.

Vraag

Nieuwe simkaart, telefoonnummer niet geregistreerd in phone

  • 7 October 2021
  • 6 reacties
  • 165 Bekeken

Badge

Ik moest voor mijn nieuwe Samsung een nieuwe simkaart aanvragen.

Ondanks dat de telefoon er verder goed mee werkt, is er in instellingen bij Info telefoon 

het telefoonnummer onbekend.

Ik heb op mijn eigen forum er ook over gepost:

https://piepcomp.nl/threads/ik-snap-het-niet-telefoonnummer-onbekend.8162/

 

Ik denk er over nogmaals een simkaart te bestellen, in de hoop dat het dan goed komt.


6 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Abraham,

Dit klinkt inderdaad meer als een toestelprobleem dan een simkaartprobleem!

Heb je de simkaart in meerdere toestellen geprobeerd? Naast je oude Motorola en je nieuwe Samsung bedoel ik dan.

Groetjes,
Bas

Badge

@Veerle - ik laat het nu voor wat het is.

Een van mijn moderatoren op mijn forum heeft precies hetzelfde - zij zit zelf bij KPN:

Ik snap het niet, telefoonnummer onbekend | Page 2 | Computerforum PiepComp Support

 

Je zou haast zeggen dat het niet aan de simkaart ligt maar aan de phone.

 

Groet, Abraham

 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Abraham54 

Welkom op het Simyo forum! Goed dat hier een bericht over achterlaat.

@Friesian geeft je eigenlijk al de juiste informatie. Het is per toestel erg verschillend of ze je nummer weergeven tussen de instellingen van je toestel. Dit heeft echter niks te maken met het functioneren van de simkaart. Je kunt de simkaart gewoon behouden, want anders moet je een nieuwe simkaart voor 5 euro aanschaffen die hoogstwaarschijnlijk dezelfde informatie laat zien als de simkaart die je nu hebt.

Groetjes,

Veerle

Misschien is het mogelijk om een kruistest te gebruiken dan weet je heel snel het effect. Andere sim in jouw telefoon en vice versa.

Badge

Aangezien de  simkaart in mijn oudere Motorola precies hetzelfde doet, ga ik ervan uit dat er iets verkeerd is gegaan met het aanmaken van de sim-kaart.

Hoi @Abraham54  

Ik zou daarvoor geen vervangende simkaart opnieuw bestellen. Ik heb de indruk dat het verschilt per telefoon of bij info telefoon het nummer van je 06 beschikbaar komt. Als verder bellen, sms-en, internet geen probleem vormt ben je alleen €5,- meer kwijt voor de vervangende simkaart van de nieuwe simkaart die je al hebt.

Reageer