.

Beantwoord

Twee simkaarten of e-sim en simkaart voor één nummer?

  • 24 November 2020
  • 9 reacties
  • 928 Bekeken

Badge

Ik zou graag willen weten of Simyo of wanneer Simyo de mogelijkheid gaat bieden om - net als het moederbedrijf KPN - meerdere simkaarten te koppelen aan één nummer.

Zo kan ik bijvoorbeeld kiezen om in een ‘oude Nokia’ een simkaart te stoppen en de eSim te activeren op mijn dure iPhone. 

Toen ik mijn abonnement bij Vodafone had lopen, was dat geen enkel probleem (met twee simkaarten). Technisch dus mogelijk. Bij KPN bestaat de DuoSim. De vraag blijft… waarom Simyo dat niet biedt? En of jullie dat binnen afzienbare tijd wel gaan bieden.

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 25 November 2020, 13:51

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7

@beemsterman Nee, Simyo voorziet niet in een Duo sim

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kan-ik-een-duo-simkaart-bestellen-44

Reputatie 7
Badge +6

Hoi beemsterman,

 

Leuk dat je weer eens op het forum komt kijken! 

 

Ik snap dat het gebruik van een DuoSim erg handig kan zijn, maar ik kan je vertellen dat Simyo geen Duo sim zal introduceren, ook niet over een tijdje helaas. 

 

Bedankt RicoK!

 

Groetjes,

Tessanne  

Reputatie 7

@Tessanne @beemsterman Ik kan heel erg goed begrijpen dat klanten hierom vragen! 

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd, omdat ik er op dit moment niet direct behoefte aan heb. Echter, vroeger, een (groot) aantal jaren geleden inmiddels toen ik net bij Simyo kwam, reed ik een oude(re) tweedehands auto met een in het dashboard geïntegreerde telefoon. Toen had ik echt wel de behoefte aan een tweede simkaart ;)

Vroeger is nu.

Was het vroeger een integratie in je auto, nu zijn er andere apparaten die wel een 2e sim kunnen gebruiken. Denk aan tablets, maar ook steeds vaker smart-watches.

Jammer dat Simyo wat dat betreft niet met z'n tijd mee gaat en blijkbaar niet eens plannen heeft om dit op (korte) termijn wel aan te gaan bieden…
Voor mij wel een reden om te gaan zoeken naar een andere aanbieder.

Vroeger is nu.

Was het vroeger een integratie in je auto, nu zijn er andere apparaten die wel een 2e sim kunnen gebruiken. Denk aan tablets, maar ook steeds vaker smart-watches.

Jammer dat Simyo wat dat betreft niet met z'n tijd mee gaat en blijkbaar niet eens plannen heeft om dit op (korte) termijn wel aan te gaan bieden…
Voor mij wel een reden om te gaan zoeken naar een andere aanbieder.

 

Voor een aantal klanten is dat zeker jammer. Maar als de vraag te minimaal is en de kosten niet opwegen tegen de baten, dan is het vanuit bedrijfstechnisch oogpunt helemaal niet zo gek. Volgens mij zijn er maar 3 providers die het aanbieden en dan bij een zakelijk abonnement. Dat laatste kan ik fout hebben.

Ik denk persoonlijk dat een 2e nummer goedkoper is en tevens meest ideaal. Je kunt, zover ik mij kan herinneren, niet beide apparaten tegelijk gebruiken. Dat kan lastig zijn in bepaalde situaties. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi EL-Bee,

 

Ik kan me voorstellen dat het jammer is en dat het een reden is om over te stappen. Momenteel hebben we een hoop andere plannen voor de nabije toekomst, vandaar dat we dit er niet zomaar bij nemen. Mocht de vraag een stuk groter worden dan zullen we dit opnieuw bespreken en kijken wanneer we dit wel mogelijk kunnen doen. 

 

Groetjes,

Daisy

Hoi EL-Bee,

 

Ik kan me voorstellen dat het jammer is en dat het een reden is om over te stappen. Momenteel hebben we een hoop andere plannen voor de nabije toekomst, vandaar dat we dit er niet zomaar bij nemen. Mocht de vraag een stuk groter worden dan zullen we dit opnieuw bespreken en kijken wanneer we dit wel mogelijk kunnen doen. 

 

Groetjes,

Daisy

Hoe peilen jullie de vraag erna? Ik ben zelf ook geïnteresseerd in een dousim en ik zie het graag verschijnen.

Reputatie 7

@L. Allard Op onder andere deze wijze wordt de vraag er naar gepeild. Maar ook via Social Media en wat bij de Klantenservice, zowel telefonisch als per e-mail, terecht komt.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi L.Allard,

 

Zoals RicoK al schreef zijn er inderdaad meerdere manieren hoe we om feedback/verbeteringen vragen/binnen krijgen. Deze gegevens worden allemaal bijgehouden en wanneer er veel animo er is en er is tijd en plek om deze verbetering op te pakken doen we dat. Een mooi voorbeeld hier van is bijvoorbeeld het meerdere accounts kunnen managen in de Mijn Simyo app, deze functie is beschikbaar gekomen omdat er hier veel naar gevraagd werd.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer