.

Beantwoord

Werkt een Simyo 06-nummer ook in een tablet?

  • 1 February 2023
  • 16 reacties
  • 204 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste mensen, Simyo levert helaas (nog) geen 097-data-simkaarten.

Werkt een Simyo 06-nummer ook in een tablet, dus data-only, alhoewel dat officieel niet mag?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 February 2023, 17:14

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ze geven geen garantie en je zit altijd vast aan een bel bundel.

maar probeer het eens uit ik zie dat je Sim Only hebt mits je natuurlijk een fysieke simkaart hebt.

Hallo @Ron H mijn vrouw heeft sinds kort een Simyo mobiel abo, met die simkaart kan ik het eens proberen, als dat lukt stap ik van KPN-datasim over naar Simyo mobiel-sim voor de tablet.

Die belbundel neem ik op de koop toe, de tarieven i.c.m. met databundels zijn veel aantrekkelijker dan bij KPN en door een voorwaardenwijziging bij KPN ben ik nu tijdelijk contractvrij en kan er makkelijk vanaf.

Bedankt voor het meedenken.

Ik wacht ook nog even op een officiële reactie van het moderatie-team.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Trouwens is Persoonlijke hotspot misschien een optie voor jou?

Hallo @Ron H werk ik regelmatig mee, maar aangezien de tablet van mijn vrouw een simkaart kan verwerken, vindt zij dat fijner dan de wifi thuis omdat via 4G sneller werkt en zij dat prettiger vindt en wie ben ik om mijn vrouw tegen te spreken?😉

 

Reputatie 7
Badge +6

OK duidelijk

en inderdaad spreek nooit een vrouw tegen😊

@JanD 

 

Weet wel dat Simyo geen dataplafond heeft. 

Hallo @Ray , wat is een dataplafond?

@JanD 

Dat betekend dat je mobiel internet kan gebruiken ook al is je bundel op. Simyo stuurt wel een sms bij 80% en 100% verbruik van de bundel om je te waarschuwen.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/buitenbundelkosten-sim-only-265

Hallo @Ray , nu snap ik wat je bedoelt,  bij KPN ga je naar een veel lagere snelheid en bij Simyo ga je betalen voor buiten de bundel. Dat vang ik d.m.v.een instelling op de telefoon op,z. odat er gen kosten onstaan en er met wifi verder gewerkt wordt.

 

Reputatie 7
Badge +6

Nu maar hopen dat Best veel volgens mijn inmiddels veel KPN ers overstappen naar Simyo hier van op de hoogte zijn.

Nu graag nog een reactie van het Simyo-moderatie-team.

Medeforum-leden @Ray  en @Ron H , bedankt voor het meedenken.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JanD,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je een simkaart wilt aanschaffen voor de tablet van je vrouw! 

Ik zie dat je hier de juiste informatie over hebt gekregen van Ron en Ray :). Onze simkaarten zijn gemaakt voor telefoons, maar ze zouden ook in een tablet kunnen functioneren. Wel is het zo dat als de simkaart het niet doet in een tablet, dat wij hier geen garantie op hebben. Maar je zou het altijd kunnen proberen! Mocht het niet bevallen, dan kun je de simkaart gerust binnen 14 dagen annuleren via onze website.

Heel erg bedankt voor jullie reacties en hulp @Ron H en @Ray! We appreciate it 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Hallo @Roeqajja , bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist de huidige Simyo-kaart uit de mobiel van mijn vrouw gehaald en in haar tablet gestoken en ze gaat vanavond eens testen of het goed werkt.

Update volgt.

 

 

De Simyo-kaart werkt gewoon goed in een tablet.

Echter, het mag niet van de ACM, vanwege een dreigend 06-nummertekort, dus ga ik het ook niet doen.

Volgens het boekje moet een provider eerst vragen waar je een 06-nummer voor wilt gebruiken en als je dan aangeeft dat je die in een apparaat voor niet-bellen of tablet wilt gebruiken, moet de provider dat weigeren en een data-sim aanbieden en bij overtreding loopt de provider kans op sancties van de ACM.

Daar Symio geen data-sims verkoopt  is het voor klanten officieel dus onmogelijk een tablet of anders-soortig apparaat, zoals benoemd in het ACM-statement te gebruiken.

 

Reputatie 7
Badge +6

Ach ja je weet nu in ieder geval dat het werkt.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JanD,

Bedankt voor je reactie. Fijn om te zien dat de simkaart werkt in de tablet! Ik kan me voorstellen dat je het om deze reden misschien niet zou willen gebruiken in de tablet maar het is dus wel mogelijk 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer