.

Beantwoord

nieuwe simkaart activeren in het buitenland? (costa rica)

  • 17 January 2013
  • 7 reacties
  • 996 Bekeken

Ik ben hem verloren en er wordt nu een nieuwe hierheen gestuurd...
icon

Beste antwoord door Alex 18 January 2013, 11:44

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum pepijnpepijn,

Simkaarten kunnen vanuit Simyo niet naar het buitenland worden gestuurd. Als je een vervangende simkaart hebt besteld, kun je deze na ontvangst activeren via je persoonlijke pagina - selfservice - activeren simkaart.

Groetjes,

Alex
Beste Alex, 

Hartelijk dank!

Mijn nieuwe simkaart wordt door vrienden naar mij opgestuurd in Costa Rica. De vraag is, kan ik hem vanuit hier activeren?

Dank en groet, Pepijn
Reputatie 7
Badge +9
Beste Alex, 

Hartelijk dank!

Mijn nieuwe simkaart wordt door vrienden naar mij opgestuurd in Costa Rica. De vraag is, kan ik hem vanuit hier activeren?

Dank en groet, Pepijn


Alex is vast al naar huis, vandaar mijn antwoord: mijn nieuwe simkaart is onlangs ook opgestuurd naar het buitenland door familie (ik woon in de UK). Normaal gesproken kun je hem zelf activeren via Mijn Simyo, zelfs vanuit het buitenland, maar als die optie niet beschikbaar is (zoals in mijn geval), moet je even een moderator hier om hulp vragen.
Badge +6
Hoi Scotsman,

Kan je mij in een privé bericht voorzien van het telefoonnummer waar het omgaat zodat ik dit voor je kan bekijken.
Badge +6
Hoi Pepijnpepijn,

Graag gedaan en een fijne dag!
Hallo,

Ik heb mijn nieuwe simkaart naar Australie laten sturen waar ik nu ben en kan na het plaatsen van de sim niet bellen en smsen. Telefoon geeft 'emergency calls only' aan (samsung galaxy s4 mini). Ik ben onlangs klant. Ik heb een prepaid simyo sim met nummerbehoud (voorheen) tele 2. Als ik inlog in mijn simyo staat er dat mijn simkaart actief is. De pincode van de sim werkte en ik kon deze ook aanpassen. De telefoon herkent de sim dus wel. Hoe kan ik de simkaart goed geactiveerd krijgen vanuit Austrlie?


Update:
Ik zag dit bellen in en naar het buitenland als standaard instelling op uit stond en door dit op aan te zetten, werkt alles dus gewoon.

M.v.g.

Audrey
Reputatie 6
Badge +10
Hoi audrey01,

Fijn dat je de boosdoener hebt gevonden en ons daarvan op de hoogte hebt gebracht! Een hele fijne tijd in Australië toegewenst 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer