.

Beantwoord

simcard werkt niet in smartwatch, hoe kan dat?

  • 1 March 2021
  • 7 reacties
  • 539 Bekeken

Ik heb op aliexpress een smartwatch voor kinderen gekocht. Hiervoor een simkaart van Simyo besteld. Deze doet het niet in het horloge. Wel in een telefoon. Mijn eigen, 2 jaar oude, simkaart werkt wel in het horloge. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

icon

Beste antwoord door Daisy 1 March 2021, 13:58

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi MatsSimyo,

 

Welkom op het Simyo forum! Goed dat je het navraagt!

 

De Simyo simkaarten zijn echt gemaakt voor smartphones en niet voor andere apparaten, ik ben daarom ook bang dat deze daarom niet werkt in het horloge. Ook omdat de simkaart wel in een toestel werkt. Ik snap dat je nu niet zo veel aan de simkaart hebt, je kan deze annuleren via www.simyo.nl/annuleren.

 

Sorry voor het ongemak!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@MatsSimyo Waar ik nu aan denk, omdat je aangeeft dat je ‘telefoonsim’ het wel doet in de smartwatch, is de nieuwe simkaart ontdaan van een sim-pincode, die je wellicht of waarschijnlijk ook van je telefoonsim hebt verwijderd? Ik vermoed dat dat de oplossing is.

Edit: Anders zou je even met de fabrikant, niet de leverancier, want Alie zal je hiermee niet kunnen helpen, contact moeten opnemen.

 

Hoi MatsSimyo,

 

Welkom op het Simyo forum! Goed dat je het navraagt!

 

De Simyo simkaarten zijn echt gemaakt voor smartphones en niet voor andere apparaten, ik ben daarom ook bang dat deze daarom niet werkt in het horloge. Ook omdat de simkaart wel in een toestel werkt. Ik snap dat je nu niet zo veel aan de simkaart hebt, je kan deze annuleren via www.simyo.nl/annuleren.

 

Sorry voor het ongemak!

 

Groetjes,

Daisy

 

Kan het niet zo zijn dat het een kwestie is van de simpicode uitschakelen zoals @RicoK  al suggereert? 

Reputatie 7

Hoi MatsSimyo,

 

Welkom op het Simyo forum! Goed dat je het navraagt!

 

De Simyo simkaarten zijn echt gemaakt voor smartphones en niet voor andere apparaten, ik ben daarom ook bang dat deze daarom niet werkt in het horloge. Ook omdat de simkaart wel in een toestel werkt. Ik snap dat je nu niet zo veel aan de simkaart hebt, je kan deze annuleren via www.simyo.nl/annuleren.

 

Sorry voor het ongemak!

 

Groetjes,

Daisy

 

Kan het niet zo zijn dat het een kwestie is van de simpicode uitschakelen? 

Check! Zie mijn voorgaande reactie ;)

@MatsSimyo Waar ik nu aan denk, omdat je aangeeft dat je ‘telefoonsim’ het wel doet in de smartwatch, is de nieuwe simkaart ontdaan van een sim-pincode, die je wellicht of waarschijnlijk ook van je telefoonsim hebt verwijderd? Ik vermoed dat dat de oplossing is.

Edit: Anders zou je even met de fabrikant, niet de leverancier, want Alie zal je hiermee niet kunnen helpen, contact moeten opnemen.

 

Bedankt voor je reactie. Ik denk het niet, de nieuwe simkaart doet het wel in mijn telefoon. Dat zou anders ook niet werken denk ik? 

Reputatie 7

@MatsSimyo Dat weet ik niet (zeker). In bepaalde OS's kun je in je instellingen ingeven dat je naast je toestelpin ook een simpin in moet geven bij op- en herstarten (dus verder niet bij ontgrendelen). Wellicht dat jouw telefoon zo staat ingesteld dat geen simpin hoeft te worden ingegeven wat dan ook geldt bij een nieuwe/andere simkaart. Alhoewel dit schrijvende, besef ik, dat dit wel erg onveilig zozijn. Maar goed, wellicht is dit toch wel een instelling in je toestel.

Reputatie 7
Badge +6

Het zou inderdaad eventueel te maken kunnen hebben met pin/pukcode, zoals RicoK aangaf. Je kan kijken of het lukt deze er af te halen met je eigen toestel, maar zelfs dan kunnen we niet garanderen dat het wel werkt. 

Reageer