.

Beantwoord

Mijn telefoon geeft aan 'plaats simkaart'

  • 14 March 2013
  • 7 reacties
  • 3117 Bekeken

Hallo iedere keer krijg ik de melding plaats simkaart terwijl hij er gewoon in zit dit doet hij heel de dag door. Dus ik kan dan niet bellen niet gebeld worden enz.
Moet ik nu een nieuwe simkaart
icon

Beste antwoord door Alex 15 March 2013, 17:10

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Misschien.

Jij hebt toevallig geen toestel met een duo-sim mogelijkheid? Als je wel een duo-sim toestel hebt, steekt de simkaart wellicht in de verkeerde sikaarthouder?

Wat voor een toestel heb je? Heb je een iPhone4 of 5? Dan heb je misschien een foutief verknipte simkaart?

Edit: NB Je hebt wel een geactiveerde simkaart?
Nee ik heb een samsung galaxy en een sim kaart waar je ook een kleintje uit kan halen
En ja dat is hij nu doet hij t weer. Maar over kwartier kan dat ineens anders zijn
En nee geen duo past niet in.de galaxy s2 heb wel.een duo simkaart. Je kan er een kleinere uithalen
Reputatie 7
Een duo-sim is iets heel anders dan een duo-sim toestel. Een duo-sim is een reguliere sim-kaart waaruit een micro-sim valt te drukken. In een duo-sim toestel kunnen twee simkaarten worden geplaatst. Bijvoorbeeld een van je werk om te bellen en een simkaart van jezelf met een databundel om te kunnen internetten. Vaak is het zo dat bij duosimtoestellen niet beide simkaartsloten overweg kunnen met bijvoorbeeld een simkaart met een databundel erop. Vaak moet je je belsim in het ene slot steken en de datasim in het andere slot.

Inderdaad een Galaxy SII bestaat niet in een duo-simvariant. Er bestaat wel een Samsung Galaxy Duo.

Wat ook wel eens wil helpen is je simkaart even schoonmaken. Zeker als je simkaart meerdere malen in je de hand hebt gehad wil het contactgedeelte wel eens'vies' worden.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo iedere keer krijg ik de melding plaats simkaart terwijl hij er gewoon in zit dit doet hij heel de dag door. Dus ik kan dan niet bellen niet gebeld worden enz.
Moet ik nu een nieuwe simkaart


Hoi priscillavolder,

Naast de nuttige tips van RicoK, ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de simkaart in een ander simlockvrij toestel stopt. Werkt het dan wel?

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
......ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de simkaart in een ander simlockvrij toestel stopt.....

Die tip had ik inderdaad over het hoofd gezien 🆒.

Reageer