.

Beantwoord

Mijn PUK-code werkt niet. Hoe kan dat?

  • 29 October 2019
  • 32 reacties
  • 2214 Bekeken

Ik heb de PUK-code op deze website opgezocht en ingevoerd, maar het werkt niet. Wat nu?

icon

Beste antwoord door RicoK 30 October 2019, 09:37

Bekijk originele reactie

32 reacties

Reputatie 7

Wat gek, want de PUK-code verandert niet. Alleen de simpin kun je veranderen in je toestel, waardoor de simpin bij je Mijn Simyo niet meer de juiste is.

Misschien kun je hier wat meer info vinden?: https://www.simyo.nl/blog/pukcode-pincode-simkaart/

Reputatie 6
Badge +6

Hoi VvdG, 

Welkom op ons forum! :blush:

Hoe vaak heb je je PUK-code inmiddels verkeerd ingevoerd? Want als je dat tien keer fout doet dan is je simkaart definitief geblokkeerd. Kunnen wij zelfs niks meer aan doen dan!

Zou je misschien even kunnen dubbelchecken dat het simkaartnummer op je simkaart overeenkomt met het simkaartnummer op Mijn Simyo? Dan weten we in ieder geval zeker dat je de juiste PUK-code gebruikt :wink:

Groetjes, 
Bas

Zou je misschien even kunnen dubbelchecken dat het simkaartnummer op je simkaart overeenkomt met het simkaartnummer op Mijn Simyo? Dan weten we in ieder geval zeker dat je de juiste PUK-code gebruikt :wink:

 

Beste Bas, dank je voor je antwoord. Ik heb het simkaartnummer gecontroleerd en dat klopt. En de PUK-code die op mijn SIM-kaart-instellingen-pagina staat werd dus al drie keer afgekeurd. Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +10

Dat is merkwaardig, Vvdg!

 

Wil jij je simkaart in een ander toestel stoppen en het dan nogmaals proberen? Werkt het dan wél, of nog steeds niet?

 

Groetjes,

Jihane

Dat is merkwaardig, Vvdg!

 

Wil jij je simkaart in een ander toestel stoppen en het dan nogmaals proberen? Werkt het dan wél, of nog steeds niet?

 

Groetjes,

Jihane

Ik heb de simkaart in een andere iPhone, zelfde versie, gedaan, en daar werkt de PUK-code wel. Terug in het oorspronkelijke toestel weer niet. Wat nu? Ik voer de codes echt juist in.

Wanneer je in de andere telefoon de pukcode succesvol invoert dan kun je de pincode via dat toestel vervangen in een nieuwe pincode. 

Die pincode zorgvuldig bewaren. 

Wanneer je in de andere telefoon de pukcode succesvol invoert dan kun je de pincode via dat toestel vervangen in een nieuwe pincode. 

Die pincode zorgvuldig bewaren. 

 

De pincode is niet het probleem. De puk-code werkt niet op de telefoon waar de simkaart voor bedoeld is...

Dat kan zijn, maar als je een nieuwe pincode instelt dan zou dat de oplossing zijn. Je hebt dan weer toegang tot gebruik van de simkaart. 

Wanneer je in de andere telefoon de pukcode succesvol invoert dan kun je de pincode via dat toestel vervangen in een nieuwe pincode. 

Die pincode zorgvuldig bewaren. 

 

De pincode is niet het probleem. De puk-code werkt niet op de telefoon waar de simkaart voor bedoeld is...

De pukcode heb je nodig als je de pincode 3x foutief hebt ingevoerd. Dus als je de pukcode in het toestel invoert waar hij wel werkt zul je dus een nieuwe pincode moet invoeren. 

 

De pincode is / was dus eigenlijk wel het probleem anders is de vraag voor de pukcode er niet. 

Wanneer je in de andere telefoon de pukcode succesvol invoert dan kun je de pincode via dat toestel vervangen in een nieuwe pincode. 

Die pincode zorgvuldig bewaren. 

 

De pincode is niet het probleem. De puk-code werkt niet op de telefoon waar de simkaart voor bedoeld is...

De pukcode heb je nodig als je de pincode 3x foutief hebt ingevoerd. Dus als je de pukcode in het toestel invoert waar hij wel werkt zul je dus een nieuwe pincode moet invoeren. 

 

De pincode is / was dus eigenlijk wel het probleem anders is de vraag voor de pukcode er niet. 

 

Het apparaat waar het over gaat vraagt eerst op de pincode, die weten we, en dan om de PUK-code, en die weten we ook, maar die doet het niet. Wel in een ander toestel. Maar dat maakt het raadsel alleen maar groter. 

Zonder de PUK-code maakt het apparaat geen verbinding met het mobiele netwerk.

Beste @VvdG.

 

Dit klopt niet. De pukcode is het redmiddel als de pincode onjuist is ingevuld, te vaak. Door in het andere toestel de pukcode succesvol in te voeren en daarna een nieuwe pincode te gebruiken krijg je weer toegang tot het netwerk.

 

Via de pincode krijg je toegang tot het netwerk, niet via de pukcode.

 

Lees (en huiver niet. 😉🙂

Beste @VvdG.

 

Dit klopt niet. De pukcode is het redmiddel als de pincode onjuist is ingevuld, te vaak. Door in het andere toestel de pukcode succesvol in te voeren en daarna een nieuwe pincode te gebruiken krijg je weer toegang tot het netwerk.

 

Via de pincode krijg je toegang tot het netwerk, niet via de pukcode.

 

Lees (en huiver niet. 😉🙂

 

Dank je voor je bijdragen, maar wat je zegt is niet juist. Als ik die telefoon aanzet, wordt om zowel de pincode als de PUK-code gevraagd. De pincode wordt geaccepteerd, de PUK niet. Dat is hoe het gaat, elke keer dat ik het heb geprobeerd. En in een ander toestel, zoals gezegd, wordt de PUK wel geaccepteerd. 

Is er iemand van Simyo die hier een oplossing voor kan bieden? 

Dat is merkwaardig, Vvdg!

 

Wil jij je simkaart in een ander toestel stoppen en het dan nogmaals proberen? Werkt het dan wél, of nog steeds niet?

 

Groetjes,

Jihane

Het is nog steeds niet opgelost, zoals je kunt lezen… zou je ernaar willen kijken voor me?

Hoi VvdG, 

Welkom op ons forum! :blush:

Hoe vaak heb je je PUK-code inmiddels verkeerd ingevoerd? Want als je dat tien keer fout doet dan is je simkaart definitief geblokkeerd. Kunnen wij zelfs niks meer aan doen dan!

Zou je misschien even kunnen dubbelchecken dat het simkaartnummer op je simkaart overeenkomt met het simkaartnummer op Mijn Simyo? Dan weten we in ieder geval zeker dat je de juiste PUK-code gebruikt :wink:

Groetjes, 
Bas

 

Beste Bas, het is nog steeds niet opgelost. In een andere telefoon van hetzelfde type (iPhone 7) wordt de PUK-code wel geaccepteerd, maar in het toestel waar het om gaat nog steeds niet. Ik voer alles zorgvuldig in, maar het werkt niet.

Beste @VvdG. 

 

Lees (en huiver niet. 😉🙂

 

. En in een ander toestel, zoals gezegd, wordt de PUK wel geaccepteerd. 

 

 

Heb je al geprobeerd om in het ander toestel eerst de pukcode in te voeren, daarna een nieuwe pincode?

 

Gevolgd door de simkaart in jouw toestel te plaatsen en dan de nieuwe pincode gebruiken? 

Reputatie 7

Beste @VvdG.

 

Dit klopt niet. De pukcode is het redmiddel als de pincode onjuist is ingevuld, te vaak. Door in het andere toestel de pukcode succesvol in te voeren en daarna een nieuwe pincode te gebruiken krijg je weer toegang tot het netwerk.

 

Via de pincode krijg je toegang tot het netwerk, niet via de pukcode.

 

Lees (en huiver niet. 😉🙂

 

Dank je voor je bijdragen, maar wat je zegt is niet juist. Als ik die telefoon aanzet, wordt om zowel de pincode als de PUK-code gevraagd. De pincode wordt geaccepteerd, de PUK niet. Dat is hoe het gaat, elke keer dat ik het heb geprobeerd. En in een ander toestel, zoals gezegd, wordt de PUK wel geaccepteerd. 

Is er iemand van Simyo die hier een oplossing voor kan bieden? 

 

Dit is echt héél erg merkwaardig. Zoals meerdere malen uiteengezet in dit topic, een PUK-code is een laatste redmiddel voor als je je pincode meerdere malen onjuist hebt ingevoerd. Een telefoon vraagt (in principe) niet om een PUK-code en zeker niet nadat je je correcte pincode hebt ingevoerd.

Ik ben al een lange tijd klant bij Simyo en heb inmiddels al aardig wat iPhones gehad. Nog nimmer werd bij het aanzetten om zowel mijn pincode als mijn pukcode gevraagd.

Kan het zijn dat je zaken door elkaar haalt? Zoals de toestelpin en de simpin? Bij mijn iPhone(s) zet ik altijd een van de twee pincodes uit, omdat één pincode, zeker in combinatie met de vingerafdruk, genoeg is voor mij ;)

Kun je het nog eens checken?

Welke telefoon heb je?

Omschrijf de stappen eens en wat je te zien krijgt bij het opstarten van je telefoon.

Kun je een tweetal foto's maken van het toestel waar het niet werkt. De eerste waar de pincode wordt gevraagd en vervolgens waar dan de pukcode gevraagd wordt. Ben zeer benieuwd hoe dit eruit ziet.  

Reputatie 6
Badge +6

Hoi VvdG, 

Heel bijzonder dit!

Weet je zeker dat je niet dingen door elkaar haalt? Ik zou zelf ook wel graag foto's willen zien zoals Ray aangeeft :blush:

Groetjes, 
Bas

Hoi VvdG, 

Heel bijzonder dit!

Weet je zeker dat je niet dingen door elkaar haalt? Ik zou zelf ook wel graag foto's willen zien zoals Ray aangeeft :blush:

Groetjes, 
Bas

 

Hier zijn een paar fotootjes. Zoals je ziet vraagt de iPhone na de gewone login-code (van de telefoon) ook om de code om de simkaart mee te ontgrendelen. Dat is, meen ik, de PUK-code. Die voer ik foutloos in, en op mijn eigen iPhone (zelfde model) werkt dat, maar op die andere, van mijn zoon, waar het hier om gaat, dus niet. Helpt dit?

Reputatie 7

Het eerste wat mij nu te binnen schiet, is dit toestel wel simlockvrij?

Als de telefoon om een pukcode vraagt staat dat er ook. Dat is in dit geval dus niet zo zoals de foto's aantonen. 

 

De code (Touch ID) waar nu in eerste foto om gevraagd wordt is de code om je toestel te ontgrendelen. Naast een code kan er ook in vingerafdruk ingesteld zijn.

 

De 2e foto vraagt om je sim pincode. 

 

(deze info heb ik van een collega die iPhone gebruiker is en heeft mij de werking ook getoond)

 

Als de telefoon om een pukcode vraagt staat dat er ook. Dat is in dit geval dus niet zo zoals de foto's aantonen. 

 

De code (Touch ID) waar nu in eerste foto om gevraagd wordt is de code om je toestel te ontgrendelen. Naast een code kan er ook in vingerafdruk ingesteld zijn.

 

De 2e foto vraagt om je sim pincode. 

 

(deze info heb ik van een collega die iPhone gebruiker is en heeft mij de werking ook getoond)

 

Opgelost! Nadat ik nog een keer een verkeerde code had ingevoerd, kwam ik op een scherm terecht dat met zoveel woorden om mijn PUK-code vroeg. Toen ik die invoerde, kon ik een nieuwe sim-pincode kiezen. Nu werkt het. Dank aan iedereen die heeft geholpen!

 

Top dat het werkt. 

 

Maar waarom niet de juiste pincode gebruikt? Die staat net als je pukcode op je MijnSimyo. 

 

Of was de simpincode al eens gewijzigd?

Top dat het werkt. 

 

Maar waarom niet de juiste pincode gebruikt? Die staat net als je pukcode op je MijnSimyo. 

 

Of was de simpincode al eens gewijzigd?

Het was mij niet duidelijk dat er zoiets bestond als een simpincode. Ik dacht dat je je eigen pincode koos, waarmee je de code die op MijnSimyo staat dan verving, waarna die er dan niet meer toe deed. Maar er zijn dus drie codes: eigen pin, simpin en PUK. Dat kan misschien wat duidelijker worden vermeld.

Ik laat het hierbij, nogmaals dank aan de behulpzame forumdeelnemers.

Reageer