.

Beantwoord

Kan ik een simkaart zonder NFC ontvangen?


zie topic Beantwoord: Waarom werkt mijn nieuwe simkaart niet in een alarmsysteem?

helaas werkt mijn alarm systeem niet met een nieuwe simkaart met NFC, is er nog een oudere te krijgen (oud formaat zonder NFC)
ik heb net een abonnement afgesloten voor en jaar wat ik zo niet kan gebruiken.
icon

Beste antwoord door Asma 16 June 2017, 15:05

Bekijk originele reactie

10 reacties

Was wel 4 jaar geleden hoor @Rutger 😁

Nee oude simkaarten zonder NFC chip worden niet meer geleverd. Misschien was het beter geweest eerst even te informeren voor je een jaarovereenkomst afsluit. Simyo kan namelijk niet garanderen dan hun simkaarten werken in een alarmsysteem daar hun diensten zijn gebaseerd op mobiele randapparatuur.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Drwatson,

Welkom op het Forum!

Oh, balen dat je de simkaart met NFC niet in je alarmsysteem kunt gebruiken. :(

Maak je vooral geen zorgen, ik zal je een simkaart toesturen zonder de NFC functie. Deze simkaart wordt binnen drie werkdagen geleverd op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Nadat je de simkaart hebt ontvangen, kun je contact met ons opnemen waarna wij 'm voor je activeren.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ Ray, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma

Hi allemaal,

Wat Asma zegt klopt 🙂 Er is een ongebruikelijke manier om alsnog een non-NFC-simkaart te versturen. Dat doen we dan door handmatig een simkaart op te sturen, die we dan ook handmatig voor je activeren zodra je 'm binnen hebt. De reden dat ik dit in het andere topic niet noemde, is omdat we alarmsystemen (en andere apparaten) over het algemeen niet ondersteunen. De simkaarten zijn namelijk primair gemaakt voor mobiele telefoons. Sorry!

Ik heb ook het andere bericht aangepast 🙂 Excuses voor de verwarring.

Zijn er nog andere vragen?

Groetjes,
Jihane

Beste Simyo medewerker, wellicht nog beste Jihane,

Deze vraag is reeds een aantal jaren geleden gesteld en door U naar tevredenheid beantwoord.

Omdat mijn GSM melder in een gelijkluidende situatie voor een 6-tal jaren niet gebruikt is, kom ik dit ongemak juist nu tegen.

Inderdaad de huidig verstrekte SIM kaarten weigeren te functioneren in de melder (ELRO SA125) en ik zou gaarne willen vernemen of de destijds geboden oplossing nog van toepassing is.

Gaarne zou ik van U een SIM kaart willen betrekken waarin de NFC functie niet geïntegreerd is.

Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

MvG.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Adje_Simyo,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij goed voorstellen dat het niet handig is dat de geleverde simkaart niet functioneert in het alarmsysteem. Zoals ook al door @Ray wordt aangegeven zijn onze simkaarten over het algemeen bedoeld voor smartphones. Nu snap ik dat het inderdaad niet handig is wanneer je net een jaarcontract hebt afgesloten. Graag kijk ik even met je mee om te kijken of er nog andere mogelijkheden zijn. Zou je mij een privé bericht met jouw persoonlijke gegevens? Dan help ik je daar verder. Bedankt @Ray voor je antwoord!

Groetjes,
Rutger
 

Hoi Asma,

bedankt voor je reactie ! super service.

Groet,

Rogier

Hoi Drwatson,

Welkom op het Forum!

Oh, balen dat je de simkaart met NFC niet in je alarmsysteem kunt gebruiken. :(

Maak je vooral geen zorgen, ik zal je een simkaart toesturen zonder de NFC functie. Deze simkaart wordt binnen drie werkdagen geleverd op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Nadat je de simkaart hebt ontvangen, kun je contact met ons opnemen waarna wij 'm voor je activeren.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ Ray, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Tja leuk maar ik baseerde mijn antwoord op dit antwoord van Jihane in een ander topic.


Je stelt een goede vraag die nauwelijks gesteld wordt Helaas is het (zoals Ray zegt) niet mogelijk om een NFC-loze simkaart te bestellen. Alle simkaarten zijn tegenwoordig uitgerust met de NFC-mogelijkheid. De reden daarvoor is dat de simkaarten primair bedoeld zijn voor mobiele telefoons, en daarin kan het niet kwaad om een NFC sim te hebben. Zelfs als je die optie niet wilt gebruiken, kun je 'm simpelweg uit laten staan.

Jammer natuurlijk dat het niet goed gaat met je alarminstallatie


Mijn excuses aan Drwatson voor het blijkbaar foute antwoord.
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

Wat Asma zegt klopt 🙂 Er is een ongebruikelijke manier om alsnog een non-NFC-simkaart te versturen. Dat doen we dan door handmatig een simkaart op te sturen, die we dan ook handmatig voor je activeren zodra je 'm binnen hebt. De reden dat ik dit in het andere topic niet noemde, is omdat we alarmsystemen (en andere apparaten) over het algemeen niet ondersteunen. De simkaarten zijn namelijk primair gemaakt voor mobiele telefoons. Sorry!

Ik heb ook het andere bericht aangepast 🙂 Excuses voor de verwarring.

Zijn er nog andere vragen?

Groetjes,
Jihane
Helaas werkte het kaartje zonder NFC ook niet. Uiteindelijk had het te maken dat er geen bereik was.

Ik was op het verkeerde been gezet omdat :
* er heel af een toe wel bereik was, maw dat er signaal kwam maar ook direct weer weg viel
* het wel werkte op die plek in een telefoon
* het wel werkte op die plek met Tele2
* het wel werkte op die plek met Vodafone

Uiteindelijk door de kast met het alarm daarin een meter te verplaatsen is het probleem opgelost.

Al met al weer een hoop geleerd, en wil Simyo bedanken voor de berichten en het opsturen van de SIM kaart.

Groet,

Drwatson
Reputatie 7
Badge +10
Hi Drwatson,

Aha! Ik ben blij dat het intussen toch gelukt is 🙂 Dat is echt fijn om te horen.

Laat jij het weten als je in de toekomst nog 's ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane

Reageer