.

Beantwoord

Kan ik een simkaart met NFC krijgen?


Badge +2
Hoi,

Mijn simkaart ondersteund geen NFC geeft de NFC Manager app aan. Het is nog zo'n oude gewone simkaart. Als ik naar het menu vervangende simkaart ga zie ik dat jullie een nieuwe 3in1 simkaart met NFC kunnen leveren. Alleen moet ik daar dan 5 euro voor betalen. Is het mogelijk dat die 5 euro vergoed kan worden? Omdat ik nog in bezit ben van een oud exemplaar.
icon

Beste antwoord door Caspar 15 March 2017, 12:28

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi nikostweak,

Goeie vraag!

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en ik zag inderdaad dat je nog een hele oude simkaart hebt. Ik heb gelijk een nieuwe NFC 3-in-1 simkaart naar je toe gestuurd zonder dat er kosten aan verbonden zijn.

Je hebt de simkaart binnen een paar dagen binnen.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Badge +2
Hoi Caspar,

Bedankt voor de snelle reactie en het opsturen van de simkaart.

Deze nieuwe kaart kan ik als ik hem ontvangen heb activeren via de website?


Groeten,
Niek
Badge +7
Hoi nikostweak,

Graag gedaan namens Caspar! Zodra je de nieuwe simkaart hebt ontvangen, kun je hem zelf activeren op Mijn Simyo. Dit doe je door te gaan naar Instellingen > Simkaart > Nieuwe simkaart activeren. Nadat je hem geactiveerd hebt, ontvang je een mail met je nieuwe pin- en pukcode.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha
Badge +2
Hoi Samantha,

Ja het is gelukt hoor. De uitleg die bij de simkaart zat was voldoende. Trouwens gisteren verstuur en vandaag ontvangen dat is snel😀. Bedankt voor de goede service!

Fijne avond.

Groeten,
Nikos
Badge +7
Hoi nikostweak,

Wat fijn dat je hem zo snel hebt ontvangen! Gelukkig is ook alles goed gegaan met activeren 🙂

Graag gedaan en alvast een fijn weekend! :D

Groetjes,
Samantha
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem. Wilde OV-chip-mobiel gaan gebruiken, maar nu blijkt mijn simkaart niet NFC-geschikt te zijn. Kan ik ook een nieuwe krijgen zonder dat het mij € 5 kost?
Reputatie 7
Badge +7
Ook ik heb een oude kaart, en durf al bijna niet meer over straat daar mee.
Kan ik ook een gratis NFC kaart krijgen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Abraxas & Wimj12,

Goed dat jullie je vraag hier stellen! Ik kan me voorstellen dat je graag gebruik wilt maken van de nieuwste functies en dat jullie daarvoor een NFC simkaart willen. De kosten van € 5,- zijn hiervoor in principe standaard.

Omdat er in dit topic al eerder kosteloos een simkaart is gestuurd, ga ik jullie deze niet onthouden. Ze zijn onderweg en zullen binnen 3 werkdagen bij je thuis op de mat vallen. Jullie kunnen de simkaarten activeren via Mijn Simyo. De instructies hiervoor zitten bij de simkaart bijgesloten.

Het opsturen en bestellen van deze simkaarten, kosten voor ons natuurlijk ook geld. Wees dus zuinig op je simkaart 🙂 De volgende keer zullen wij de kosten hiervoor wel in rekening moeten brengen. Het kosteloos verzenden is een uitzondering en kunnen wij helaas niet standaard doen :)

Hebben jullie hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Dank je wel, Angela! Ik zal er zuinig op zijn. 😉
Reputatie 7
Badge +7
Ik ook. Gelukkig kan ik straks weer over straat zonder mijn onzichtbaarheidsmantel (suggestie voor "raad het woord").
Reputatie 7
Badge +7
De simkaart is binnen. Maar alleen de instructies om hem te activeren lukken me niet.
Ik log in op mijnsimyo, en dan naar het deel "Instellingen Simkaart".
Daar staat te zien dat de huidige sim een USim is, maar nergens iets van activeren.

Onderaan staat alleen een stukje over blokkeren en nummerbehoud. En geen activeren.

Bij een ander nummer van Simyo wat ik heb staat de optie "vervangende simkaart aanvragen en activeren" wel, dus er lijkt iets met mijn account aan de hand.

Wat nu?

ps: ik werk op een iPad, en een screenshot maken, prive informatie wegpoetsen en dan posten is voor mij op de iPad een paar stappen te ver.
Reputatie 7
Badge +7
Het staat er nu wel. Dank aan de onbekende Siimyaan die dit heeft opgelost.
Hallo Simyo, Mijn simkaart ondersteund helaas ook geen NFC.
Ik hoop nu ook een gratis NFC kaart te krijgen voor mijn smart phone?

Met vriendelijke groet,
Michael
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MichaelZ,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik snap heel goed dat je graag gratis een NFC-simkaart van ons ontvangt. Wat ik in mijn vorige reactie ook heb proberen uit te leggen, is dat het gratis versturen van simkaarten niet de standaard is. Dit betekent dan ook direct dat ik niet voor iedereen die zijn reactie in dit topic zet, een gratis simkaart kan opsturen "omdat het hiervoor ook is gedaan". Dit wilde ik graag nogmaals duidelijk maken.

We kijken per situatie en per klant of er een mogelijkheid is om een gratis simkaartje als éxtra cadeautje toe te sturen. Nu zie ik dat jouw simkaart al redelijk oud is, en je nog nooit een nieuwe hebt aangevraagd. Voor deze keer zal ik hem kosteloos toesturen. Binnen 3 werkdagen ligt hij bij je op de mat. Wees je er zuinig op?

Verder zag ik dat je mij ook een privébericht hebt gestuurd. Dat is niet helemaal de bedoeling. Ik wil je vragen om alleen privéberichten te versturen als hierom gevraagd wordt door een moderator.

Als je verder nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.

@Wimj12, goed om te zien dat het activeren alsnog gelukt is :D

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Bedankt voor deze positieve reactie, ik ben blij dat ik een nieuwe simkaart krijg.
Ik zal er wederom zeer zuinig op zijn. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi MichaelZ,

Namens Angela: heel graag gedaan en veel plezier met je nieuwe simkaart 🙂 Laat je het weten als je in de toekomst nog een vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoy Angela. Wil het je toch vragen, ben al vanaf het eerste uur klant bij simyo en heb enige tijd geleden ook een nieuwe simkaart aangevraagd omdat de oude blijkbaar stuk was. Jullie hebben toen een kaart opgestuurd die nfc niet ondersteund
Denk een jaar later voor mijn echtgenote een nieuwe kaart besteld en die ondersteund wel nfc
Graag wil ik je dan ook vragen om voor mij ook een uitzondering te maken omdat ik dan mijn eigen telefoon kan gebruiken.
Zie graag je reactie tegemoet. Met vriendelijke groet. Frans Gommans
Reputatie 5
Badge +9
Hoi wantje,

Wat jammer dat je net buiten de boot viel met de NFC simkaarten. Normaal kost een simkaart dus € 5,- maar ik snap heel goed dat je een gratis simkaart wilt omdat je vanaf het eerste uur klant bent. Ik heb je daarom een vervangende simkaart met NFC opgestuurd als uitzondering. De simkaart zal binnen enkele dagen op je deurmat verschijnen. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Badge
Super service van simyo, hier wordt je tenminste gehoord., ben al vele jaren een tevreden klant.
vriendelijke groet. Wantje
Badge +7
Hoi wantje,

Wat fijn om te horen dat je zo tevreden over ons bent! Graag gedaan hoor :)

Als we je nog ergens mee kunnen helpen, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

Reageer