.

Beantwoord

Waarom werkt mijn NFC simkaart niet meer goed?

  • 30 June 2017
  • 3 reacties
  • 196 Bekeken

Badge
Kan een NFC-simkaart defect raken door NFC-contact met een bankpas of NS OV-chipkaart?

Ik had mijn telefoon naast mijn pasjes portemonnee in mijn binnenzak waarbij er toevallig NFC-contact geweest is. Nu gaat iedere 12 minuten de telefoon spontaan uit, start opnieuw op en doet dan alsof er een nieuwe simkaart geplaatst is: vraagt om de cover van de simkaart gleuf te sluiten en om de pincode in te voeren.

Ik heb een factory reset gedaan van de software; dat hielp niet. Daarna ik heb een oude simkaart geprobeerd en dan is er niks aan de hand.
icon

Beste antwoord door Jihane 3 July 2017, 12:13

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi P. de Jong,

Mooi dat het opgelost is. Heel erg bedankt voor het melden van de oplossing. Hier kunnen andere klanten ook wat aan hebben.

Als je verder nog ergens tegenaan loopt, hoor ik het graag van je!

Groetjes,
Caspar
Badge
Dag,

Dank voor je reactie en het aanbod, maar het probleem is inmiddels opgelost. Ik moet iets goed gedaan hebben bij al mijn pogingen: fabrieksinstellingen herstellen, in veilige modus opstarten, apps verwijderen en herinstalleren, bleutooth- en wifi instellingen hernieuwen. Sinds gisteravond functioneert alles weer naar behoren.

Groet,
Pieter
Reputatie 7
Badge +10
Hoi P. de Jong,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je toestel af en toe uitgaat en je simkaart niet meer herkent. Je NFC-simkaart zou niet aangetast moeten worden door andere passen, zeker niet als er een portemonnee tussen zit. Toch is het wel opmerkelijk dat een andere simkaart het dan wel normaal doet in jouw telefoon. Heb je je Simyo simkaart ook in een ander toestel geprobeerd? Dan weet je echt 100% zeker of het aan je simkaartje ligt.

Maar weet je wat? Ik ga jou een gratis, vervangende simkaart toesturen 🙂 Je ontvangt 'm binnen binnen enkele dagen.

Laat je me weten of je er zo uitkomt?

Groetjes,
Jihane

Reageer