.

Vraag

Vreemde verzoeken door onbekende nummers. Is een nummerwijziging mogelijk?

  • 20 July 2022
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Beste Simyo,

Sinds ik een simyo kaart heb voor de telefoon krijgen we met regelmaat verzoeken voor afspraakjes via bel of sms. Ik krijg het vermoed dat de vorige eigenaar van het nr een seks werker is geweest. 

 

Iets hier iets aan te doen, we blokkeren steeds de nummers, maar worden steeds gebeld. Dit schiet niet op. Kan zijn dat het nummer nog ergens rond slingert op het net. 

Aangezien dit nr voor mijn kinderen is aangevraagd is de vraag kan er ingesteld worden dat alleen de ouders kunnen bellen en de rest wordt genegeerd? 

 

Want dit is erg onwenselijk. 

mvg,

Benjamin 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik zou gewoon een ander nummer aanvragen, want dit wil je niet.

Nummers worden hergebruikt, en aangezien er toch wat schaarste is,

is bijna ieder nummer wat je nu krijgt tweedehands.

Kost 5 euro geloof ik, maar soms zijn ze in goede bui en is het gratis.

Reputatie 7

@Bkran Allemachtig, wat ontzettend vervelend! Inderdaad de nummers van opgezegde aansluitingen belanden even in de koelkast, maar worden na verloop van tijd weer opnieuw uitgegeven. Met soms consequenties als deze….

@Seren Ik kan me voorstellen, zeker daar er hier kinderen bij betrokken zijn, dat een vervangend nummer door Simyo kan worden geregeld.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Bkran,

Bedankt voor je bericht. Wat een ontzettend vervelende situatie, ik kan mij voorstellen dat dit niet wenselijk is. Het is niet mogelijk voor ons om in te stellen dat alleen jullie als ouders kunnen bellen naar het nummer en dat de rest wordt genegeerd. Wat wij wél kunnen doen is het nummer wijzigen. Deze wijziging word altijd binnen twee uur gerealiseerd en kost gebruikelijk €5,00. Uiteraard zal ik deze kosten niet in rekening brengen gezien de situatie. 

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met het 06-nummer en jouw persoonlijke gegevens? Dan zal ik dit zo snel mogelijk voor je regelen. 
 

Kost 5 euro geloof ik, maar soms zijn ze in goede bui en is het gratis.

​​​​@Seren Ik kan me voorstellen, zeker daar er hier kinderen bij betrokken zijn, dat een vervangend nummer door Simyo kan worden geregeld.

In zulke situaties is een vervangend nummer altijd de juiste oplossing en zal deze uiteraard niet in rekening worden gebracht. Bedankt voor het reageren!


Groetjes,
Seren

Reageer