.

Vraag

SIM-wachtwoord?

  • 27 February 2012
  • 3 reacties
  • 1045 Bekeken

Badge
Hallo,
Ik heb een tijd geleden een Simyo abbonement aangevraagd. Deze is op tijd geactiveerd en gister kreeg ik een berichtje van Simyo dat vandaag zou mijn nummer overgezet worden. Als ik mijn nieuwe Simyo Simkaart in mijn telefoon doe moet ik eerst mijn PIN-code intoetsen. Vervolgens moet ik een SIM-wachtwoord geven. Dit is niet mijn telefooncode, PIN-code of PUK-code. Wat moet ik hier invullen of waar kan ik die code vinden?
M.v.g.
David

3 reacties

Hoi David,

ik heb hetzelfde probleem.

Heb jij enig idee wat dit kan zijn?

mvg,

Rachel

QUOTE=graafdaav;6869]Hallo,
Ik heb een tijd geleden een Simyo abbonement aangevraagd. Deze is op tijd geactiveerd en gister kreeg ik een berichtje van Simyo dat vandaag zou mijn nummer overgezet worden. Als ik mijn nieuwe Simyo Simkaart in mijn telefoon doe moet ik eerst mijn PIN-code intoetsen. Vervolgens moet ik een SIM-wachtwoord geven. Dit is niet mijn telefooncode, PIN-code of PUK-code. Wat moet ik hier invullen of waar kan ik die code vinden?
M.v.g.
David[/quote]
Badge
Lijkt me niet, aangezien ik dezelfde vraag stel op het forum aan een administrator! Als je erachter komt, wil je het mij ook even laten weten? Groetjes.



Hoi David,

ik heb hetzelfde probleem.

Heb jij enig idee wat dit kan zijn?

mvg,

Rachel

QUOTE=graafdaav;6869]Hallo,
Ik heb een tijd geleden een Simyo abbonement aangevraagd. Deze is op tijd geactiveerd en gister kreeg ik een berichtje van Simyo dat vandaag zou mijn nummer overgezet worden. Als ik mijn nieuwe Simyo Simkaart in mijn telefoon doe moet ik eerst mijn PIN-code intoetsen. Vervolgens moet ik een SIM-wachtwoord geven. Dit is niet mijn telefooncode, PIN-code of PUK-code. Wat moet ik hier invullen of waar kan ik die code vinden?
M.v.g.
David

[/quote]
Reputatie 2
Badge +4
Welkom op het forum Graafdaav en Raag,

Als je toestel vraagt om een sim-wachtwoord betekent dit meestal dat het toestel niet simlockvrij is. Wij raden je in dit geval aan om contact op te nemen met de provider waar het toestel is gekocht, zij kunnen namelijk de benodigde unlockcodes verstrekken. Als je het toestel langer dan 1 jaar geleden hebt gekocht is het simlockvrij maken van het toestel kosteloos. Als de unlockcodes zijn ontvangen en zijn ingevoerd zult u gebruik kunnen maken van de Simyo simkaart in het toestel.

Het kan ook zo zijn dat het gaat om een wachtwoord die je zelf hebt ingesteld na de aanschaf van het toestel. In dit geval kunnen wij het wachtwoord niet achterhalen, deze wordt namelijk niet door ons geregistreerd. Wij raden je in dit geval aan om na te gaan welk wachtwoord je kan hebben ingesteld en te proberen deze in te voeren.

Groetjes,

Manisha

Reageer