.

Beantwoord

Moet ik mijn Simyo prepaid simkaart eerst online activeren?

  • 12 October 2021
  • 12 reacties
  • 271 Bekeken

Ik heb een oude nokia en wil alleen maar bellen in nood. Nu heb ik een simkaart maar moet allerlei capriolen op internet uithalen om te activeren. Hoe kan ik gewoon de kaart gebruiken met het beltegoed zonder allerlei handelingen?

icon

Beste antwoord door Veerle 13 October 2021, 13:24

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Bij Simyo zijn er diverse dingen die via het internet verlopen:

Als u Simyo prepaid neemt, dan dient u eenmalig uw simkaart te activeren in het begin. U ontvangt na het activeren de pincode, die bij uw simkaart hoort.

Op Mijn Simyo is het in uw geval ook wenselijk om de optie “internet op je mobiel” uit te schakelen.

Naast het activeren is het ook zo dat opwaarderen via Mijn Simyo gebeurd, hoewel u dat ook automatisch kunt laten doen als u dat via Mijn Simyo heeft ingericht.

Ook beltegoed inzien gebeurd via Mijn Simyo.

Maar buiten die dingen, zou u weinig online hoeven doen. Ik raad wel aan om minimaal elke <6 maanden je aansluiting te gebruiken, anders verloopt uw aansluiting!

Mocht dit antwoord u niet helpen, kunt u dan beter vertellen waar u precies problemen mee heeft? Welke capriolen op internet bedoeld u in dat geval?

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Leutjeding 

Welkom op het Simyo forum! Goed dat je even contact opneemt. @Groentjuh heeft je van bijna alle juiste informatie voorzien. 

Het is inderdaad zo, dat alle functies van een prepaid via onze website gaan. Wij zijn een online provider en als je dus wil opwaarderen of bepaalde settings wil veranderen, dan zal je toch moeten inloggen op je Simyo account via de computer, laptop of app.

Het enige wat je niet hoeft te doen is de simkaart activeren. Een Prepaid simkaart sturen wij geactiveerd op. Je krijgt de pin en pukcode in de email waar ook je inloggegevens in staan. Alleen bij een abonnement moet je de simkaart eerst online activeren. Als jij deze mail niet meer hebt, dan kan je de pin en puk vinden op je Simyo account. Als je ingelogd bent, dan vind je deze via instellingen > simkaart. Ze staan daar nog verborgen, maar als je op het oog symbooltje ernaast drukt, dan worden de codes zichtbaar.

Als je geen inloggegevens meer hebt van je Simyo account, dan mag je een privé berichtje naar ons sturen via deze chat. Hier kan ik je dan verder helpen!

Groetjes,

Veerle

@Groentjuh ook bedankt voor uw reactie. Ik zal er mee aan de slag gaan en kijken of ik het aan de praat krijg.

Fijne avond.

Dank je voor het antwoord. Ik zal kijken of het lukt. 
 

Fijne avond.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Leutjeding, 

Is het nog gelukt? Hoor het graag van je! 😊

Groetjes,
Bas

Dag Bas, helaas niet. Ik kreeg eerst nog simyo in beeld maar nu helemaal niks meer. Ik ben bang dat ik een nieuw kaartje moet kopen. Ik had denk ik nooit op mijn iphone moeten inloggen. Nu geeft de Nokia helemaal niet thuis. Ik heb het kaartje al eens er uit en weer in gedaan maar er gebeurt niks meer. Leer voor de volgende keer. 😏

Hallo @Leutjeding 

Vervelend dat het niet lukte. Een vraag staat misschien de Vliegtuigstand aan? Wordt de pincode gevraagd? 

Mocht je niet verder komen dan zou ik in jouw geval er voor kiezen om naar een (KPN) telefoonwinkel te gaan. Dan kunnen ze met je meekijken. En anders heb je in dat geval heel snel een nieuwe simkaart en kunnen ze je ook verder helpen.

Is net wat fijner om de stand van het beltegoed te checken. Werkt met een shortcode. (KPN bijvoorbeeld) *101# bellen. 

Het is niet mijn gewoonte om reclame te maken voor iets anders maar in dit geval denk ik dat het voor jou beter, praktischer is. 

Gm Frisian, het probleem is dat ik op mijn Nokia helemaal geen internet heb. De pincode wordt wel gevraagd en dat lukt dan ook wel. Daar houdt het dan op. En met de 101 code kom ik er ook niet. Maar de winkel is nog een optie. Bedankt voor je reactie en alvast een fijn weekend.

Beste Leutjeding. 

De shortcode *101# is van toepassing op een KPN simkaart om eenvoudig het regulier  saldo op te kunnen vragen. Ik noem het als optie, alternatief mocht het met de simkaart van Simyo niet lukken.

Fijn weekend ook voor U en veel succes gewenst!! 

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Leutjeding,

Wat vervelend dat het nog niet gelukt is! @Friesian gaf je het advies al om misschien even langs een telefoonwinkel te gaan om dit te checken. Dat is een goed idee, want soms zien zij toch dingen die wij zouden missen. 

Ik kan ook even meekijken op je aansluiting om te zien of er misschien daar iets niet goed gaat. Als je dat wil, dan mag je me even een privé bericht sturen via deze chat.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,

Veerle

Dag Veerle, ik ga toch maar naar een winkel. Zo handig met dit soort dingen ben ik niet. Maar bedankt voor het aanbod.

Fijn weekend alvast.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Leutjeding,

 

Prima! Ik hoop dat alles lukt en anders kun je ons altijd nog een privébericht sturen. :)

 

Groetjes,

Daisy

Reageer