.

Beantwoord

Waarom resulteert activatie Simyo app in SMS kosten voor nummer 097001002000?

  • 18 October 2021
  • 4 reacties
  • 402 Bekeken

Badge

Zodra je de Simyo app installeert op je telefoon om je esim te registreren, stuurt de Simyo app ongevraagd op de achtergrond een SMS naar dit Simyo nummer: 097001002000

 

Dat gebeurt elke keer als je een esim activeert via de Simyo app. Er worden dan SMS kosten aan de klant berekent, zonder dat je daar invloed op hebt.

icon

Beste antwoord door Scotsman 18 October 2021, 16:50

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb de eSIM twee keer geïnstalleerd toen ik mijn iPhone had vervangen door een nieuwe iPhone, maar ik heb nooit gemerkt dat een dergelijke SMS werd verzonden. Misschien is het typisch iets voor android toestellen, en is er een een of andere Google app of dienst die even naar huis sms’t om de telefoon te registreren? Iets dergelijks gebeurde vroeger nadat je op de iPhone FaceTime had geactiveerd. Er werd toen automatisch een silent SMS naar Apple in de UK gestuurd, en de kosten daarvan zag je op je rekening terug. Tegenwoordig zie ik die kosten niet meer, misschien dat Simyo die nu voor haar rekening neemt.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Consumentenbond,

 

Welkom  op het Simyo Forum.

 

Goed dat je even contact met ons opneemt hierover! Waaruit concludeer je dat de sms berichten verzonden worden vanuit de Simyo App? Zover ik weet, is dat niet het geval. Mocht je hier een screenshot van hebben, dan zie ik dat graag tegemoet (let op dat jouw nummer niet te zien is in de screenshot). :) 

 

Bedankt Scotsman! Volgens mij neemt Simyo niet de kosten van de sms’jes voor dergelijke applicatie activaties op zich, maar daar kan ik nog even achteraan gaan. 

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt Scotsman! Volgens mij neemt Simyo niet de kosten van de sms’jes voor dergelijke applicatie activaties op zich, maar daar kan ik nog even achteraan gaan. 

 

Groetjes,

Tessanne

@Tessanne , er is een post van vijf jaar geleden waarin Angela aangekondigt dat Simyo de kosten van de activerings SMSjes voor iMessage (zoals dat toen nog heette) en FaceTime niet meer in rekening zal brengen. Klaarblijkelijk geldt dit niet wanneer een Google app op een Android mobiel even naar huis SMSt om de telefoon aan te melden.

Ik heb Android en Esim en heb die kosten nooit gezien op mijn factuur. 

Hier lees ik dat dit nummer van Vodafone-Ziggo zou zijn. En hier wordt Vodafone ook genoemd. 

 

Reageer