.

Vraag

simkaart niet actief?

  • 27 September 2012
  • 11 reacties
  • 637 Bekeken

hoi,

ik heb een prepaid kaart van simyo en wilde graag overstappen naar een sim only abonnemet.
Nu was mn beltegoed 5 cent negatief, dus moest ik eerst opwaarderen, dit heb ik gedaan, nu zegt simyo dat mn simkaart niet actief is?
Dus kan ik niet overstappen...en nu?

grietha

11 reacties

Badge +2
Beste grietha,

Wij hebben bij deze de instellingen van je simkaart op het netwerk gereset. Je dient je toestel eenmalig uit en aan te zetten zodat je simkaart zich opnieuw kan registreren op het netwerk waarna de wijzigingen van kracht zullen gaan. Hierna kan je als het goed is de overstap maken van prepaid naar abonnement.

Grietjes,

Arie
toch denk ik dat er iets mis is gegaan op de site, ik heb namelijk vandaag het startpakket voor sim only ontvangen met een tijdelijk nummer, maar ik begreep dat ik als simyo klant direct de overstap kon maken, zonder tijdelijk nummer..... Hoe zit dit? (voordat ik de nieuwe kaart activeer....)
Badge +2
Beste grietha,

Uit onze gegevens blijkt dat je niet via de knop 'overstappen naar simonly' bent overgestapt maar gewoon een nieuwe bestelling hebt geplaatst.

Wat je nu dient te doen is inloggen op de persoonlijke pagina met het tijdelijk nummer en het wachtwoord. Vervolgens kan je onder het tabblad 'selfservice' een aanvraag voor nummerbehoud indienen. Wij zullen het nummer van de prepaidkaart dan omzetten naar het nieuwe abonnement.

Helaas is dit allemaal een beetje omslachtig. Als je via de persoonlijke pagina op 'overstappen naar simonly' had geklikt was dit allemaal niet nodig geweest.

Groetjes,

Arie
Dit kon dus niet, omdat mijn simkaart niet actief was........
vandaar de omslachtige manier, maar dat kan dus niet ongedaan gemaakt worden begrijp ik...jammer..
Badge +2
Beste grietha,

Zoals aangegeven kan je alsnog nummerbehoud aanvragen. Je logt hiervoor in op de persoonlijke pagina van nieuwe abonnement. Vervolgens kan je onder het tabblad 'selfservice' alsnog een aanvraagformulier voor nummerbehoud invullen.

Groetjes,

Arie
tja,...ik probeer de "nieuwe"sim kaart te activeren via de brief enz. dan wordt er bij nummerbehoud gevraagd om je huidige simkaart nummer. Die is bijgeknipt tot microsim, dus kan ik er geen nummer op zien, dus kan ik geen nummerbehoud aanvragen, dus kan ik weer niet verder.....
Badge +2
Beste grietha,

Ik heb je een privébericht gestuurd met je simkaartnummer.

Groetjes,

Arie
hoi mijn simkaart is nog niet actief hoe kan dat 
]hoi mijn simkaart is nog niet actief hoe kan dat 
06* daar gaat het om
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum shbroekema,

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice. De simkaart is nu actief. Mocht je nog vragen hebben dan verneem ik het graag.

Groetjes,

Alex

Reageer