.

Beantwoord

Mijn pin- en pukcode doen het niet en mijn simkaart ook niet

  • 24 April 2013
  • 8 reacties
  • 684 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Goeiedag,

Ik zit met het volgende; enkele dagen geleden pakte ik mijn toestel uit mijn tas en zag dat hij uit zichzelf naar mijn pincode vroeg. Ik kon er niet meer mee bellen enz. hij was ineens geblokkeerd. Vervolgens voer ik vier maal de pincode in die in 'Mijn simyo' staat vermeld. Dat hielp niet en het toestel vroeg om mijn pukcode. Ook die werkte niet meer en nu is mijn toestel geblokkeerd. Wilt u dit aub zsm oplossen want ik moet dringend bellen.

Vriendelijke groeten,

Zara
icon

Beste antwoord door Alex 25 April 2013, 17:28

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Ik heb ook geen vaste telefoon waarmee ik de klantenservice zoe kunnen bellen. En ook geen andere telefoon waarmee ik zou kunnen bellen om dit probleem op te lossen. Internet is nu mijn enigste optie. Ik hoop snel op een positieve reactie.  
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum zara,

Dat is vervelend. Als je 10 keer de verkeerde pukcode invoert, wordt je simkaart wegens veiligheidsredenen geblokkeerd. De simkaart is vanaf dat moment geheel uit ons systeem gehaald. Kan je mij een privé bericht sturen en daarin je simkaartnummer en pin + pukcode doorgeven? Dan kan ik nagaan of je de juiste gegevens hebt ingevoerd.

Groetjes,

Alex
Mijn toestel blijft herhalen 'Geef PUK-code in' enz. Hij blijft staan op '10 pogingen over'. Ik was zo gelukkig dat de PUK-code hier stond, maar ik schiet er dus niets mee op. Ik vulde PUK-code in en dan de pincode,maar scherm blijft reageren alsof er niks is gebeurd.
Het kan best zijn dat de pincode niet juist is, maar dat geeft hij ook niet weer.
Wat kan ik doen?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Tvdbos,

Wat vervelend dat het niet lukt om je simkaart te ontgrendelen.

De juiste codes (Pin en Puk) vind je op Mijn Simyo.nl >Instellingen >Simkaart. Als je deze hebt gevonden en de telefoon herkent deze codes niet, dan wil ik je aanraden de simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen. Je kunt de simkaart dan met de Pukcode ontgrendelen. Wanneer je het kaartje vervolgens weer in je eigen toestel plaatst heb je genoeg aan alleen de Pincode.
Houd er rekening mee dat je de Pukcode maximaal tien keer fout mag invoeren, daarna wordt je simkaart geblokkeerd.

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean
Beste Ben, ik heb dus duidelijk al 10 x de puk ingevoerd. Dan heeft het toch geen zin om de kaart over te zetten in een ander toestel.Of begint hij dan weer bij 1?
Bovendien zal ik dan een tijdje moeten wachten voor ik iemand heb die even die kaart om wil zetten. Geen instant oplossing.
Is het antwoord van Alex, hierboven drie jaar geleden, niet meer mogelijk?,
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tvdbos,

Je hebt gelijk! Als de pukcode tien keer wordt herkend als fout zijnde, dan wordt de simkaart geblokkeerd. Het klinkt echter alsof dat in jouw geval niet zo is geweest. Heb je bijvoorbeeld een Samsung telefoon? Dan ken het best zo zijn dat 'ie de pukcode gewoonweg niet 'ziet'. Om dit te controleren kun je dan het beste je simkaart in een ander toestel plaatsen, en kijken of 'ie daar wél om een pukcode vraagt. Als dit het geval is, dan kun zal die andere telefoon je pukcode vast wél accepteren. Daarna kun je je simkaart weer gewoon in je reguliere toestel plaatsen.

Alex gaf hierboven ook geen 'oplossing' voor het probleem 😉 Maar wij kunnen wel samen controleren of je de juiste codes invoert! Als je dat samen even wilt nachecken, dan mag je mij altijd via een privébericht je codes toesturen! Dan controleer ik dat met plezier voor je.

Is dit duidelijk zo? :)

Groetjes,
Jihane
Opgelost. De melding bij pukcode invullen bleef op 10 staan,omdat ik de PUK-code wel goed had, maar mijn paswoord niet klopte.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tvdbos,

Ach! Wat goed dat je dit ontdekt hebt 😃 En heel fijn dat je het nog geven laat weten aan ons. Dit is een optie die we mee kunnen nemen voor klanten die hetzelfde probleem ervaren.

Mocht je onze hulp nog eens nodig hebben, dan zien we je graag terug op het forum!

Groetjes,
Angela

Reageer