.

Beantwoord

Simkaart geblokkeerd

  • 12 May 2013
  • 5 reacties
  • 512 Bekeken

n.a.v. het programma Kassa afgelopen zaterdag over blokkeren van je simkaart, heb ik gisteren na inloggen bij selfservice gekeken of deze mogelijkheid geboden wordt. En inderdaad, met m'n telefoon er naartoe gebrowsed en er staat inderdaad de mogelijkheid om te blokkeren. Nu heb ik volgens mij nergens op "akkoord" gedrukt (stond er meen ook niet bij), en alles lijkt nog naar behoren te werken; ik kan nog gewoon bellen en gebeld worden.
Maar is het wel 100% zeker dat ik niets geblokkeerd heb, en werkt mijn telefoon ook na een reboot nog gewoon ?
Ik durf de blokkeer pagina niet opnieuw op te vragen op een PC om het te controleren...
p.s. ik ben een "oud-lowcall" klant, en zag dat de omgeving er enigszins anders uitziet als bij een huidige Simyo klant (daar heb ik ook een simkaart van).  
icon

Beste antwoord door Alex 15 May 2013, 11:19

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Als je op simkaart blokkeren drukt dan krijg je eerst nog een venster waarin je akkoord moet geven (bevestigen). Standaard staat de knop op annuleren. Rechts bovenin is het bekende kruisje die de hele melding zonder bevestigen wegklikt.

Log in en bekijk of dit er zo nog staat. Is dit zo dan ga ik er vanuit dat je niets hebt geblokkeerd 😉
Als je op simkaart blokkeren drukt dan krijg je eerst nog een venster waarin je akkoord moet geven (bevestigen). Standaard staat de knop op annuleren. Rechts bovenin is het bekende kruisje die de hele melding zonder bevestigen wegklikt.

Log in en bekijk of dit er zo nog staat. Is dit zo dan ga ik er vanuit dat je niets hebt geblokkeerd ;)


Zo ziet het er inderdaad uit bij Simyo, maar zoals gezegd oud-lowcall oogt 't anders...
Kan er hier niemand bevestigen dat als een simkaart geblokkeerd is, je direct niet meer kan bellen of gebeld worden ? In dat geval zou er dus bij mij niets aan de hand zijn...
En als ik hem per ongeluk toch zou blokkeren na de tip van Martijn, kan de klantenservice dat dan weer ongedaan maken ?
Sorry dat ik zo doordram, maar ik wil er echt helemaal zeker van zijn...
Reputatie 5
Badge +10
Zo ziet het er inderdaad uit bij Simyo, maar zoals gezegd oud-lowcall oogt 't anders...
Kan er hier niemand bevestigen dat als een simkaart geblokkeerd is, je direct niet meer kan bellen of gebeld worden ? In dat geval zou er dus bij mij niets aan de hand zijn...
En als ik hem per ongeluk toch zou blokkeren na de tip van Martijn, kan de klantenservice dat dan weer ongedaan maken ?
Sorry dat ik zo doordram, maar ik wil er echt helemaal zeker van zijn...


Welkom op het forum itsmeallright,

Ik heb je aansluiting bekeken en kan hierbij bevestigen dat je simkaart niet geblokkeerd is (ik heb al je aansluitingen bekeken).

@Martijn. Het ging in dit geval inderdaad om een Simyo Lowcall aansluiting, maar het antwoord was anders natuurlijk goed geweest 😉 Maar ook bij de Lowcall omgeving zul je eerst nog op een bevestigingsknop moeten klikken.

Groetjes,

Alex
Zo ziet het er inderdaad uit bij Simyo, maar zoals gezegd oud-lowcall oogt 't anders...
Kan er hier niemand bevestigen dat als een simkaart geblokkeerd is, je direct niet meer kan bellen of gebeld worden ? In dat geval zou er dus bij mij niets aan de hand zijn...
En als ik hem per ongeluk toch zou blokkeren na de tip van Martijn, kan de klantenservice dat dan weer ongedaan maken ?
Sorry dat ik zo doordram, maar ik wil er echt helemaal zeker van zijn...


Welkom op het forum itsmeallright,

Ik heb je aansluiting bekeken en kan hierbij bevestigen dat je simkaart niet geblokkeerd is (ik heb al je aansluitingen bekeken).

@Martijn. Het ging in dit geval inderdaad om een Simyo Lowcall aansluiting, maar het antwoord was anders natuurlijk goed geweest 😉 Maar ook bij de Lowcall omgeving zul je eerst nog op een bevestigingsknop moeten klikken.

Groetjes,

Alex


Bedankt voor het nakijken, ik heb zojuist de telefoon opnieuw opgestart (batterij was leeg) en de simkaart werkt inderdaad gewoon nog... :o 
Wel vreemd dat op de browser van mijn IPhone die bevestigings knop niet te zien is/was.

Ik heb trouwens nog een idee om misbruik te voorkomen; als je je telefoon kwijtraakt of gestolen wordt
(in het buitenland) kan je bij selfservice ook "bellen en gebeld worden in het buitenland uitschakelen".
Dat is wat minder "definitief" dan meteen blokkeren...

Overigens uitermate tevreden over Simyo, we zijn al jaren vaste klant...
Badge +6
Bedankt voor het nakijken, ik heb zojuist de telefoon opnieuw opgestart (batterij was leeg) en de simkaart werkt inderdaad gewoon nog... :o 
Wel vreemd dat op de browser van mijn IPhone die bevestigings knop niet te zien is/was.

Ik heb trouwens nog een idee om misbruik te voorkomen; als je je telefoon kwijtraakt of gestolen wordt
(in het buitenland) kan je bij selfservice ook "bellen en gebeld worden in het buitenland uitschakelen".
Dat is wat minder "definitief" dan meteen blokkeren...

Overigens uitermate tevreden over Simyo, we zijn al jaren vaste klant...


Hoi Itsmeallright,

Fijn te horen dat het probleem is opgelost. Onze website gebruikt flash en dat draait niet op je iPhone vandaar dat het niet lukte. Ik raad je aan de simkaart wel altijd te blokkeren wanneer deze kwijt of gestolen is.

Reageer