.

Beantwoord

Ik heb een mail gehad dat ik een vervangende simkaart moet aanvragen (omdat het 3G netwerk verdwijnt), kan dit ook makkelijker?

  • 20 November 2020
  • 31 reacties
  • 1447 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi Hendrik,

 

Heel begrijpelijk hoor! Ik heb je vraag neergelegd bij de collega die mail heeft verstuurd/gemaakt. Hij gaf aan dat hier in stond dat het geld in de eerste week van de volgende maand wordt gestort. Dat moet de verwarring hebben veroorzaakt. Dus het geld zal ergens deze week worden bijgeschreven. :blush:

Zie de mail hieronder:

Heb je hier verder nog vragen over?

 

Groetjes,

Tessanne

Dank je wel voor je reactie. Begrijp me goed, het is voor mij geen onoverkomelijk bedrag maar als je wordt verteld dat de simkaart gratis wordt geleverd en je dan toch 5 euro ziet afgeschreven worden verwonder je je op z'n minst. En als dan beloofd wordt dat met ongeveer 2 dagen het tegoed automatisch wordt teruggestort en je na 7 dagen nog steeds die 5 euro niet ziet bijgeschreven dan ga je je afvragen wat hier loos is.

Ik wacht rustig af in ieder geval. Prettige zondag verder.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi HendrikJD,

 

Welkom terug op het forum. :)

 

Goed dat je een berichtje hebt achtergelaten! Ik zal voor je checken wanneer jouw geld precies bij het beltegoed wordt geschreven, ik kom hier uiterlijk dinsdag op terug. Het is begrijpelijk hebt dat je je twijfels hebt bij deze werkwijze, maar het feit bestaat dat het technisch niet mogelijk is om voor een selecte groep de aanvraag van een simkaart gratis te maken via Mijn Simyo. Vandaar dat je eerst via de normale weg een simkaart moet aanvragen, waar je dus in eerste instantie voor betaald met je eigen beltegoed. 

 

Uiteraard zal ik jouw feedback wel meenemen! We proberen dit soort situaties altijd zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen en jouw feedback geeft ons nieuwe inzichten die we in het vervolg (indien mogelijk) goed kunnen gebruiken!

 

Groetjes,

Tessanne 

Ik vroeg om dezelfde reden een nieuwe simkaart aan. Ook ik kreeg een mail met het dringende advies de simkaart om te ruilen voor een nieuwe versie. Ook ik zou deze gratis krijgen maar bij het bestellen moest ik wel de kaart opwaarderen omdat het beltegoed 4,87 was. Deze kaart gebruik ik WEL maar vaker om via een alarmgever mijn alarm op afstand te kunnen gebruiken. Regelmatig wordt met deze simkaart gebeld dus opwaarderen was geen probleem. Maar toen ik de kaart had besteld zag ik ineens een beltegoed van 9,87 in plaats van 14,87. Dus er was toch geld afgeschreven voor deze aanvraag. Hierop heb ik de klantenservice gebeld en daar werd me gezegd dat dat een normale gang van zaken was maar dat ik niets hoefde te doen en dat het beltegoed binnen 2 dagen zou worden teruggestort. 

We zijn inmiddels 7 dagen verder en er is nog niets teruggestort op mijn beltegoed. Buiten het feit dat ik het sowieso vreemd vind dat men eerst moet opwaarderen als je een kaart gratis krijgt is het ook niet reëel naar de klant toe om eerst geld af te schrijven. Stel dat er precies 5 euro beltegoed had gestaan. Dan was de kaart afgeschreven maar zou het saldo direct 0,00 zijn. Niet echt klantvriendelijk nietwaar?

Wanneer wordt nu mijn beltegoed weer op mijn simkaart bijgeschreven????

Reputatie 6
Badge +6

Hoi GerardXZ, 

Welkom op ons forum! 😊

Ik snap dat het niet ideaal is dat je je beltegoed moet opwaarderen om een vervangende simkaart te kunnen bestellen en vervolgens het aankoopbedrag van ons terug te krijgen. Maar we kunnen het ook gewoon oplossen op één van de manieren die je zelf voorstelt!

Wat is er mogelijk? 

  1. We zetten het beltegoed over van de ene naar de andere Prepaid-aansluiting en laten de “oude” vervallen.
  2. We sturen je kosteloos een vervangende simkaart toe en je hoeft hier verder niks voor te doen. 
  3. Je belt het kaartje leeg en gooit hem weg. 

Het is helaas niet mogelijk om het resterende beltegoed terug te storten op je rekening, maar er blijven gelukkig genoeg opties over! Kun je ons laten weten wat je het liefst wilt? Dan gaan we dat voor je regelen!

Je mag dit aan me doorgeven in een privébericht (KLIK). Vermeld dan ook even het andere telefoonnummer als je het beltegoed wilt overhevelen, zodat ik weet om welke aansluiting het gaat. 

Ik hoor het graag van je! 😃

Groetjes, 
Bas

voorstel 3

Ik bel het kaartje leeg en gooi het weg :-)

Ook goed.

Overigens,

Een verlopen simkaart van en duitse provider heb ik netjes afgemald en kreeg per omgaande het resterende beltegoed op mijn bankrekening teruggestort! Dat kan dus ook!

(je mag tegenwoordig dus geen duits nummer meer gebruiken als je in nederland woont)

 

Reageer