.

Beantwoord

Kan ik een extra prepaid simkaart aanschaffen?

  • 8 February 2021
  • 21 reacties
  • 220 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb een jaar abonnement net bij jullie aangevraagd, aangesloten en bevestigd gekregen. Is het mogelijk om ook nog een extra prepaid simkaart met een ander nummer er bij aan te vragen? Omdat ik, als ik onderweg ben, liever niet met mijn kostbare iphone op pad ga. Het is dus puur een extra nummer, die ik voor nood wil gebruiken als ik onderweg ben. En de simkaart wil ik dan in een goedkopere mobiele telefoon doen. Zodat het minder erg is, als de mobiel gestolen word. Is dit mogelijk en mag dit? Mijn vaste mobiele nummer gebruik ik als huistelefoon. De prepaid is dus puur voor onderweg, zodat ik toch iemand kan bellen, als er iets is. Mvg Maaike Hofstra

icon

Beste antwoord door Ray 8 February 2021, 07:08

Bekijk originele reactie

21 reacties

Hoi @Maaike61 

Ja hoor, dat kun je gewoon hier doen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Maaike61 

Ja hoor, dat kun je gewoon hier doen. 

 

Vergeet niet je eigen vriendendeal link niet te gebruiken bij het aanschaffen van een extra prepaid aansluiting!

Reputatie 7

@Maaike61 Jeetje, dan heb je daar een mooie mobiele telefoon en dan ga je deze niet gebruiken waarvoor deze is bedoeld? 

Heb je al eens nagedacht over een buitenshuisverzekering? Bij mijn verzekeringsmaatschappij heb ik voor een paar euro extra in de maand een buitenshuisdekking afgesloten, wat verlies, diefstal en schade aan apparaten als camera's, tablets, laptops en mobiele telefoons dekt.

Reputatie 1
Badge

Hoi Riko, ik heb daar geen verstand van. Maar de iphone die ik gebruik voor thuis, daar staan heel veel foto’s op. Een paar duizend. En die kan ik niet verliezen vanwege een online project waar ik aan meewerk. Mijn foto’s kan ik ook downloaden op de pc. Maar dat gaat steeds mis. Ik klik de foto’s aan en dat zijn er heel veel dus en toen ik klaar was, kreeg ik een foutmelding. Was er uren mee bezig geweest! Heel frustrerend. Maar zo’n verzekering is zeker weten handig. Stuur de link maar ff door dan! 🙏🏻😊

Reputatie 7

@Maaike61 Ja, een iPhone i.c.m. een Windows computer is dikwijls geen gelukkig huwelijk. Althans, een iPhone i.c.m. een Mac werkt heel intuïtief.

Daarnaast heb ik een NAS (Network Attached Storage) van Synology waar ik middels een app op mijn iPhone mijn foto's direct naar toe kan kopiëren en van deze NAS wordt ook nog eens elke avond op een vast tijdstip een backup gedraaid naar een NAS van mij op een externe locatie. Zo weet ik in ieder geval zeker dat ik mijn foto's niet kwijt ben als er met een van deze apparaten iets mocht gebeuren. Dat is wel een heel gerust gevoel ;). Je zou eens om je heen (familie, buren, vrienden), op gepaste afstand natuurlijk, moeten vragen of zij je hierbij kunnen helpen en/of hoe zij hier mee omgaan.

Wat betreft de buitenshuisdekking zou je gewoon even met je verzekeringsmaatschappij contact moeten opnemen waar je ook je inboedel verzekering hebt onder gebracht. De kans is groot dat die maatschappij ook een buitenshuisdekking kan bieden.

Reputatie 1
Badge

Rico dat heb je goed voor elkaar! Ik heb een inboedel verzekering. Ik zal eens informeren daarover. 
Hoe NAS dus precies werkt, begrijp ik niet zo goed. Ben niet meer zo jong… LOL… En verder ben ik helaas alleen. Door omstandigheden weinig kontakt met familie enz. Maar misschien lukt het wel om er uit te komen iig. Dank je wel voor je reactie! 

@RicoK en @Maaike61 

Citaat RicoK: 

Ja, een iPhone i.c.m. een Windows computer is dikwijls geen gelukkig huwelijk. Althans, een iPhone i.c.m. een Mac werkt heel intuïtief. 

******

Omdat ik geen praktische ervaring heb met een IPhone is het dan niet eenvoudiger om een back-up op de computer te hebben EN op een usb geheugenstick. Ik heb dat ook als back-up mocht er met de W10 Asus laptop iets misgaan. 

Reputatie 7

@Friesian @Maaike61 Hoe het nu precies zal kunnen gaan met een iPhone i.c.m. een Windows machine weet ik zo 1-2-3 niet. Daar zou ik echt in moeten gaan duiken.

Maar als je je foto's en op de iPhone en op de computer hebt, dan staan deze dus al op twee ‘locaties’, wat dus al veilig is tegen diefstal, verlies, etc etc. Alhoewel het wordt niet aangeraden om zowel de bron, dus de iPhone en de back-up, de Windows machine, in een zelfde ruimte te hebben staan. Dit, omdat je dan bij een brand of andere grote calamiteit nog steeds alles kwijt bent. Maar goed, hoe groot is de kans daarop....

Reputatie 7
Badge +6

iCloud of een andere Cloud dienst een optie...

Reputatie 7

@Ron H Het probleem met Cloud-opslag is, dat veel van deze diensten, ik weet zo 1-2-3 niet exact welke wel en welke niet, een vorm van compressie op foto's en video's toepassen. Dit betekent dus als je bijvoorbeeld je telefoon kwijt bent, je nooit meer bij je foto's in het originele formaat kunt.

Ik, persoonlijk, houd mijn privacy gevoelige documenten liever in eigen beheer. Met mijn NAS heb ik zo mijn eigen ‘Cloud-dienst’ :wink: .

Edit: Ook is het maar de vraag of je wel de eigenaar blijft, e.e.a. afhankelijk van waar de cloud-dienst haar servers heeft staan. En dan hebben we het ook niet gehad over de veiligheid. Zelfs iCloud kwam een tijdje terug negatief in het nieuws, waarbij foto's van celebs waren gestolen.

Zoals je welicht kunt lezen, ik heb het niet op externe Cloud-opslag...

Reputatie 7
Badge +6

Hi Maaike61,

 

Welkom terug op het Simyo Forum! 

 

Ik lees dat je al enorm goed bent geholpen door een heleboel Forum Experts! Mochten we je nog ergens bij kunnen helpen hoor ik het graag!

 

Bedankt allemaal voor het meedenken en de extra tips! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 1
Badge

Dank jullie wel voor de oplossingen die jullie aandragen! Mijn icloud opslag is vol en ik kan daardoor ook mijn email van icloud niet meer gebruiken. Op mijn iphone heb je ook een app notities en die is ook verbonden met icloud. Ik heb nu maar een gmail account ook ingesteld bij notities. Zodat ik daar altijd eerst mijn teksten kan plaatsen. Maar ik ga proberen alles nog een keer op een externe harde schijf te zetten. En dan de foto’s die ik moet bewerken eerst op de computer downloaden of rechtstreeks op de harde schijf! Ik maak niet vaak een back up. Dat moet ik wel doen natuurlijk. Ook heb ik usbsticks met mijn documenten en belangrijke foto’s. 

Reputatie 7

@Maaike61 Omdat het me toch niet lekker zit, heb ik toch even gegoogled naar een oplossing. Die oplossing is wellicht eenvoudiger dan gedacht/ik dacht….

Het zou (vrij) eenvoudig moeten zijn om foto's vanaf de iPhone naar een Windows machine te exporteren. En nu ik dit zo schrijf, denk ik, natuurlijk is dat mogelijk, er zijn genoeg mensen die alleen een iPhone gebruiken en verder geen Apple apparatuur hebben.

Zie bijvoorbeeld hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT201302#importpc of hier: https://www.seniorweb.nl/artikel/foto-s-overzetten-van-iphone-naar-computer

En vanaf de Windows machine kun je dan doen wat je wilt met de foto's, zoals bewerken, back-uppen, etc.

Succes!

Dit is echt niet on de iPhone te bashen, dat doe ik nooit want wie weet komt er dadelijk een vrachtwagen Apple fanboys met Bossche bollen en appleflappen. Maar een Android telefoon is over het algemeen flink uit te breiden met een microSD met giga veel geheugen. 

Reputatie 7

@Friesian Dat zou je inderdaad mogelijk een nadeel van een iPhone kunnen noemen.

Reputatie 6
Badge +6

Het is maar net waar je behoefte aan hebt.. Ik heb een iPhone 6S met 64GB geheugen en ik heb daar echt genoeg aan. Als je 10.000 liedjes wil opslaan dan kan ik me voorstellen dat je aan 64GB niet genoeg hebt, maar ik heb Spotify Premium 😄 En als ik de melding krijg dat m'n opslag vol is dan weet ik dat het tijd is om m'n foto's en filmpjes te verwijderen. Even Google Photos een nachtje laten draaien en weg ermee 😁

Reputatie 1
Badge

RicoK dank je wel voor de link’s! Daar kan ik wel wat mee! 

Reputatie 7

@Maaike61 Fijn! Succes ermee.

Overigens, het is wel ‘grappig’ hoe zo'n door jou gestelde vraag kan uitmonden in iets heel anders, waar je dan ook mee geholpen bent ;)

IK heb ook een vraag zoals van Maaike61. Niet omdat ik een dure iphone heb die ik niet wil meenemen naar buiten, maar omdat ik de oude motorola van mijn zus heb gekregen. Ik heb al een Simyo abonnement en moet dus straks 2 nummers gaan onthouden. Ik heb vervolgens een site bezocht waar je GEMAKKELIJKE telefoonnummers kunt kopen. Ik heb er een gevonden, gekocht en inmiddels ook al ontvangen. Het is echter een Lebara simkaart/netwerk en ik wil gewoon bij Simyo blijven. 

Op de vraag van Maaike61 werd geantwoord “Ja hoor, dat kan gewoon hier.”

Maar toen ik op “hier” klikte, snapte ik niet wat ik moest doen. Zou iemand het aub even uit kunnen leggen.

Voordat ik deze vraag op dit forum stelde heb ik al allerlei dingen geprobeerd o.a gezinslid toevoegen en een vriend toevoegen maar steeds wordt er gereageerd met dit is geen Simyo nummer. Dat weet ik wel, want het is Lebara. Maar wat moet ik nu doen om het Simyo te laten worden??

groetjes Miekenn

Hoi @Miekenn 

 

Tijdens het bestellen van de Simyo prepaid simkaart wordt er als het goed is gevraagd of je nummerbehoud wilt. Hier zeg je ja en voer je de gevraagde gegevens is van je Lebara aansluiting. 

Reputatie 5
Badge +2

@Miekenn Hoi!

Precies zoals @Ray zegt, kan je bij een nieuwe bestelling nummerbehoud aanvragen. Dan neem je dus het nummer van Lebara meenemen naar Simyo. 

Groetjes,

Veerle

Reageer