.

Beantwoord

Krijg ik geen nieuwe simkaart??

  • 10 January 2022
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Vorige week heb ik een nieuw abonnement aangevraagd bij Simyo. Ik was bij Vodafone. Ik wil graag nummerbehoud. Nu kreeg ik van Simyo drie mails:

  1. een mail met inloggegevens
  2. een mail met wachtwoord
  3. een mail met bevestiging van behoud nummer

In deze volgorde.

In mail 1 vertellen ze mij dat ik mijn simkaart moet activeren met behulp van een tijdelijk telefoonmnummer en de inlogcode van mail 2. . Ik heb wel een simkaartvan Vodafone, maar (nog) geen nieuwe gekregen van Simyo. Moet ik de oude simkaart gebruiken, of krijg ik nog een nieuwe simkaart van Simyo? En waarom het tijdelijk nummer gebruiken als het goede nummer al goedgekeurd is?

 

icon

Beste antwoord door Nihad 11 January 2022, 12:54

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7

@KrijgIkNogEenSimkaart Welkom!

In de regel ontvang je een (vervangende) simkaart binnen enkele werkdagen. Hoe dat is gesteld bij een nieuwe aanvraag weet ik niet zo zeker meer, het is bij mij tenslotte toch al weer een tijdje terug, maar omdat je de e-mails hebt gehad, zou je de simkaart ook al moeten hebben ontvangen.

Kun je je adresgegevens eens controleren?

Wat betreft de activering, de kaart moet geactiveerd zijn voordat deze in gebruik kan worden genomen. Activeren doe je in je Mijn Simyo waar dan een grote knop zichtbaar is in het geval van een nieuwe/vervangende simkaart. Het activeren is dus niet het zelfde als in gebruik nemen. Dat laatste kan wel, maar daar zou ik even mee wachten totdat je nummer is overgezet.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @KrijgIkNogEenSimkaart,

 

Bedankt voor je bericht. Wij sturen inderdaad automatisch (na het plaatsen van de bestelling) binnen twee werkdagen een simkaart. Wij leveren helaas niet in het weekend, en postNL levert niet op maandag. Wellicht dat dat de reden is dat je de simkaart nog niet binnen hebt. Hier zit ook een tijdelijk nummer aan gekoppeld. Het is niet de bedoeling dat je de simkaart activeert als jouw nummer nog niet is overgezet. Je gebruikt onze simkaart pas wanneer jouw nummer bij Vodafone niet meer actief is. Het tijdelijk nummer is meer bedoeld om in te loggen op jouw account. Dit kan namelijk nog niet met jouw huidige nummer totdat die is overgezet naar ons!

 

Mocht je al langer dan twee werkdagen wachten, stuur ons dan even een privé bericht met jouw tijdelijke nummer.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer