.

Beantwoord

Is mijn aanvraag voor een micro simkaart wel goed doorgekomen?

  • 22 August 2012
  • 10 reacties
  • 1428 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 15 reacties
Please help me, voordat ik echt ontplof.....

Vanmiddag na ruim 40 min. in de wacht te hebben gestaan dan eindelijk een medewerker aan de telefoon gehad i.v.m. het aanvragen van een microsimkaart i.v.m. nieuw toestel (oude simkaart past niet). Deze verzekerde me dat er meteen een microsim werd aangemaakt. Op mijn vraag wanneer dan het nummer geblokkeerd zou worden (volgens siteg egevens á la minute....) kreeg ik als antwoord dat het nr. eind van de dag geblokkeerd zou worden???????

Nou ben ik helemaal vergeten te vragen wat er onder "Het eind van de dag" verstaan word, maar het nummer werkt nu ( het is inmiddels 18.30 uur) nog steeds!!!!

Kan iemand voor mij nagaan of er wel een microsimkaart is aangemaakt voor het nr. wat ik heb opgegeven?

Gaarne z.s.m. antwoord

Vind het allemaal erg vervelend, maar ik heb dus geen idee of het wel goed doorgekomen is en een bevestiging ergens van krijg je niet..... M.a.w.: Je moet maar afwachten en zien wat je krijgt als er al überhaupt wat komt....

Ik hoop niet dat ik morgen weer een halve dag aan de telefoon mag gaan hangen om de klantenservice te bereiken

PS: Eén en ander was verkeerd gegaan, omdat we via selfservice een vervangende simkaart hadden aangevraagd, omdat wij ervan uitgingen dat tegenwoordig alle simkaarten ook als microsimkaarten te gebruiken zijn, maar wat blijkt? Voor abonnementen geldt bij Simyo wel dat er dan een uitdrukbaar kaartje wordt verstuurd, maar bij prepaid niet. Vreemd.....
icon

Beste antwoord door Alex 23 August 2012, 14:52

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge
Nog eens goed de site doorgespit en nu kwam ik tegen dit tegen

Simyo Prepaid
Wanneer je Simyo Prepaid aansluiting hebt, kun je een microsimkaart aanvragen via de telefonische klantenservice of door een email te sturen. We sturen dan een ongeactiveerde microsimkaart toe. Je blijft dan bereikbaar op je originele simkaart tot je contact met ons opneemt om de micro simkaart te activeren. Daarna vervalt de originele simkaart.


Dat zou kunnen verklaren waarom het nummer het nog steeds doet.

Bljft echter nog steeds de vraag of er wel een micro-simkaart is aangemaakt en opgestuurd...... 
Badge
Hoera, net bericht gehad dat mijn verzoek goed is doorgekomen  :)

Dat is stap 1, stap 2 is na ontvangst het activeren. Hopen dat dat in 1x goed gaat.....
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mar67,

Je kan mij ook een privé bericht sturen met het simkaart nummer van de micro simkaart. Dan kan ik de simkaart voor je activeren.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,
Dank voor je aanbod, had het al gelezen in je Pb, maar inmiddels doet het nieuwe toestel het al.

Zoon kon niet meer wachten en is naar een telefoonwinkel geweest waar ze de oude simkaart "verknipt" hebben tot microsim....

Ik weet dat er een nieuwe microsim onderweg is, maar deze hoeft in feite niet geactiveerd te worden.

Rijst er bij mij wel een vraag en dat is:

Als we niets doen blijft dan de "oude" (verknipte) simkaart gewoon werken of zijn we verplicht de nieuwe microsim (binnen een bepaalde tijd) te activeren?

M.vr.gr. Mar
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mar67,

De verstuurde micro simkaart zal alleen gekoppeld worden aan het telefoonnummer als jij dat verzoek neer legt bij ons. Je kunt je huidige simkaart dus blijven gebruiken.

Groetjes,

Alex
Badge
Aaaaaaaaah,

Vanmiddag (15.30 uur)  is de oude simkaart bij the Phonehouse "geknipt" tot microsim formaat en kon mijn zoon eindelijk gebruik maken van het nieuwe toestel. Het was helaas alleen van korte duur, want even na 18.00 uur viel de verbinding weg en kreeg hij de melding "simkaart niet voorzien van MM2....."😕 Toestel alleen nog beschikbaar voor noodoproepen. Neem aan dat dat betekend dat het nr. gedeactiveerd is.

Snap er niks meer van. Het gaat hier om een prepaid en daarbij is de aanvraag (microsimkaart) al meer dan 24 uur oud.....
Heb wel een mail gehad met daarin pin en pukcode voor betreffende nummer, maar dat zijn dezelfde als op MijnSimyo

Zou a.u.b. iemand goed kunnen uitzoeken wat er nou allemaal precies aan de hand is, want ik heb het idee dat er een paar zaken langs mekaar heenlopen, want er is. nl op 21-8 eerst een vervangende simkaart aangevraagd via MijnSimyo, maar dat bleek achteraf gezien geen microsimkaart te zijn. Dus is er gister een microsimkaart besteld

Wat ik vreemd vind is dat het nummer geblokkeerd word, maar ook dat dat ruim 48 uur na de aanvraag van de vervangende simkaart en ruim 24 uur na de aanvraag van de microsimkaart gebeurd.....

Nu zullen we dan toch de nieuwe microsimkaart moeten laten activeren. Nou maar hopen dat die morgen (zijnde vrijdag) binnenkomt, anders word het zaterdag toch nog een verzoek indienen bij Alex 😉
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mar67,

Dan heeft de aangevraagde vervangende simkaart de oude simkaart vervangen. Als je de micro simkaart hebt ontvangen, verneem ik graag het simkaartnummer in een privé bericht.

Groetjes,

Alex
Badge
Oké en nu maar duimen dat ie zometeen bij de post zit........ 
Een enkele dag niet bereikbaar zijn gaat nog, maar 3-4 dagen is een ander verhaal. Zeker voor een student :D

greetz Mar
Badge
Beste Alex,

Zowel voor jou als voor de klantenservice mijn hartelijke dank voor het  snelle reageren.
Microsim is geactiveerd en HOERA 😃, het werkt nog ook....

Rest mij niets anders jullie een fijn weekend te wensen.

M.vr.gr. Mar

PS: Overigens heb ik nu stukken minder lang in de wacht gestaan ;) en dat was erg prettig
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mar67,

Goed om te horen dat het vandaag sneller ging. Zo hoort het ook. We wensen je zoontje veel belplezier toe :)

Fijn weekend.

Groetjes,

Alex

Reageer