.

Beantwoord

'Unregistered sim' buitenland

  • 26 March 2013
  • 14 reacties
  • 728 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik zit voor een aantal maanden in Zuid-Afrika en doe regelmatig mijn Nederlandse Simyo simkaart in mijn telefoon. Sinds 2 weken kan ik ineens geen berichten meer versturen/ontvangen met mijn met simyo simkaart en krijg ik de melding: 'unregistered sim'. 
Eerst deed hij het dus prima en nu ineens niet meer. Ik heb al geprobeerd of de simkaart het wel in een andere telefoon doet, maar helaas. Daarnaast ben ik ook al naar 'Vodacom' geweest en die zeggen er niks aan te kunnen doen. 

Weten jullie wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen? Heeft het te maken met Simyo of met het Netwerk hier? 

Alvast bedankt!
Lara Migchelbrink
icon

Beste antwoord door Wayne 27 March 2013, 16:01

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hey laramigchelbrink,

Wij hebben jouw toestel een reset op het netwerk gegeven. Zou je jouw toestel uit en in kunnen schakelen en even kunnen laten weten of dit het probleem verholpen heeft?
Badge
Hey Wayne,

Ik heb mijn telefoon uit en aan gezet en het 'unregistered sim' op mijn telefoon is nu verdwenen. Echter kan ik nog steeds geen smsjes ontvangen of versturen! Erg raar, want volgens mijnsimyo heb ik gewoon nog beltegoed en volgens mij staat mijn buitenland optie ook aan. Heb jij enig idee waar het nu aan ligt? 

Lara
Reputatie 2
Badge +1
Hey laramigchelbrink,

Heb je in jouw toestel het nummer van de sms berichtencentrale goed ingesteld. Het correcte nummer is: +31653131313.
Badge
Hey Wayne,

Sorry voor de late reactie, ik zat 1,5 week even zonder internet. Zou je me kunnen uitleggen hoe ik de sms berichtcentrale goed kan instellen? Ik heb geen idee wat je hiermee bedoeld.. 😉  Ik denk echter dat het een netwerk probleem is, want mijn telefoon kan maar geen netwerk vinden. Als ik handmatig naar een netwerk zoek dan zegt hij dat ik geen toestemming heb om de netwerken te gebruiken.. 

Ik hoor graag van je!
Reputatie 3
Badge +9
Welke telefoon heb je?
Badge
Haha, een Samsung GT-E1050.. 😉
Reputatie 3
Badge +9
Ik kan hier niets van vinden.
Badge +1
Hoi laramigchelbrink,

Meestal kun je bij je berichteninstellingen je smsberichtencentrale vinden. Kun je ons laten weten of je het inmiddels hebt gevonden?
Badge
Check, ik heb de berichtcentrale gevonden op mijn telefoon en het nummer (+31653131313.) stond al goed ingesteld, dus hier kan het niet aan liggen.

Echter heb ik echt vrij dringend mijn nummer nodig nu! Op het display van mijn telefoon staat links bovenin een vergrootglas ipv een netwerkteken, dus ik denk echt dat het daaraan ligt.. Hebben jullie nog een andere suggestie om het op te lossen? Want mijn nummer zou gewoon moeten werken in het buitenland en het begint nu wel erg vervelend te worden!!
Badge +1
Hoi laramigchelbrink,

Ik raad je aan om handmatig naar een netwerk te zoeken. Mogelijk staat de toestel op automatisch ingesteld. Kun je mij laten weten of het nu wel lukt?
Badge
Hoi Esma

Ik heb regelmatig geprobeerd om handmatig naar een netwerk te zoeken, maar ook dit werkt niet. Mijn telefoon vindt echter wel 4 verschillende netwerken (Vodacom, Cell C, MTN en 65502) maar welke ik ook kies hij zegt dat ik 'no permit' heb. Kortom: ik heb blijkbaar geen toestemming om 1 van deze netwerken te kiezen. Hebben jullie iets van een overeenkomst met een netwerk provider hier? Ik vind het vooral zo gek omdat mijn nummer het in het begin hier wel deed.. 

Nog een andere oplossing?
Reputatie 7
Badge +9
Weet je zeker dat de optie bellen in het buitenland staat geactiveerd? Check dit eerst even op de de webpagina, ik weet niet of door de netwerkreset van je toestel deze optie gewijzigd is....

Groet en een prettig verblijf in dat mooie land.

Frans
Badge
Oke, het probleem is eindelijk opgelost! Gister heeft mijn moeder maar met jullie klantenservice gebeld en blijkbaar is de optie 'bellen in het buitenland' eraf gesprongen. Nog geen 1,5 maand geleden is deze optie aangezet, maar blijkbaar is het dus mogelijk dat deze vanzelf weer uit gaat..

Mijn nummer werkt in ieder geval weer! Alleen jammer dat jullie dit niet eerder hebben kunnen achterhalen, had een hoop heen en weer gemail gescheeld. 
Bedankt voor alle moeite in ieder geval!

Lara
Reputatie 5
Badge +10
Hoi laramigchelbrink,

Bedankt voor je terugkoppeling. Het is mogelijk dat de optie inderdaad op het achterliggende systeem niet aan stond. Wij kunnen dit in eerste instantie niet zien. Excuses voor het ongemak.

Bedankt voor het meedenken franswon.

Groetjes,

Alex

Reageer