.

Beantwoord

Nieuwe SIM kaart doet vreemd, kan o.a. niet bellen/sms ontvangen

  • 27 August 2012
  • 9 reacties
  • 787 Bekeken

Vandaag is mijn nummerbehoud geactiveerd en zou ik moeten kunnen bellen. Helaas, ik kan alleen gebeld worden, maar niet bellen, geen sms ontvangen of versturen. Ook is mijn menustructuur helemaal anders en ontbreken veel functies, zoals o.m. het veranderen van de PIN code en de telefoonummers die op de telefoon staan zijn niet te vinden.
Het is een beetje een prehistorisch toestel, maar daarom ook de symyo prepaid gekozen. Een Siemens MC60, die na de vroegere postbank.
icon

Beste antwoord door Wayne 28 August 2012, 14:36

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum peejjee,

Volgens onze gegevens heb je gister inmiddels een sms kunnen versturen. Om deze reden gaan wij ervan uit dat jouw probleem verholpen is. Indien dit niet het geval is, laat je dit dan even weten?
Indien je er voor de toestelinstellingen met de handleiding niet uit komt, dien je even contact op te nemen met de toestelfabrikant voor ondersteuning.
Welkom op het forum peejjee,

Volgens onze gegevens heb je gister inmiddels een sms kunnen versturen. Om deze reden gaan wij ervan uit dat jouw probleem verholpen is. Indien dit niet het geval is, laat je dit dan even weten?
Indien je er voor de toestelinstellingen met de handleiding niet uit komt, dien je even contact op te nemen met de toestelfabrikant voor ondersteuning.


Hoi Wayne,
De sms heb ik verstuurd via de website, om de testen of dat wel werkte, ja dus.
Maar mijn probleem is verder onveranderd.
Reputatie 2
Badge +1
Hey peejjee,

Ik heb jouw simkaart opnieuw op het netwerk aangemeld. Zou je jouw toestel even uit en aan kunnen doen en vervolgens wederom kunnen controleren of je daarna gebruik van jouw aansluiting kan maken? Mocht dit niet lukken, zou je mij dan in een privé bericht je simkaartnummer (deze kan je op de simkaart vinden) toe kunnen sturen zodat ik kan verifiëren of je de juiste simkaart gebruikt?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn prehistorische siemens MC60. Ligt niet aan de telefoon. Als ik ander (verlopen) prepaid SIM-kaartje plaats is alles weer normaal. kan het liggen aan type (U)SIm-kaart icm met deze telefoon??.
 
Badge +2
Beste Jabik,

Helaas is het type toestel dat je hebt te verouderd voor onze type simkaarten. Dit probleem is bij ons bekend. De oudere type simkaarten zijn helaas niet meer leverbaar. Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Arie
Hallo, 

Ik kan sinds een week niet meer bellen of sms'en. Als ik dit probeer krijg ik beeld dat ''mobiel netwerk niet bereikbaar is''. 
Wat ik zeer vreem vind, aangezien ik al een paar jaar geen enkele problemen ervaar met Simyo. Ik heb volle bereik met mijn telefoon. Dus dat kan het niet zijn denk ik. Wie kan mij helpen?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo, 

Ik kan sinds een week niet meer bellen of sms'en. Als ik dit probeer krijg ik beeld dat ''mobiel netwerk niet bereikbaar is''. 
Wat ik zeer vreem vind, aangezien ik al een paar jaar geen enkele problemen ervaar met Simyo. Ik heb volle bereik met mijn telefoon. Dus dat kan het niet zijn denk ik. Wie kan mij helpen?


Telefoon helemaal uitzetten en weer opstarten is het eerste wat ik zou proberen. Of had je dat al gedaan?
Hallo, 

Ik kan sinds een week niet meer bellen of sms'en. Als ik dit probeer krijg ik beeld dat ''mobiel netwerk niet bereikbaar is''. 
Wat ik zeer vreem vind, aangezien ik al een paar jaar geen enkele problemen ervaar met Simyo. Ik heb volle bereik met mijn telefoon. Dus dat kan het niet zijn denk ik. Wie kan mij helpen?


Telefoon helemaal uitzetten en weer opstarten is het eerste wat ik zou proberen. Of had je dat al gedaan?


Ja dat heb ik al een aantal keren geprobeerd. 
Badge +6
Hallo, 

Ik kan sinds een week niet meer bellen of sms'en. Als ik dit probeer krijg ik beeld dat ''mobiel netwerk niet bereikbaar is''. 
Wat ik zeer vreem vind, aangezien ik al een paar jaar geen enkele problemen ervaar met Simyo. Ik heb volle bereik met mijn telefoon. Dus dat kan het niet zijn denk ik. Wie kan mij helpen?


Hoi ACWinkels, welkom op het forum van Simyo! :)

Wat vervelend dat je niet meer kan bellen en sms'en en dat uit/aan zetten van de telefoon niet helpt.

Ik zie zo 1,2,3 op je aansluiting geen problemen die dit kunnen veroorzaken. Ik heb nu je aansluiting voor de zekerheid even een reset gegeven op het netwerk. Zou je je telefoon nogmaals even uit/aan willen zetten?

Mocht je dan nog niet kunnen bellen, wil je dan je simkaart eens in een andere telefoon plaatsen om uit te proberen of het aan de simkaart/het netwerk ligt of misschien aan je telefoon.

Ik hoor het graag van je!

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken! 🙂

Reageer