.

Vraag

Waarom krijg ik een foutmelding bij het installeren van de eSIM?

  • 27 November 2022
  • 6 reacties
  • 267 Bekeken

Hallo, 

ik heb een nieuwe Pixel 7 telefoon (met esim support), ik heb de Simyo app geïnstalleerd en ik wil Simyo eSim activeren. 
Ik krijg een fout als ik probeer om de eSim downloaden. “oeps, daar ging iets mis”. 
Ik probeerde met WiFi en met 4G, met en zonder simkaart ingeschakeld, maar niets werkt. 
Wie kan helpen?

bedankt !

G.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @mrg,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je de eSIM niet kan activeren! Tijdens het installeren van onze eSIM is het belangrijk dat je een stabiele verbinding hebt en dat er geen fysieke simkaart in het toestel aanwezig is. Nadat de installatie is afgerond kan er weer een fysieke simkaart in het toestel worden gebruikt. Heb je het toestel in Nederland gekocht? Mocht dit toestel namelijk uit het buitenland komen dan kunnen wij niet garanderen dat de eSIM optimaal zal werken op jouw toestel. 

Ik kijk graag even mee op je aansluiting, wellicht dat ik dit moet laten onderzoeken door onze technische dienst! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Hopelijk kan je dan snel de eSIM activeren. 

Groetjes,
Amy

Hoi @Amy , het toestel is 100% nederlands :) van een Nederlandse webwinkel.
 Er staat geen fysieke simkaart in en de verbinding is met mijn wifi.  (Dat echt stabiel is). 
 ik zal een privé bericht sturen.
 bedankt

G

Hoi! Ik heb ditzelfde probleem. Was het gelukt om hier een oplossing voor te vinden? En zo ja, zou ik die ook kunnen gebruiken via een privébericht?

Alvast bedankt! :)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @LouisSimyo,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je hetzelfde probleem hebt! Heb je je telefoon in het buitenland gekocht? En heb je een stabiele wifi-verbinding?

Als je nog een fysieke simkaart in je toestel hebt, dan moet je deze er even uithalen tijdens het installeren van de eSIM. Dit zou namelijk de oorzaak kunnen zijn dat je de foutmelding te zien krijgt. Mocht je hierna nog steeds de foutmelding krijgen in de Mijn Simyo app, dan wil ik dit graag doorzetten naar de technische dienst voor nader onderzoek. Zou je een screenshot van de foutmelding kunnen plaatsen onder dit topic en mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens? Dan ga ik hier achteraan voor je!

Groetjes,
Roeqajja

Zie hierboven de screenshots.

Mijn telefoon is inderdaad in Nederland gekocht en mijn wifi-verbinding is goed. Ook heb ik het al zonder fysieke simkaart in het toestel geprobeerd, en ik heb me al uitgelogd in de app, profiel verwijderd en daarna opnieuw geprobeerd, maar ik blijf deze foutmelding krijgen. Ik stuur een privébericht!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @LouisSimyo,

Bedankt voor de screenshots! Ik heb je privébericht binnen gekregen en help je graag verder via deze weg 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer