.

Beantwoord

Symbolen na activatie eSIM, wat betekenen ze?


Reputatie 1
Badge +4

Na activatie van eSIM wijzigen symbolen. 
op het startscherm “Geen service en Simyo” op het  beginscherm 8 puntjes waarvan een aantal helder zijn. 
wat betekent eea?  cq waar kan ik info daarover vinden?

mvrgr Ton

 

 

icon

Beste antwoord door Seren 4 August 2022, 13:56

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Frenske,

Bedankt voor je bericht. Het lijkt er op dat je gebruik maakt van een eSIM (van Simyo) en een fysieke simkaart (onbekende provider). De eSIM is op dit moment geactiveerd, dit kun je zien door de 3 balkjes bereik. De andere simkaart is op dit moment niet actief waardoor je dus '’Geen service'’ ziet staan. Wie is de provider van jouw fysieke simkaart? Als wij dit zijn hoor ik dat graag zodat wij samen kunnen kijken naar een oplossing.

De 8 puntjes die je op de 2e foto ziet is het bereik van beide simkaarten (de eSIM en de fysieke kaart). Je ziet dat de onderste 3 puntjes helder zijn, dit is dus jouw eSIM van Simyo. De P staat voor '’primair'’, dit is dus jouw primaire lijn. De D is dus jouw tweede lijn. Dit kun je ook terug vinden in jouw instellingen. Tenslotte heb je dit zelf ingesteld tijdens de installatie van de eSIM.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag. 

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +9

Wie is de provider van jouw fysieke simkaart? Als wij dit zijn hoor ik dat graag zodat wij samen kunnen kijken naar een oplossing.

Als aanvulling hierop: Als de fysieke simkaart van Simyo is, maar dezelfde aansluiting als bij de eSim hoort, dan is die fysieke simkaart komen te vervallen en is er daardoor geen service. Na het overstappen op een eSim kun je de oude fysieke simkaart van die aansluiting in principe weggooien.

Reputatie 1
Badge +4

Seren. Bedankt. 
mijn provider is al jaren Simyo in volle tevredenheid. 
De overschakeling naar eSim is voor mij een grote warboel gebleken. Uiteindelijk toch gerealiseerd maar de info laat toch veel steken vallen waaronder deze topic. 
groeten. Ton

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor de aanvulling! @Groentjuh 👍🏻😊.

@Frenske Fijn dat je tevreden bent met de service van Simyo! Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag.

Groetjes,
Amy

 

 

Reputatie 1
Badge +4

Hi Amy. 
In het algemeen ben ik tevreden over Simyo maar het inladen en activeren hebben me toch wat buikpijn opgeleverd. 
ik geef jullie het advies daar nog eens goed naar te kijken. 
Als insteken:

  1. Het lijkt er op dat deze dienst alleen beschikbaar is tijdens jullie kantoortijden. Als fat zo is fan dat ook vermelden. 
  2. Ik zal een melding dat het downloaden mislukt was. Toch was mijn plastic simkaart onbruikbaar geworden. Ook kreeg ik de melding dat eSim geactiveerd was. Dit alles klopte niet.  
    ‘s Ochtens daarna werkte eSim ineens wel en kwam er een regen van meldingen dat eSim geactiveerd is. Een heel wazige gang van zaken 😞
Reputatie 1
Badge +4

Aanvulling: Ook blijft bij Instellingen/SIM kaart de optie “Overstappen naar eSIM” zichtbaar. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Frenske,

Bedankt voor je bericht. Het is inderdaad een goed idee om te vermelden tussen welke tijdstippen het Forum bereikbaar is. Ik zal dit meenemen in de eerstvolgende meeting, bedankt voor de tip! 

Jouw fysieke simkaart moet pas '’onbruikbaar'’ worden nadat je de mail hebt ontvangen dat je eSIM simkaart is geactiveerd. Als de eSIM 'geen service' aangeeft maar je hebt wel de bevestiging gehad in je e-mail dat de eSIM geactiveerd is lijkt het erop dat er tijdens het installeren iets niet helemaal goed is gegaan waardoor de eSIM niet goed kan verbinden met het netwerk. Heb je in de tussentijd het toestel misschien opnieuw opgestart waardoor je de volgende ochtend wel service kreeg met de eSIM? Het klopt inderdaad dat je in de app de optie 'overstappen naar eSIM'’ ziet staan. Ookal is de eSIM geactiveerd blijft deze optie beschikbaar zodat de eSIM opnieuw geinstalleerd of gedownload kan worden 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 1
Badge +4

Toestel is daarna uitgeschakeld tot de ochtend waarna de eSim actief bleek te zijn en zoals eerder vermeld een regen van activatiemeldingen kwam. 
Bij het installeren heb ik vaak naar de activatiecode gevraagd maar er gebeurde niets (had ook geen telefoonverbinding meer) ook geen enkele melding. 
? Kan een eSim installatie alleen tijdens kantooruren?  Daar lijkt het op. 

Reputatie 7
Badge +7

@Frenske  Om de installatie van de eSIM goed te laten afronden is het inderdaad belangrijk dat het toestel opnieuw word opgestart. Het is dus ook goed dat je het toestel uit en weer aan hebt gezet 😊! Ik begrijp dat je dus niet de validatiecode hebt kunnen ontvangen nadat je hier meerdere keren om had gevraagd. Vermoedelijk kwam dat omdat je geen verbinding meer had met je fysieke simkaart op dat moment wat natuurlijk niet handig is als je een sms moet ontvangen. Dit ga ik dan ook even voorleggen bij de technische dienst zodat dit in de toekomst niet weer gebeurd. Onze excuses dat je een vervelende ervaring hebt gehad met het overstappen naar de eSIM. Ik heb voor jouw aansluiting 2 cadeautjes klaargezet in je Mijn Simyo account. Dit kan je terugvinden onder het kopje '’overzicht'’.

Groetjes,
Amy

Reputatie 1
Badge +4

Amy. Bedankt. 
Fijn dat jullie eea aan een onderzoek willen onderwerpen. De procedure om het toestel opnieuw op te starten voor een afronding van de installatie ben ik nergens tegengekomen. 
Succes en een fijn weekend. 

Reputatie 7
Badge +7

@Frenske Graag gedaan! Jij ook bedankt voor het meedenken 😊. 

Bedankt, voor jou ook een heel fijn weekend gewenst!

Groetjes
Amy

Reageer