.

Beantwoord

Verkeerde simkaart besteld

  • 6 December 2012
  • 12 reacties
  • 716 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Ik heb op maandag 3 dec via de Simyo site een nieuw simkaart aangevraagd, via selfservice. Er staat niet duidelijk aangegeven om wat voor simkaart het gaat en dacht dat ik de goede had besteld. Vertrouwde het achteraf toch niet en toch maar besloten om weer te bellen. Na 20 min in de wacht te hebben gestaan word je eindelijk geholpen en dan krijg je z'n slome medewerker aan de lijn( Edwin heette die volgens mij). Stel me vraag aan deze man, valt het vervolgens stil.. Blijkt dat ik een verkeerde simkaart heb besteld, kost me €5 en geen mogelijkheid om het terug te krijgen. Zal echt niet de eerste zijn bij wie dat is overkomen en jullie mogen het wel ff wat duidelijker erop zetten dat het om een micrsim gaat en niet om een nanosim!! Krijg van deze man de site door waar je ik de juiste simkaart kan aanvragen, dat mogen jullie ook wel op de site zetten!! Levering zou binnen 2 werkdagen zijn.. Vandaag 06-12-2012 is het al de 3e dag dat ik erop wacht, maar nog geen simkaart gezien. Mijn huidige simkaart is al vanaf dinsdag omstreeks 18.00 uur afgesloten, ben al 2.5 dag niet bereiken!!!! Vind dit heel erg vervelend en ben er flink kwaad over ook!! Dit is geen service die jullie verlenen aan jullie klanten, het is echt waardeloos!! En wat die €5 betreft zal zeker proberen omdat terug te krijgen. Vind dat het er wel wat duidelijker erbij mag worden gezet om wat voor simkaart het gaat, zoals het er nu staat vind ik gewoon dat je word opgelicht!!

Een boze klant
icon

Beste antwoord door Alex 7 December 2012, 11:30

Bekijk originele reactie

12 reacties

Ik heb precies hetzelfde, alleen andersom. Ik heb dus een nano sim besteld ipv een micro sim. Ik wist geeneens dat er 2 soorten "kleine" simkaarten waren, dus ik ging er vanuit dat ik de goede besteld had. Nu maak ik net de fout door de simkaart te activeren voordat ik hem in m'n toestel stop. M'n oude simkaart (in m'n oude telefoon) werkt dus vanaf morgen niet meer, en met m'n nieuwe simkaart in m'n nieuwe telefoon kan ik ook niet bellen. Natuurlijk m'n eigen fout dat ik hem al geactiveerd heb, maar ik wist echt niet dat er meerdere simkaart soorten waren (afgezien van de oude grote, en een nieuwe kleine). Dit mag inderdaad weleens duidelijk vermeld worden!!!
AAAARRRGGHHHH!! Ik denk: dan bestel ik nu een micro sim via mijn simyo. Klik ik op "aanvragen vervangende simkaart", met de gedachte dat je daarna de keuze kan maken uit het soort simkaart. Maar nee.......dan wordt er gelijk al een standaard simkaart aangevraagd! Wat is dit nou weer voor iets? Nu heb ik hier straks dus 2 simkaarten waar ik niks aan heb, en heb ik al 10 euro verspilt!!!!! Hoe bestel ik nu een micro sim???
Reputatie 7
Badge +9
Heel vervelend allemaal. Ga ervan uit dat jullie de juiste simcard alsnog krijgen. 
De mods hier regelen, na het lezen van postings, o.h.a. heel snel de juiste simcard. Stuur ze anders even een PB.
Sportief van je Bibi80 dat je aangeeft dat je een fout hebt gemaakt.

Succes!
Bibi80 dat is echt balen!! Ik kan vanaf dinsdag al helemaal niks, me oude simkaart is toen al afgesloten. Maar ik dacht dat mijn simkaart pas zou worden afgesloten nadat ik mijn nieuwe simkaart geactiveerd zou hebben, dat is me verteld over de telefoon.. Nou niet dus en dat is me ook niet verteld toen ik de klantenservice aan de lijn had. Heb nadat ik de verkeerde simkaart had besteld gelijk gebeld met de klantenservice, omdat ik het niet vertrouwde en heb gelijk ook die nanosim besteld. Kreeg vandaag de microsim binnen, maar heb ze allebei maandag besteld en gelijk achter elkaar ook!! Nu moet ik nog een dag wachten totdat mijn andere sim binnen is. Ik wist wel dat er meerdere soorten simkaarten waren, maar dacht dat ik de goede had aangevraagd. Er staat voor de rest ook niks bij, alleen vervangende simkaart! Hoe moet je dat weten als je dat niet weet? Ze moeten het sowieso duidelijker gaan aangeven, want wij zijn echt niet de enige die het is overkomen! Kost je nu €5 voor een simkaart waarmee je niks mee doet. Succes!!
Als je op aanvragen vervangende simkaart klikt krijg je als het goed is de microsim? Dat is ook wat die man zei die ik aan de lij had. Heb nu ook een microsim binnengekregen nadat ik op vervangende sim had geklikt en aangevraagd. Misschien kan je www.simyo.nl/microsim proberen?? Dat moest ik iig doen om een nanosim aan te vragen..
De Leon hoe kan ik een PB sturen? Ik zit nooit op het forum!! Meestal bel ik naar de klantenservice, maar aangezien je dat dan een uur in de wacht staat voordat je word geholpen, dacht probeer dit is..

Groeten
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lee en Bibi80,

Ik heb jullie aansluiting even bekeken. Ik zie dat er inderdaad 2 simkaarten zijn besteld. Ik heb de kosten voor het bestellen van 1x een vervangende simkaart kwijtgescholden voor jullie beiden. De informatie welke jullie zoeken kun je terug vinden tussen de veelgestelde vragen en op dit forum.

@Bibi80. Als je een vervangende simkaart besteld, ontvang je altijd een combisimkaart. Deze simkaart is uitdrukbaar tot zowel het micro als het normale formaat. Excuses voor de verwarring.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
. Ik heb de kosten voor het bestellen van 1x een vervangende simkaart kwijtgescholden voor jullie beiden.

Nou meiden, is dat mooi ofnie?
Hoi Alex,

Nou dat vind ik wel netjes van je en bedankt alvast daarvoor!! Heb vandaag dan ook eindelijk mijn goede simkaart ontvangen, nadat ik dat maandag heb aangevraagd. Heb nog wat problemen met het activeren en het krijgen van me pin en pukcode. Net de klantenservice aan de lijn gehad en die zou het voor me in orde maken binnen 30 min. Heb ik alleen toch nog een vraag aan jou: hoe kan het dat ik maandag mijn simkaart heb besteld, dat ik dinsdag al ben afgesloten?? Ik dacht en dat is ook tegen mij gezegd dat als ik mijn nieuwe simkaart zou activeren, dan pas me oude simkaart niet meer kan gebruiken?? Ben hierdoor al 3 dagen onbereikbaar geweest voor iedereen..

En de Leon, ik ben een man van 28 jaar!!

Groeten lee
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lee,

Helaas hebben we nog geen proces ingeregeld waarbij het mogelijk is om een ongeactiveerde vervangende simkaart aan te vragen. We hopen dit in de toekomst wel te realiseren. We geven daarom ook aan bij het aanvragen van je vervangende simkaart dat je daarmee de originele simkaart direct onbruikbaar maakt.

Groetjes,

Alex
Bedankt Alex, echt heel fijn dat die extra simkaart niet in rekening is gebracht. Ik ben ondertussen al wel sinds vrijdag afgesloten, en heb nog geen nieuwe simkaart ontvangen. Ging ervan uit dat die vrijdag wel verstuurd zou worden, maar heb nog niks ontvangen.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Bibi80,

Jouw simkaart is vrijdag verstuurd en kan je dus elk moment gaan bereiken.

Reageer