.

Vraag

Waarom heb ik hoge kosten op de factuur en geblokkeerde simkaart?

  • 5 December 2022
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Badge

Goedemiddag,

Omdat per telefoon niet mogelijk is contact met u te krijgen dit bericht. Ik heb een terugbelverzoek dat is al 24uur geleden dat er niemand belt.

Voor mijn verstandelijk beperkte zoon heb ik een abonnement en nu is zijn sim kaart geblokkeerd vanwege hoge kosten buiten de bundel. Ik snap niet hoe dit komt het is een behoorlijk bedrag €105,- heb er zelf geen bericht erover gehad. Alleen een email dat de simkaart geblokkeerd is. Hij heeft ook geen sms gehad dat hij bijna buiten de bundel gaat. Graag wil ik hier zo snel mogelijk een oplossing voor. Met vriendelijke groet, 

T


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Edwin2022,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van deze kosten! Wat vreemd dat je onze waarschuwingen niet voorbij hebt zien komen, deze sms'jes komen vanuit het 1200 nummer en zijn altijd leidend. Wij versturen altijd 2 waarschuwing sms'jes. 1 bij 80% verbruik en 1 bij 100% verbruik van de internetbundel. Hierin staat vermeld dat je verder kan internetten met een stabiele Wifi verbinding of dat je extra MB's kan bijkopen via Mijn Simyo. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie word ondernomen betaal je het buitenbundeltarief van €0,15 per MB. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.  

Het is bij Simyo echter niet mogelijk om een datalimiet in te stellen. Wel kan je dit in sommige Android toestellen instellen via de instellingen van het toestel zelf! Ik raadt je daarom ook aan om te controleren of dit mogelijk is in het toestel. Tip: Als je er zeker van wilt zijn dat je alleen gebruik maakt van de Wifi kan je het beste de mobiele data uitschakelen. Dit doe je via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen > Schakel internet uit (4G). 

Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik kan betekenen in de kosten 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer