.

Nano simkaart

  • 13 September 2012
  • 45 reacties
  • 6524 Bekeken

Badge
Het support niveau van Simyo is inmiddels tot een oneindig dieptepunt gedaalt.
Met veel geluk na 45 minuten iemand aan de telefoon, die vervolgens vrijwel niets weet, heb ik nu altijd bij Simyo die stagiaire die sinds gisteren bij het call centrum werkt?
E-mails worden niet beantwoord, bij navraag zegt Simyo "niet ontvangen" terwijl de automatische ontvangstbevestiging is ontvangen door mij...

Nu maar eens hier geprobeert.

Over ruim 2 weken of eerder heb ik de nieuwe nanosimkaart voor de iPhone nodig.

Heb ik die tijdig in huis? aan de telfoon hoor ik aleen "weet ik niet, weet ik niet, weet ik niet. ik zal het na vragen. weet ik niet."

Als ik Simyo moet opzeggen, doordat de nanosim er niet is, loop ik gezien de opzegtermijn nu al het risico om twee weken zonder  telefoon te zitten... 

45 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum De Vrager,

Het is inderdaad nog niet bekend wanneer we de nano simkaarten binnen hebben en dat gebruikers deze kunnen bestellen. Ik heb een topic geopend waar je op de hoogte wordt gehouden over de ontwikkelingen van de nano simkaart. Je kunt het topic hier vinden. Zodra er meer over bekend is, zal het in het topic bekend worden gemaakt.

Groetjes,

Alex
Badge
In het topic wordt gesuggereerd alsof Apple iets plotseling doet....

De nanosim is al maanden geleden officieel al standaard aangenomen...

De zich respecteren providers, waaronder T-mobile, zijn op grote schaal in juli de nanosimkaarten gaan inkopen om de klanten tijdig van deze kaarten te kunnen voorzien..

Nu is de telefoon er in ons omringende landen, Duitsland, Frankrijk, in Nederland over twee weken...

En Simyo??? weet nu nog niets eens wanneer ze ze kunnen opsturen...

Zal me niets verbazen, als ze er zijn, ze de prijs die ze nu vragen van 5 euro nog eens flink op gaan opdrijven....
Reputatie 5
Badge +10
Hoi De Vrager,

Ik kan me voorstellen dat een provider als T-mobile de nano simkaart op grote schaal aan het inkopen zijn. Ze zullen de Iphone 5 immers zelf gaan verkopen. Ik kan je in ieder geval vertellen dat de nano simkaarten van Simyo getest worden. Over de prijs is ook nog niets bekend. Ik vind het jammer dat je het zo van de negatieve kant bekijkt en van worst case scenario's uit gaat.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi De Vrager,

Ik kan me voorstellen dat een provider als T-mobile de nano simkaart op grote schaal aan het inkopen zijn. Ze zullen de Iphone 5 immers zelf gaan verkopen. Ik kan je in ieder geval vertellen dat de nano simkaarten van Simyo getest worden. Over de prijs is ook nog niets bekend. Ik vind het jammer dat je het zo van de negatieve kant bekijkt en van worst case scenario's uit gaat.

Groetjes,

Alex

Gaan we nou zielig doen? Die grote T-Mobile denk beter aan zijn klanten en wij KPN dwergjes doen dat niet? 
Er kan beter staan, wij van Symio KPN denken nieuwe nanosimkaart? we zien wel....
tevreden klanten?? wat is dat?.
U zou toch moeten snappen dat U voorlopig geen enkel abbonement kunt verkopen aan een iPhone5 gebruiker! Er zijn al mensen naar Duitsland om de telefoon daar te halen....
(ik krijg net een Mailtje van Mobistar -België- de nanosimkaarten zijn er binnen een kleine week)
Ik reageer zo omdat u nu al voor een worst case scenario heeft gezorgt  "ik weet het, ik weet het niet enz". citaat Simyo support afdeleing...
Reputatie 5
Badge +10
Hoi De Vrager,

Ik zou je graag willen vertellen wanneer de simkaarten geleverd worden. Net als de medewerker die je eerder hebt gesproken. Als we een concrete datum zouden noemen geven we informatie die feitelijk onjuist is. Super oplossing van Mobistar en T-mobile. Zij hebben een officiële overeenkomst met Apple om hun product Iphone 5 te verkopen. Enige promotie lijkt me dan zeker niet onlogisch. Hier komt meer bij kijken dan menigeen denkt.

Off-topic. Probeer ajb het gebruik van overbodige leestekens te vermijden. Je bericht komt zonder het gebruik van deze tekens ook over :)

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Simyo crew,

Wat vragen die bij mij zijn opgekomen na het nieuws van de iphone 5.

1. KPN biedt tegenwoordig HD-Voice aan. Aangezien Simyo op het KPN netwerk functioneert, kunnen Simyo abonnees ook gebruik maken van deze technologie? Zo nee, wanneer kunnen wij dit verwachten?

2. iPhone 5 maakt gebruik van de nano-simkaart. Ik heb op het forum gelezen dat er een topic is waar de ontwikkelingen te volgen zijn. Kunt u een prognose geven van de tijd die hiervoor nodig is? Gaat het om weken? Maanden? Ik wil stiekem geen weken wachten met het gebruiken van een gloednieuwe smartphone omdat mijn provider de simkaart niet kan leveren.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,
Deniz
Badge
Nano simkaart kun je gewoon zelf maken want de chip is het zelfde en alleen minder plastic http://www.ninetechblog.com/apple/iphone-5-to-feature-a-nano-sim/
[/quote]
Gaan we nou zielig doen? Die grote T-Mobile denk beter aan zijn klanten en wij KPN dwergjes doen dat niet? 
Er kan beter staan, wij van Symio KPN denken nieuwe nanosimkaart? we zien wel....
tevreden klanten?? wat is dat?.
U zou toch moeten snappen dat U voorlopig geen enkel abbonement kunt verkopen aan een iPhone5 gebruiker! Er zijn al mensen naar Duitsland om de telefoon daar te halen....
(ik krijg net een Mailtje van Mobistar -België- de nanosimkaarten zijn er binnen een kleine week)
Ik reageer zo omdat u nu al voor een worst case scenario heeft gezorgt  "ik weet het, ik weet het niet enz". citaat Simyo support afdeleing...
[/quote]
Hey "de vrager"

Doe niet zo moeilijk man, goedkope simonly met super bereik. Wil je meer, dan betaal je meer...
Ik verwacht dat wanneer je je abonnement rechtstreeks bij Kpn afsluit je eerder je Nano sim hebt. Of vind je dat te duur?

Groet,

een tevreden Simyo gebruiker.
Badge
Hallo,

Weet iemand of er bij simyo ook nano simkaarten te bestellen zijn ivm iphone 5 die vanaf volgende week (21-9) te bestellen is?
Op de site staat er nog niets over.

mvg,
Collin
Badge +1
Hi,

leuk dat er een "gesloten" topic wordt aangemaakt voor de nano sim, maar ik krijg een klein beetje een bekriebelend gevoel dat de nano sims er dus niet zijn als de iphone 5 hier uitkomt.

Kan er een indicatie worden gegeven of ik volgende week een nano sim kan aanvragen en krijgen? Want straks heb ik de iphone 5, kan ik er nog niks mee 🙂
Van de volgende providers is al bekend dat ze een nano sim kunnen leveren bij de release van de iPhone 5 hier in nederland: KPN, t-mobile, vodafone, Hi, telfort en hollandse nieuwe. Dan blijft er niet heel veel meer over aan providers, dus waarom kunnen die providers allemaal wel al vertellen dat ze nano sims kunnen leveren en jullie niet? 
Badge +6
Hallo,

Weet iemand of er bij simyo ook nano simkaarten te bestellen zijn ivm iphone 5 die vanaf volgende week (21-9) te bestellen is?
Op de site staat er nog niets over.

mvg,
Collin


Hi,

leuk dat er een "gesloten" topic wordt aangemaakt voor de nano sim, maar ik krijg een klein beetje een bekriebelend gevoel dat de nano sims er dus niet zijn als de iphone 5 hier uitkomt.

Kan er een indicatie worden gegeven of ik volgende week een nano sim kan aanvragen en krijgen? Want straks heb ik de iphone 5, kan ik er nog niks mee :)


Van de volgende providers is al bekend dat ze een nano sim kunnen leveren bij de release van de iPhone 5 hier in nederland: KPN, t-mobile, vodafone, Hi, telfort en hollandse nieuwe. Dan blijft er niet heel veel meer over aan providers, dus waarom kunnen die providers allemaal wel al vertellen dat ze nano sims kunnen leveren en jullie niet?

Beste Collin, Yzord & Shaverion,

Zoals moderator Alex al heeft aangeven zijn wij bij Simyo de nano simkaarten aan het testen. Het testen van de simkaart is nog niet voorbij. Zodra wij meer weten wanneer de nano simkaart leverbaar zal zijn bij Simyo maken wij dit bekend op het forum en op twitter.
Badge
Beste simyo,

Ik hoop dat de nanosim er op tijd is anders ben ik na een maand klant te zijn geweest weer vertrokken.
We wachten het af....

Groet,
Collin
Men die klaagt over de levertijd van nano-sim.. Ik zal het zeggen, aangezien de medewerkers van Simyo dat niet mogen. Jullie zijn asociaal, onbeschoft en brutaal. Ook al hebben jullie de duurste abonnement bij Simyo, hebben jullie het recht niet.
Hoeveel mensen zullen bij introductie een iPhone5 uit het buitenland importeren? Hoeveel daarvan zijn klant bij Simyo?
Hoeveel mensen zullen een los toestel kunnen bemachtigen (pre-orders met abbo hebben voorrang) op de dag van introductie? Hoeveel daarvan zijn klant bij Simyo?
Zal er überhaupt voldoende voorraad beschikbaar zijn? Alhoewel geen garantie voor de toekomst, leert het verleden toch anders.
O
Mijn punt is simpel: Simyo gaat haar aanbod aan varianten simkaarten uitbreiden met nano-sim maar haar deadline ligt niet op 28 of 29 september. Nou zal het voor jullie die €700 willen neertellen voor een iPhone5 geen ramp zijn om nog een week of een maand langer te genieten van (waarschijnlijk) jullie iPhone4(S).

Simyo doet verder ook niet moeilijk en bied jullie de mogelijkheid om jullie abonnementen op te zeggen en naar de concurrentie te gaan die wel al aan jullie behoefte kan voldoen. Doe dat en na die (2) jaarcontract op bagger netwerk en met hogere kosten zal Simyo ook bereid zijn om jullie weer een dienst te verlenen inclusief nano-sim!!
Voorlopig wel een beetje respect tonen voor de mensen die moeite doen om jullie te woord te staan. Zij zijn de testers niet, zij zijn de beleidsbepalers niet.
Dan nog had Simyo beter moeten plannen mochten ze het niet op tijd af hebben. Klant is koning, een terugkerende klant (maandelijks sim only abbo) is keizer. Het is al lange tijd bekend door uitgelekte documenten dat de nieuwe iPhone een nano sim zou hebben. Waarom zou je achter de feiten aan lopen wat betreft een van de meest verkochte mobiels ter wereld. Maargoed, het is nog niet de 28e, Simyo heeft nog tijd dus. Laten we er van uit gaan dat ze het op tijd af hebben anders zullen ze veel klanten verliezen aan de concurrent. 
Ik heb nu een zakelijk KPN abbo welke in november wordt overgezet naar Simyo. Ik heb vandaag aan KPN gevraagd of zij een nano sim kunnen leveren voor mijn iPhone 5 die ik 28 september wil aanschaffen (indien mogelijk). Ik kreeg deze reactie van mijn accountmanager :

Het is de bedoeling dat de iphone 28 sept naar nederland komt.
medio oktober verwacht kpn deze, ook de nanokaarten.
Prijzen weet ik nog niet en ook niet of deze los verkocht mag worden.
Je hoort iets zodra we dat weten..

Ik ben dus eerst nog afhankelijk van KPN, en het lijkt er op dat deze kaartjes niet 28 september beschikbaar zijn.
Badge
voor Alex,

wel flauw om mijn opmerking in een prive bericht te beantwoorden, mogen anderen de smoesjes niet lezen????

Nogmaals geen nanosim leveren omdtat er door Simyo getest moet worden is onzin,  als er getest moet worden doet KPN dat wel, tenslotte is het hun netwerk.

KPN heeft de uitgiftedatum voor de nanosim al bekend gemaakt...

Bovendien is de nanosim al maanden een officiele standaard, de nanosims zijn ook al sinds juli te koop voor de providers..

Ik ben bang dat het bij Simyo weer een jaar gaat duren voordat er een anosim zal zijn, net als het gegeaan is bij Simyo met de microsim...


Een bekende van mij heeft net een nieuwe abbo bij jullie afgesloten, heeft een iPhone5 besteld...
Die kan dus niet de telefoon gebruiken als die hem heeft, dank zij SiMYO dus.
Hij heeft per mail gevraagd om zijn, nog ongebruikte sim, te kunnen omruilen.. WORD NIET OP GEREAGEERD DOOR SIMYO!!!!
Heeft dus nu al spijt van SIMYO...

Ook erg kinderachtig van Alex van Simyo, om te zeggen dat ik veel vragen heb!!!!!

Ik heb maar één vraag, ik heb een nanosim nodig, wanneer heb ik die bij SIMYO??????

De rest zijn reacties op de oneigenlijke uitvluchten van SIMYO op het feit dat SIMYO geen nanosim heeft voor de iPhone 5
Je kunt altijd overstappen naar een provider die wel Nanosimkaartjes heeft toch? Ik vind wel dat er een hoop gezeurd wordt. Ga naar een ander als je niet tevreden bent.
Badge
nog even ter aanvulling op mijn eerdere klachten m.b.t. de nanosim:

zie deze link:

http://www.worldofapple.nl/2012/09/nano-sim-kaarten-van-kpn-vanaf-21-september-beschikbaar/
Badge
Je kunt altijd overstappen naar een provider die wel Nanosimkaartjes heeft toch? Ik vind wel dat er een hoop gezeurd wordt. Ga naar een ander als je niet tevreden bent.


je zelf geen iPhone 5 besteld, bemoei je hier dus niet mee....
nog even ter aanvulling op mijn eerdere klachten m.b.t. de nanosim:

zie deze link:

http://www.worldofapple.nl/2012/09/nano-sim-kaarten-van-kpn-vanaf-21-september-beschikbaar/


KPN heeft tegenover ons (iPhoneclub) verklaard dat de regeling van KPN ook voor alle dochters geldt, dus ook voor Hi, Telfort en Simyo. De prijs van World of Apple is overigens lager dan de prijs die de woordvoerder van KPN naar ons heeft gecommuniceerd. En ook zei hij dat de nano-simkaarten hopelijk rond het einde van deze week verkrijgbaar zijn.
Badge
inmiddels dit gevonden:


http://www.airportal.de/How_to_cut_Mini_and_Micro_SIM_to_Nano_SIM.pdf


Lijkt me riskant, maar wat moet je als  Simyo je in de steek laat, of je overvraagt voor nanosim kaartje...
Reputatie 5
Badge +10
voor Alex,

wel flauw om mijn opmerking in een prive bericht te beantwoorden, mogen anderen de smoesjes niet lezen????

Nogmaals geen nanosim leveren omdtat er door Simyo getest moet worden is onzin,  als er getest moet worden doet KPN dat wel, tenslotte is het hun netwerk.

KPN heeft de uitgiftedatum voor de nanosim al bekend gemaakt...

Bovendien is de nanosim al maanden een officiele standaard, de nanosims zijn ook al sinds juli te koop voor de providers..

Ik ben bang dat het bij Simyo weer een jaar gaat duren voordat er een anosim zal zijn, net als het gegeaan is bij Simyo met de microsim...


Een bekende van mij heeft net een nieuwe abbo bij jullie afgesloten, heeft een iPhone5 besteld...
Die kan dus niet de telefoon gebruiken als die hem heeft, dank zij SiMYO dus.
Hij heeft per mail gevraagd om zijn, nog ongebruikte sim, te kunnen omruilen.. WORD NIET OP GEREAGEERD DOOR SIMYO!!!!
Heeft dus nu al spijt van SIMYO...

Ook erg kinderachtig van Alex van Simyo, om te zeggen dat ik veel vragen heb!!!!!

Ik heb maar één vraag, ik heb een nanosim nodig, wanneer heb ik die bij SIMYO??????

De rest zijn reacties op de oneigenlijke uitvluchten van SIMYO op het feit dat SIMYO geen nanosim heeft voor de iPhone 5


Hoi De Vrager,

De informatie die ik je heb gegeven in een privé bericht is voor iedereen beschikbaar. Ik heb je kort geprobeerd uit te leggen wat het testen inhoud. Ik hoop dat je hier begrip voor kan hebben. Het aanbieden van de micro simkaart heeft inderdaad lang op zich laten wachten. Je kunt er van uit gaan dat we de nano simkaart een stuk sneller gaan aanbieden. Ik hoor hier vandaag meer over. Houd dit topic dan ook in de gaten.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Sorry de Vragur, ik vind je ook een opgewonden standje hoor. Logisch dat T-mobile en de Belgen die Nano sim al aanbieden, want ze bieden de iPhone 5 immers zelf ook aan. Ze zouden erg dom zijn als ze wel de foon maar niet de sim hebben. Simyo biedt de iPhone 5 niet aan, dus ligt het wat anders. Gewoon nog even wachten...er wordt aan gewerkt. Appeleflap komt nu met de Nano-sim. Wat wordt het zometeen ?De ieniemini-me sim waar je een microscoop voor nodig hebt? Lastig dat kleine spul ;-)
Even geduld hebben dus 😉. Snap sowieso niet dat jelui bij de eerste de beste nieuwe iPhone al uit jullie broek soppen. Ikzelf heb de iPhone 4S ongeveer 2 maanden nu. Dik tevreden over. En ook nog wel ff geduld om misschien heel misschien over een half jaar-jaar de iPhone 5 eens aan te schaffen. Want het is toch een enorme poep met geld.
Op de telefonische klantenservice na, ben ik goed tevreden over Simyo en word ik een beetje moe van het geschreeuw van opgewonden standjes hier 😉. Je kunt zo weg hier....
Badge
Het kan nog gekker.... bij Simyo:

Klantenservice bellen, 45 minuten wachten minimaal...
Kennisniveau klantenservice, 3 op een schaal van 10
Klantenservice mailen, geen reactie.
Vraag wanneer komt de nanosimkaart, Simyo, "weet ik niet"

En als ik dit dan hier ventileer,

Reactie van Simyo "Je krijgt een strafpunt!!!!!!!" 

Het kan nog gekker worden dus bij Simyo 

Deze reactie zal wel weggemod worden, maar wilde het toch kwijt..

Reageer