.

Vraag

Ik heb de validatiecode voor mijn eSIM download nodig. Hoe ontvang ik deze?

  • 31 October 2021
  • 9 reacties
  • 139 Bekeken

Beste Simyo,

Ik heb mijn eigen nummer laten overzetten naar een esim bij simyo. Ik wil de esim activeren en daarvoor wordt een verificatiecode naar mijn telefoonnummer gestuurd. Deze kan ik niet ontvangen omdat de esim nog niet is geactiveerd. 

Kunnen jullie me hiermee helpen? 

Groet,

Fenna


9 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Fennaw 

Goed dat je contact opneemt en welkom om het forum!

Ik kan je hier gelukkig bij helpen. Bij het overzetten van de eSIM, kan je inderdaad die code niet ontvangen. Dat is omdat je vorige eSim en dus je telefoonnummer op non-actief staat. Zou je mij een privé bericht willen sturen via deze chat? Aan de hand van wat persoonlijke informatie kan ik de code gewoon naar je toe mailen namelijk :)

Zou jij kunnen kijken of je de eSIM op het oude toestel goed verwijderd hebt? Als je naast de eSIM ook een fysieke kaart gebruikt, mag je deze er alvast even uithalen. Die kan voor blokkade zorgen tijdens het downloaden.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

Ik heb mijn Esim vandaag geactiveerd maar hij werkt niet. Via de app advies gekregen om de primaire simkaart er even uit te halen en dan de Esim stappen vanuit de simyo app te volgen. Wil ik best doen maar daar heb ik verificatiecode bij nodig en die kan ik niet ontvangen want mijn Esim doet het dus nog niet. Helaas geeft Rutger op de app geen antwoord meer. Graag een verificatiecode per mail.

De code nu ineens wel per app ontvangen. Proces weer een keer doorlopen en dat leek goed te zijn gegaan. Maar helaas ‘geen service’ in de bovenste regel. Bij mobiel netwerk (in Instellingen) zie ik wel KPN NL maar geen service dus. Kwestie van afwachten?

Reputatie 5
Badge +2

@MFJR Goed dat je even contact opneemt!

Wat gek zeg! Ik ben blij dat hij het de tweede keer wel deed. Als er KPN NL in je scherm staat, dan lijkt hij toch verbinding te maken met het netwerk en dus service te hebben. Anders zou er ‘geen service’ staan. Toch zou ik even naar je account willen kijken. Wil je mij een privé bericht sturen via deze link? Dan kijken we daar even verder.

Groetjes,

Veerle

Hi Veerle de link werkt niet. Ik heb ‘geen service’. Alleen bij mobiel netwerk in Instellingen zie ik KPN maar niet mijn nummer. En verder zie ik dat mijn simkaart niet geprovisioneerd is. 

Reputatie 7

@MFJR Inderdaad, de link van @Veerle werkt niet. Deze link werkt wel en kun je gebruiken.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @MFJR,

 

Bedankt voor je bericht. Ben je al geholpen door mijn collega?

 

Bedankt @RicoK voor je snelle reactie en voor het toevoegen van een nieuwe link.

 

Groetjes,

 

Nihad

Nee helaas

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @MFJR ,

 

Zou je mij dan een privé bericht kunnen sturen met daarin het telefoonnummer, adres, en email adres?

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer