.

Beantwoord

Ik heb een mail gehad dat ik een vervangende simkaart moet aanvragen (omdat het 3G netwerk verdwijnt), kan dit ook makkelijker?

  • 20 November 2020
  • 31 reacties
  • 1446 Bekeken

Hallo Simyo,

Ik krijg bericht dat mijn simkaart verouderd is en de verbinding binnenkort veel slechter gaat worden.
Ik mag voor € 5 een vervangende kaart bij jullie bestellen en krijg dan die € 5 als beltegoed wanneer ik snel, voor het eind van de maand, bestel. Dat zijn nog 9 dagen.

Dit nummer wordt inderdaad niet veel gebruikt, maar dat kan een keer veranderen.
Ik gebruik nu een ander Simyo-nummer.

Ik wil graag zelf bepalen wanneer ik mijn beltegoed verhoog, er staat nog meer als genoeg op dit kaartje.

Ik vind het netjes van jullie dat jullie mij waarschuwen dat mijn verbinding binnenkort veel slechter gaat worden.
Ik vind het niet netjes van jullie dat ik gepushed wordt om mijn beltegoed te verhogen, om dit te voorkomen.

Graag een andere oplossing!

voorstel 1
Jullie maken het beltegoed van dit kaartje over naar mijn andere Simyonummer, dit nummer vervalt dan.

voorstel 2
Jullie sturen mij het nieuwe kaartje op zonder kosten voor mij.

Groet,

icon

Beste antwoord door Bas 21 November 2020, 14:11

Bekijk originele reactie

31 reacties

voorstel 3

Ik bel het kaartje leeg en gooi het weg :-)

Ook goed.

Overigens,

Een verlopen simkaart van en duitse provider heb ik netjes afgemald en kreeg per omgaande het resterende beltegoed op mijn bankrekening teruggestort! Dat kan dus ook!

(je mag tegenwoordig dus geen duits nummer meer gebruiken als je in nederland woont)

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi GerardXZ, 

Welkom op ons forum! 😊

Ik snap dat het niet ideaal is dat je je beltegoed moet opwaarderen om een vervangende simkaart te kunnen bestellen en vervolgens het aankoopbedrag van ons terug te krijgen. Maar we kunnen het ook gewoon oplossen op één van de manieren die je zelf voorstelt!

Wat is er mogelijk? 

  1. We zetten het beltegoed over van de ene naar de andere Prepaid-aansluiting en laten de “oude” vervallen.
  2. We sturen je kosteloos een vervangende simkaart toe en je hoeft hier verder niks voor te doen. 
  3. Je belt het kaartje leeg en gooit hem weg. 

Het is helaas niet mogelijk om het resterende beltegoed terug te storten op je rekening, maar er blijven gelukkig genoeg opties over! Kun je ons laten weten wat je het liefst wilt? Dan gaan we dat voor je regelen!

Je mag dit aan me doorgeven in een privébericht (KLIK). Vermeld dan ook even het andere telefoonnummer als je het beltegoed wilt overhevelen, zodat ik weet om welke aansluiting het gaat. 

Ik hoor het graag van je! 😃

Groetjes, 
Bas

Ik vroeg om dezelfde reden een nieuwe simkaart aan. Ook ik kreeg een mail met het dringende advies de simkaart om te ruilen voor een nieuwe versie. Ook ik zou deze gratis krijgen maar bij het bestellen moest ik wel de kaart opwaarderen omdat het beltegoed 4,87 was. Deze kaart gebruik ik WEL maar vaker om via een alarmgever mijn alarm op afstand te kunnen gebruiken. Regelmatig wordt met deze simkaart gebeld dus opwaarderen was geen probleem. Maar toen ik de kaart had besteld zag ik ineens een beltegoed van 9,87 in plaats van 14,87. Dus er was toch geld afgeschreven voor deze aanvraag. Hierop heb ik de klantenservice gebeld en daar werd me gezegd dat dat een normale gang van zaken was maar dat ik niets hoefde te doen en dat het beltegoed binnen 2 dagen zou worden teruggestort. 

We zijn inmiddels 7 dagen verder en er is nog niets teruggestort op mijn beltegoed. Buiten het feit dat ik het sowieso vreemd vind dat men eerst moet opwaarderen als je een kaart gratis krijgt is het ook niet reëel naar de klant toe om eerst geld af te schrijven. Stel dat er precies 5 euro beltegoed had gestaan. Dan was de kaart afgeschreven maar zou het saldo direct 0,00 zijn. Niet echt klantvriendelijk nietwaar?

Wanneer wordt nu mijn beltegoed weer op mijn simkaart bijgeschreven????

Reputatie 7
Badge +6

Hoi HendrikJD,

 

Welkom terug op het forum. :)

 

Goed dat je een berichtje hebt achtergelaten! Ik zal voor je checken wanneer jouw geld precies bij het beltegoed wordt geschreven, ik kom hier uiterlijk dinsdag op terug. Het is begrijpelijk hebt dat je je twijfels hebt bij deze werkwijze, maar het feit bestaat dat het technisch niet mogelijk is om voor een selecte groep de aanvraag van een simkaart gratis te maken via Mijn Simyo. Vandaar dat je eerst via de normale weg een simkaart moet aanvragen, waar je dus in eerste instantie voor betaald met je eigen beltegoed. 

 

Uiteraard zal ik jouw feedback wel meenemen! We proberen dit soort situaties altijd zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen en jouw feedback geeft ons nieuwe inzichten die we in het vervolg (indien mogelijk) goed kunnen gebruiken!

 

Groetjes,

Tessanne 

Dank je wel voor je reactie. Begrijp me goed, het is voor mij geen onoverkomelijk bedrag maar als je wordt verteld dat de simkaart gratis wordt geleverd en je dan toch 5 euro ziet afgeschreven worden verwonder je je op z'n minst. En als dan beloofd wordt dat met ongeveer 2 dagen het tegoed automatisch wordt teruggestort en je na 7 dagen nog steeds die 5 euro niet ziet bijgeschreven dan ga je je afvragen wat hier loos is.

Ik wacht rustig af in ieder geval. Prettige zondag verder.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Hendrik,

 

Heel begrijpelijk hoor! Ik heb je vraag neergelegd bij de collega die mail heeft verstuurd/gemaakt. Hij gaf aan dat hier in stond dat het geld in de eerste week van de volgende maand wordt gestort. Dat moet de verwarring hebben veroorzaakt. Dus het geld zal ergens deze week worden bijgeschreven. :blush:

Zie de mail hieronder:

Heb je hier verder nog vragen over?

 

Groetjes,

Tessanne

Hallo,

 

Ik heb vandaag dezelfde mail ontvangen. Ik maak gebruik van een ouderwets mobieltje dus geen smartphone..en dat wil ik graag zo houden. Er zit max. 3G op dus dat gaat vervallen als ik het goed begrijp.

Heeft het voor mij nut om die nieuwe simkaart te nemen i.v.m. de veel slechter wordende verbinding..of geen nut?

 

grts, Pett

Reputatie 7

Hallo @Pett , sowieso zal het geen kwaad kunnen een recente simkaart te gaan gebruiken. Dit, omdat simkaarten aan slijtage onderhevig zijn. En aangezien Simyo de kosten van een vervangen/nieuwe simkaart op zich lijkt te nemen, zoals ik opmaak uit de post van @Tessanne, zou ik gewoon een nieuwe simkaart bestellen. Baat het niet dan schaadt het niet :wink:

Dank voor de reactie RicoK..de terugbetaling gaat altijd niet vlekkeloos las ik. Ik zal het overwegen..

De titel die ik aan dit topic gegeven had was overigens;

'Bericht gekregen dat mijn verbinding binnenkort heel slecht gaat worden!'

Het nieuwe kaartje is binnen. Bedankt!

En de rest succes met het omwisselen van het oude naar het nieuwe ...

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Pett en GerardXZ,

 

Pett: Welkom op ons forum! Het is weldegelijk verstandig om een nieuw simkaartje aan te vragen! Grote kans dat je de telefoon dan gewoon nog kunt gebruiken als het 3G netwerk niet meer ondersteund wordt. 

 

GerardXZ: Super! Bedankt voor de terugkoppeling. :) De titel van een topic passen we altijd aan naar een vraag. Dit doen we zodat andere klanten dit topic beter kunnen vinden. Ik heb hem overigens nog een beetje aangepast, zodat de titel passender is bij dit topic. :wink:

 

Groetjes,

Tessanne 

Hallo Simyo,

 

Naar aanleiding van dezelfde mail ben ik zo onverstandig geweest de verouderde simkaart te vervangen.

Helaas blijkt mijn Siemens MC60 nog meer verouderd dan de simkaart en werkt het mobiel nu niet meer.

Wilt u s.v.p. de oude simkaart activeren om de fout te herstellen, zodat ik mijn mobiel weer kan gebruiken ?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Rae,

 

Welkom op het Simyo forum, goed dat je contact opneemt!

 

Helaas is niet mogelijk je oude simkaart weer actief te maken. Welke melding krijg je te zien/horen met de nieuwe simkaart in het toestel? Heb je deze geactiveerd en ontgrendeld met de pin/puk code?

 

Groetjes,

Daisy

Hallo Daisy,

Dank je voor je reactie, de menustructuur en bellen werkt niet meer.

De nieuwe simkaart heeft dus de oude mobiel onbruikbaar gemaakt.

Dit is eerder ook door Jabik (*1) en Leo38 (*2) op het forum gemeld.

 

(*1) https://forum.simyo.nl/simkaart-en-esim-86/nieuwe-prepaid-simkaart-werk-niet-in-siemens-mc60-wat-nu-5350

(*2) https://forum.simyo.nl/bellen-sms-en-netwerk-85/ik-kan-niet-bellen-wel-gebeld-worden-op-siemens-mc-60-wat-nu-30981

Reputatie 6
Badge +6

Hoi rae, 

Wat vervelend dat je nu geen gebruik meer kunt maken van onze diensten! 😶

We zullen je helaas moeten teleurstellen. Om dit toestel nog te kunnen gebruiken zul je moeten uitwijken naar een andere provider, al is het maar de vraag of hun simkaart wel werkt in je toestel. Het alternatief is dat je een nieuw toestel aanschaft. Sorry dat we geen beter nieuws voor je hebben!

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht 😊

Groetjes, 
Bas

Hallo Bas,

 

Dank je voor de reactie, vervelend dat het door Simyo veroorzaakte probleem bij mij wordt neergelegd.

Zonder het verzoek per mail en het advies op het forum had ik mijn werkende simkaart niet vervangen.

Ik heb zelfs het beltegoed moeten ophogen voor deze niet-werkende simkaart in mijn mobiele telefoon.

 

De simkaart werd automatisch op de Simyo website geactiveerd na het intoetsen van het kaartnummer.

Ik heb dus geen waarschuwing gekregen dat de nieuwe simkaart ongeschikt is voor de Siemens MC60.

 

Wil je s.v.p. de klacht doorgeven aan de afdeling die mijn oude simkaart weer handmatig kan activeren ?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi rae, 

Erg vervelend dit! 😶

Met jouw oude toestel kun je helaas geen gebruik meer maken van onze diensten. We gaan even kijken hoe we dit in het vervolg beter kunnen communiceren 😊

Het is niet mogelijk om je oude simkaart opnieuw te activeren. We kunnen wel je laatste opwaardering terugstorten op je rekening. Als je dit toestel wilt blijven gebruiken, dan zul je op zoek moeten gaan naar een andere provider. Het alternatief is dat je een nieuw toestel koopt. Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb. 

Kun je me laten weten hoe je dit wil oplossen? 

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7
Badge +9

Gewoon omdat ik benieuwd ben, komt dit doordat de huidige simkaarten geen SIM-applicatie bevat, maar alleen een USIM-applicatie?

Reputatie 7
Badge +6

Hi Groentjuh, 

 

Dat weet ik je nu niet te vertellen, ik zal het maandag even voor je checken! :)

 

Groetjes,

Tessanne

Hallo Bas,

Dank je voor je reactie, met de nieuwe Simyo simkaart kan ik inderdaad niet meer bellen met mijn oude toestel.
Ik kan nog wel gebeld worden op het oude toestel en kan met DigiD gesproken SMS nog inloggen op websites.

Aangezien het telefoonnummer is gekoppeld aan allerlei web services, wil ik dit telefoonnummer wel behouden.
Om het telefoonnummer te behouden zal ik moeten bellen met een toestel geschikt voor de nieuwe simkaarten.

 

Is het mogelijk een goedkoop GSM toestel te leveren voor alleen bellen en SMS met de nieuwe Simyo simkaart ?

@rae Simyo levert/verkoopt geen telefoon, daar zul je zelf voor moeten zorgen. De keuze is reuze. 

 

Reputatie 7

@rae Mobiele telefoons om alleen te kunnen bellen en te sms’en worden zeldzamer, omdat ook telefoons met internet mogelijkheid steeds goedkoper worden en er minder vraag is naar ‘dumbphones’, maar deze zijn er nog steeds wel. Kijk bijvoorbeeld eens naar een Noia 105 (2019-model). Dit is een 'modern’ of recent toestel welke geschikt zou moeten zijn voor jouw doeleinden. 

Toch maar ff voor de zekerheid vermelden. Of u nu een gsm of smartphone kiest is aan u @rae maar belangrijk is dat de telefoon simlockvrij is. 3G gaat verdwijnen wellicht 2G ook.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Rae,

 

Zoals eerder vermeld leveren/verkopen wij geen toestellen. RicoK heeft een goeie tip gegeven maar je bent natuurlijk vrij in wat welk toestel je aanschaft. 

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +9

Mocht rae de zekerheid willen hebben om nog wat jaren verbonden te blijven, dan is er ook nog de Nokia 6300 4G. Dat toestel lijkt verkrijgbaar vanaf ~60 euro en ondersteund 2G, 3G en 4G. Eerder dat alle die netwerken allemaal uit te lucht zijn, zijn we echt weer een stuk verder.

Reageer