.

Vraag

iPhone 4S Micro simkaart wordt niet geaccepteerd

  • 22 March 2012
  • 10 reacties
  • 2650 Bekeken

Badge
Hallo,
Ik heb sinds kort een micro simkaart aangevraagd bij Simyo voor mijn losse (simlockvrije) iPhone 4S.
Ik heb echter een probleem met het activeren hiervan, want als ik mijn micro simkaart in mijn iPhone stop en hem activeer
krijg ik een setup menu van Apple met de keuze uit wifi instellen en locatievoorzieningen aanzetten etc.
Als ik dan bij de laatste stap van het activeren aangekomen ben geeft mijn iPhone dit aan:


''Alleen compatibele SIM-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iPhone te activeren. Plaat alstublieft de SIM-kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende SIM-kaart.''


De iPhone is volgens de site waar ik hem gekocht heb simlockvrij maar echter wel uit UK.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?


Alvast bedankt,


Mark

10 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mark_299,

Als je zeker weet dat het toestel simlockvrij is, wil ik je vragen het simkaartje in een ander simlockvrij toestel te proberen. Ik zie dat de simkaart vandaag door de klantenservice is geactiveerd. De simkaart zou gewoon moeten werken. Kan je me laten weten of de simkaart werkt?

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Mark_299,

Als je zeker weet dat het toestel simlockvrij is, wil ik je vragen het simkaartje in een ander simlockvrij toestel te proberen. Ik zie dat de simkaart vandaag door de klantenservice is geactiveerd. De simkaart zou gewoon moeten werken. Kan je me laten weten of de simkaart werkt?

Groetjes,

Alex


Ik heb de micro simkaart in een ander toestel gedaan, in dit toestel werkte alles echter gewoon. Ik heb zelfs de pin code eraf gehaald en zelfs dan wil mijn iPhone 4S 'm niet activeren.
Mark
Reputatie 5
Badge +10
Het probleem lijkt door de Iphone te worden veroorzaakt. Wellicht dat dit toch te maken heeft met een simlock en of de UK versie van de Iphone. Heb je al geprobeerd te zoeken op de betreffende melding via een zoekmachine?
Badge
Het probleem lijkt door de Iphone te worden veroorzaakt. Wellicht dat dit toch te maken heeft met een simlock en of de UK versie van de Iphone. Heb je al geprobeerd te zoeken op de betreffende melding via een zoekmachine?




Het probleem ligt waarschijnlijk door de iPhone veroorzaakt. Heb contact opgenomen met de winkel en ze sturen nu een nieuwe (Europese) iPhone op.
Ik heb al veel gegoogled en ook op dit forum gezocht maar niemand schijnt dit probleem ook te hebben.
Hopen dat dit wel werkt.


Mark
Reputatie 2
Badge +4
Beste Mark,

Als je de nieuwe Iphone hebt en de Simyo simkaart hierbij wel werkt vernemen we dit graag. Mocht het alsnog niet werken, dan vernemen we dit ook graag.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Mark,

Als je de nieuwe Iphone hebt en de Simyo simkaart hierbij wel werkt vernemen we dit graag. Mocht het alsnog niet werken, dan vernemen we dit ook graag.

Groetjes,

Manisha


Heb een nieuwe (Europese) iPhone binnen, deze werkt wel met mijn Simyo abonnement.


Mark
Reputatie 2
Badge +4
Beste Mark,

Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is verholpen!

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
Hallo,
Ook ik heb een iPhone 4S (simlockvrije) die weliswaar gekocht is in een Electronica/Telecom winkel in Zwitserland, maar werd geleverd met een britse stekker in de originele verpakking. Nu lees ik op dit forum dat het mogelijk is dat de microsim in een UK toestel niet werkt, maar op de verpakking bij de serienummers staat wel degelijk vermeld "approved in all EU countries". Daarnaast heb ik er momenteel al een HI-prepaid microsim in zitten die wel werkt. Mijn vraag is dan ook als ik nu een microsim van Simyo bestel wat Simyo voor een oplossing biedt mocht deze uiteindelijk toch niet werken?
Groet,
Gaby.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Gaby,

Welkom op het Simyo forum! Als de micro simkaart van Simyo niet werkt in het toestel ligt dit niet aan de simkaart van Simyo maar aan het toestel, aangezien het toestel niet door Simyo is geleverd kunnen wij hier niet veel aan doen. Wij vermoeden dat je geen problemen zult ervaren met de Simyo simkaart aangezien de HI simkaart ook probleemloos werkt in het toestel.

Groetjes,

Manisha
Het probleem ligt aan de iphone. Probeer je sim pin eens uit te zetten in een ander toestel en dan in de iphone. Waarschijnlijk werkt het dan wel.

Reageer