.

Beantwoord

simkaart is vergrendeld, waar kan dat aan liggen?

  • 28 November 2014
  • 7 reacties
  • 7782 Bekeken

Mijn simkaart is vergrendeld en krijg deze niet meer ontgrendeld.
Ik krijg alleen noodoproep te zien met daarboven de mogelijkheid een code in te voeren.
Ik heb hier de pincode/pukcode ingevoerd maar simkaart blijft vergrendeld.
Gebeld met helpdesk, zij hebben simkaart gereset, maar dit heeft niets geholpen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen.
icon

Beste antwoord door Frans Steffin 29 November 2014, 21:01

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoi Eduard63.

Ik krijg heel sterk de indruk dat je telefoon vergrendeld is.

Probeer eens wat er gebeurt wanneer je een andere sim plaatst in jouw telefoon, en jouw sim in een andere telefoon.
Hier zou ik mee beginnen.

Mogelijkerwijs niet-simlockvrij.
Mogelijkerwijs een slot op je telefoon waarvoor je contact zou kunnen opnemen met desbetreffende fabrikant/aankoopadres.

Groet,
Friesian
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het geprobeerd met een ander simkaartje. 
Ook nu krijg ik dezelfde foutmelding.
Dus waarschijnlijk ligt het aan het toestel. (Huawei Ascend G510-100)
Nu moet ik erachter komen hoe ik dit op kan lossen.

Groet,
Eduard63
Badge +1
je kunt proberen je toestel weer terug brengen naar fabriek instelling. je bent dan wel alles kwijt behalve natuurlijk door de fabriek vóór ingestelde programma s.
vr gr
Frans
je kunt proberen je toestel weer terug brengen naar fabriek instelling. je bent dan wel alles kwijt behalve natuurlijk door de fabriek vóór ingestelde programma s.
vr gr
Frans

Staan de contacten opgeslagen op de telefoon?
Indien mogelijk zou ik wel een backup inplannen......voordat je een factory reset maakt, zoals Frans zegt.
Lijkt me niet verkeerd. :)

Groet,
Friesian
Ik heb een factory reset gedaan en het toestel werkt weer.
Bedankt voor de tip.

Groet,
Eduard63
@ Frans Steffin

Compliment, goed advies.

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Eduard63,

Wat goed om te lezen dat je met behulp van de tip van Frans Steffin weer gebruik kan maken van je telefoon! Bedankt dat je ons op de hoogte hebt gehouden dat dit ook daadwerkelijk de oplossing was.

@Frans Steffin, bedankt voor de oplossing!
@Friesian, bedankt voor je reactie 😉!

Reageer