.

Beantwoord

Mijn telefoon is geblokkeerd door een swipe-code. Heeft dit te maken met de simkaart?

  • 30 June 2017
  • 6 reacties
  • 797 Bekeken

Hallo,
op de telefoon van mijn dochter stond ineens een swipe code. Ofwel haar telefoon is niet meer te bereiken.
Heeft dit iets te maken met de simkaart? Kan dat, als ie al een tijdje niet meer is gebruikt?

Of heeft dit te maken met het telefoontoestel en moet ik dan via bijv. fabrieksinstellingen een oplossing zien te vinden.
Alvast dank voor reactie!

Groeten Jos Bosma
icon

Beste antwoord door Samantha 3 July 2017, 13:21

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Plots een swipecode na een tijdje niet gebruikt te hebben lijkt me niet aannemelijk.
Wellicht heb je wat aan dit artikel? https://www.androidplanet.nl/tips/patroon-vergeten/
dank voor je bericht. het lijkt mij ook niet logisch, maar niemand zegt hier dit te hebben geinstalleerd. Kan het niet te maken hebben met een prepaidkaart die te lang niet is gebruikt? En dat ik die weer moet activeren oid?
Anders moet ik maar een reset naar fabrieksinstellingen gaan proberen
de swipe code wordt echter gevraagd direct nadat ik op de telefoon ben ingelogd (via nummercode).
wellicht toch iets met een sim blokkade?
Reputatie 2
Badge +2
Dat klinkt mij toch als een beveiligingscode van een van de apps. Kan er misschien toch niet een app onlangs erop gezet zijn? Eentje die bijv. financieele info van de gebruiker laat zien en dat de app maker heeft ingebouwd dat de telefoon een extra "toegangscontrole" heeft?
Een swipe code, een patroon heeft niks van doen met een sim blokkade. Daarvoor is een pincode geen patroon. Een patroon, een pincode kunnen worden ingesteld als schermbeveiliging via instellingen telefoon of bijvoorbeeld antivirus apps.

Hier staan voorbeelden ter verhelpen. .
https://www.google.nl/search?q=patroon+vergeten+android&oq=vergeten+patroon&aqs=chrome.3.69i57j0l3.11979j0j4&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#xxri=2

Misschien dat je via de knoppen moet resetten.

Laat weten of het is gelukt s.v.p..

Suuk 6 !
Badge +7
Hoi Benthe Bosma,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat er ineens een swipe code op de telefoon van je dochter staat! Geen zorgen, dit heeft niets met je simkaart te maken. Met je simkaart is niets aan de hand. Hij is ook niet geblokkeerd. Zodra hij te lang niet gebruikt is, ontvang je een mail dat je even moet bellen of sms'en om de simkaart actief te houden. Dat is nu nog niet aan de orde.

Een swipe code is een typisch voorbeeld van een schermbeveiliging. Deze staat op je telefoon. Deze code moet je elke keer invoeren zodra je telefoon in de stand-by modus staat, of zodra de telefoon uit heeft gestaan. Het is daarom ook niet zo vreemd dat je deze melding krijgt nadat je de pincode voor je simkaart hebt ingevoerd.

Hans63 en Friesian hebben je al links gestuurd met tips hoe je deze schermbeveiliging eraf kan halen. Als je hier niet uit komt, kun je dan doorgeven welk toestel je dochter gebruikt? Dan kijk ik graag met je mee.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@Hans63 en Friesian, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂

Reageer