.

Beantwoord

Kan ik prepaid nummer met sim card omzetten naar sim only e-sim zonder nieuwe card te moeten installeren?

  • 21 May 2022
  • 5 reacties
  • 158 Bekeken

Badge

Ik heb een prepaid sim card in mijn mobiel. Die wil omzetten naar sim only (dus abonnement) en er tegelijkertijd een e-sim van maken. Kan dit via mijn simyo zonder dat ik een nieuwe sim card toegestuurd moet krijgen? Ik snap wel dat die nieuwe sim card uiteindelijk niet gebruikt gaat worden maar ik kan me voostellen dat het omzetten van prepaid naar abonnement niet kan zonder nieuwe fysieke card (net zo goed als je een nieuwe card moet gebruiken als je overstapt van abonnement naar prepaid).

icon

Beste antwoord door Nihad 23 May 2022, 15:20

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ja hoor dit is geen probleem, De omzetting die jij aangeeft is in 24 uur geregeld en je behoudt gewoon je eigen simkaart.

wat betreft de E sim ik weet niet of deze in het bestel proces meegenomen is zo niet dan kun je dit later als nog doen.

Badge

dankjewel!

Badge

toch nog een vraag over een alternatief:

ik ontving een nieuwe sim card van simyo met abonnement;

kan ik het volgende ook doen zonder weer nieuwe sim cards toegestuurd te krijgen:

  1. sim card installeren in iphone
  2. het nummer omzetten naar e-sim (mijn iphone kan slechts 1 e-sim aan)
  3. het abonnement omzetten naar prepaid
  4. over een jaar (als ik dit nummer weer vaak ga gebruiken) het nummer weer terugzetten op abonnement

ik probeer dus te vermijden dat ik tussendoor weer kaartjes moet plaatsen i.v.m. wisseling abonnement/prepaid

 

 

Reputatie 7
Badge +9

toch nog een vraag over een alternatief:

ik ontving een nieuwe sim card van simyo met abonnement;

Heb jij via Mijn Simyo overgestapt naar Sim Only of heb je een bestelling voor Sim only met nummerbehoud gedaan? Dit klinkt als het laatste en dat gaat niet goed! Jij wilt overstappen van Simyo Prepaid naar Simyo Sim-only via de daar genoemde stappen.

Overstappen van sim-only naar prepaid zal altijd gaan met een nieuwe simkaart. Wel kun je tegenwoordig gelijk een eSim-kaart bestellen, dus een fysieke simkaart krijg je dan niet toegestuurd.

Daarna (na een jaar) krijg je weer hetzelfde riedeltje van overstappen van Simyo prepaid naar Simyo-only, wat als je het goed doet in principe zonder nieuwe simkaart kan.

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @ceezanne,

 

Bedankt voor je bericht. Als jouw toestel geschikt is dan is het geen enkel probleem om van jouw fysieke simkaart een eSIM te maken. Dit doe je via de Simyo App bij Instellingen onder het kopje Simkaart. Om van een prepaid naar sim-only over te stappen heb je geen nieuwe simkaart nodig. Dit wordt namelijk binnen 24 uur overgezet in het systeem. Mocht je weer terug willen van sim-only naar prepaid dan zou je wel een nieuwe bestelling moeten plaatsen met nummerbehoud.

 

Ik hoop je hier genoeg over geïnformeerd te hebben. Bedankt @Ron H  voor het snel reageren :).

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer