Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Is mijn aanvraag voor een micro simkaart wel goed doorgekomen?

  • 22 augustus 2012
  • 10 reacties
  • 1427 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 15 reacties
Please help me, voordat ik echt ontplof.....

Vanmiddag na ruim 40 min. in de wacht te hebben gestaan dan eindelijk een medewerker aan de telefoon gehad i.v.m. het aanvragen van een microsimkaart i.v.m. nieuw toestel (oude simkaart past niet). Deze verzekerde me dat er meteen een microsim werd aangemaakt. Op mijn vraag wanneer dan het nummer geblokkeerd zou worden (volgens siteg egevens á la minute....) kreeg ik als antwoord dat het nr. eind van de dag geblokkeerd zou worden???????

Nou ben ik helemaal vergeten te vragen wat er onder "Het eind van de dag" verstaan word, maar het nummer werkt nu ( het is inmiddels 18.30 uur) nog steeds!!!!

Kan iemand voor mij nagaan of er wel een microsimkaart is aangemaakt voor het nr. wat ik heb opgegeven?

Gaarne z.s.m. antwoord

Vind het allemaal erg vervelend, maar ik heb dus geen idee of het wel goed doorgekomen is en een bevestiging ergens van krijg je niet..... M.a.w.: Je moet maar afwachten en zien wat je krijgt als er al überhaupt wat komt....

Ik hoop niet dat ik morgen weer een halve dag aan de telefoon mag gaan hangen om de klantenservice te bereiken

PS: Eén en ander was verkeerd gegaan, omdat we via selfservice een vervangende simkaart hadden aangevraagd, omdat wij ervan uitgingen dat tegenwoordig alle simkaarten ook als microsimkaarten te gebruiken zijn, maar wat blijkt? Voor abonnementen geldt bij Simyo wel dat er dan een uitdrukbaar kaartje wordt verstuurd, maar bij prepaid niet. Vreemd.....
icon

Beste antwoord door Alex 23 augustus 2012, 14:52

Hoi Mar67,



Je kan mij ook een privé bericht sturen met het simkaart nummer van de micro simkaart. Dan kan ik de simkaart voor je activeren.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge
Nog eens goed de site doorgespit en nu kwam ik tegen dit tegen

Simyo Prepaid
Wanneer je Simyo Prepaid aansluiting hebt, kun je een microsimkaart aanvragen via de telefonische klantenservice of door een email te sturen. We sturen dan een ongeactiveerde microsimkaart toe. Je blijft dan bereikbaar op je originele simkaart tot je contact met ons opneemt om de micro simkaart te activeren. Daarna vervalt de originele simkaart.


Dat zou kunnen verklaren waarom het nummer het nog steeds doet.

Bljft echter nog steeds de vraag of er wel een micro-simkaart is aangemaakt en opgestuurd...... 
Badge
Hoera, net bericht gehad dat mijn verzoek goed is doorgekomen  :)

Dat is stap 1, stap 2 is na ontvangst het activeren. Hopen dat dat in 1x goed gaat.....
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mar67,

Je kan mij ook een privé bericht sturen met het simkaart nummer van de micro simkaart. Dan kan ik de simkaart voor je activeren.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,
Dank voor je aanbod, had het al gelezen in je Pb, maar inmiddels doet het nieuwe toestel het al.

Zoon kon niet meer wachten en is naar een telefoonwinkel geweest waar ze de oude simkaart "verknipt" hebben tot microsim....

Ik weet dat er een nieuwe microsim onderweg is, maar deze hoeft in feite niet geactiveerd te worden.

Rijst er bij mij wel een vraag en dat is:

Als we niets doen blijft dan de "oude" (verknipte) simkaart gewoon werken of zijn we verplicht de nieuwe microsim (binnen een bepaalde tijd) te activeren?

M.vr.gr. Mar
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mar67,

De verstuurde micro simkaart zal alleen gekoppeld worden aan het telefoonnummer als jij dat verzoek neer legt bij ons. Je kunt je huidige simkaart dus blijven gebruiken.

Groetjes,

Alex
Badge
Aaaaaaaaah,

Vanmiddag (15.30 uur)  is de oude simkaart bij the Phonehouse "geknipt" tot microsim formaat en kon mijn zoon eindelijk gebruik maken van het nieuwe toestel. Het was helaas alleen van korte duur, want even na 18.00 uur viel de verbinding weg en kreeg hij de melding "simkaart niet voorzien van MM2....."😕 Toestel alleen nog beschikbaar voor noodoproepen. Neem aan dat dat betekend dat het nr. gedeactiveerd is.

Snap er niks meer van. Het gaat hier om een prepaid en daarbij is de aanvraag (microsimkaart) al meer dan 24 uur oud.....
Heb wel een mail gehad met daarin pin en pukcode voor betreffende nummer, maar dat zijn dezelfde als op MijnSimyo

Zou a.u.b. iemand goed kunnen uitzoeken wat er nou allemaal precies aan de hand is, want ik heb het idee dat er een paar zaken langs mekaar heenlopen, want er is. nl op 21-8 eerst een vervangende simkaart aangevraagd via MijnSimyo, maar dat bleek achteraf gezien geen microsimkaart te zijn. Dus is er gister een microsimkaart besteld

Wat ik vreemd vind is dat het nummer geblokkeerd word, maar ook dat dat ruim 48 uur na de aanvraag van de vervangende simkaart en ruim 24 uur na de aanvraag van de microsimkaart gebeurd.....

Nu zullen we dan toch de nieuwe microsimkaart moeten laten activeren. Nou maar hopen dat die morgen (zijnde vrijdag) binnenkomt, anders word het zaterdag toch nog een verzoek indienen bij Alex 😉
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mar67,

Dan heeft de aangevraagde vervangende simkaart de oude simkaart vervangen. Als je de micro simkaart hebt ontvangen, verneem ik graag het simkaartnummer in een privé bericht.

Groetjes,

Alex
Badge
Oké en nu maar duimen dat ie zometeen bij de post zit........ 
Een enkele dag niet bereikbaar zijn gaat nog, maar 3-4 dagen is een ander verhaal. Zeker voor een student :D

greetz Mar
Badge
Beste Alex,

Zowel voor jou als voor de klantenservice mijn hartelijke dank voor het  snelle reageren.
Microsim is geactiveerd en HOERA 😃, het werkt nog ook....

Rest mij niets anders jullie een fijn weekend te wensen.

M.vr.gr. Mar

PS: Overigens heb ik nu stukken minder lang in de wacht gestaan ;) en dat was erg prettig
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mar67,

Goed om te horen dat het vandaag sneller ging. Zo hoort het ook. We wensen je zoontje veel belplezier toe :)

Fijn weekend.

Groetjes,

Alex

Reageer