.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn nano simkaart activeren?

  • 19 December 2012
  • 15 reacties
  • 1356 Bekeken

Badge
Ik heb mijn micro simkaart reeds geactiveerd. 
Als ik het goed begrijp kan ik nu mijn nano sim activeren via Mijn Simyo -> Zelfservice -> Simkaart activeren.

Dit menu-item is echter niet beschikbaar onder zelfservice. Zie screenshot: http://cl.ly/image/3x2d3P222K3l

Hoe kan dit?

Groet, 
Sander van Leeuwen
icon

Beste antwoord door Alex 20 December 2012, 12:09

Bekijk originele reactie

15 reacties

precies hetzelfde bij mij... mooi balen
Badge
Opgelost. Ik heb gebeld naar Simyo waarna mijn nano sim in een half uur geactiveerd was.

1200 vanaf je Simyo mobiel
0800 - 023 23 00 vanaf vaste lijn of niet-Simyo mobiel
Reputatie 5
Badge +10
Hoe svleeuwen,

Je hoeft niet te bellen met de klantenservice om de nano simkaart te activeren. Activeren kan tegenwoordig via je persoonlijke pagina, tabblad selfservice en kies voor activeren simkaart.

Groetjes,

Alex
Hey, Ik heb mijn microsim al geactiveerd en wil nu mijn nano-sim activeren. Echter staat bij "mijn simyo" alleen het menu item "aanvragen vervangende simkaart" en niet "activeren vervangende simkaart" wat moet ik doen?

Groeten Mike
Badge
Hoe svleeuwen,

Je hoeft niet te bellen met de klantenservice om de nano simkaart te activeren. Activeren kan tegenwoordig via je persoonlijke pagina, tabblad selfservice en kies voor activeren simkaart.

Groetjes,

Alex


Hoi Alex,

Als je mijn vraag goed had gelezen had je gezien dat er net als bij 'mikeyz' geen item "activeren" beschikbaar is onder het tabblad selfservice.
Ik heb hier zelfs een screenshot van toegevoegd. http://cl.ly/image/3x2d3P222K3l

Vervolgens heb ik gebeld naar de klantenservice (bovenstaande nummers)
Daar kreeg ik letterlijk te horen: 'Oh ú hoeft nog niet zelf te activeren, binnen 30 minuten is het geregeld'.

Er is dus een groep uitzonderingen die het nog niet zelf kunnen.

Dus mikeyz en alle anderen met hetzelfde probleem, bel de klantenservice en het is binnen 30 min geregeld.
Hoi Alex,

Als je mijn vraag goed had gelezen had je gezien dat er net als bij 'mikeyz' geen item "activeren" beschikbaar is onder het tabblad selfservice.
Ik heb hier zelfs een screenshot van toegevoegd. http://cl.ly/image/3x2d3P222K3l

Vervolgens heb ik gebeld naar de klantenservice (bovenstaande nummers)
Daar kreeg ik letterlijk te horen: 'Oh ú hoeft nog niet zelf te activeren, binnen 30 minuten is het geregeld'.

Er is dus een groep uitzonderingen die het nog niet zelf kunnen.

Dus mikeyz en alle anderen met hetzelfde probleem, bel de klantenservice en het is binnen 30 min geregeld.


Bedankt, heb ik gedaan. Het word geregeld 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Alex,

Als je mijn vraag goed had gelezen had je gezien dat er net als bij 'mikeyz' geen item "activeren" beschikbaar is onder het tabblad selfservice.
Ik heb hier zelfs een screenshot van toegevoegd. http://cl.ly/image/3x2d3P222K3l

Vervolgens heb ik gebeld naar de klantenservice (bovenstaande nummers)
Daar kreeg ik letterlijk te horen: 'Oh ú hoeft nog niet zelf te activeren, binnen 30 minuten is het geregeld'.

Er is dus een groep uitzonderingen die het nog niet zelf kunnen.

Dus mikeyz en alle anderen met hetzelfde probleem, bel de klantenservice en het is binnen 30 min geregeld.


Hoi svleeuwen,

Het bestel + activatie proces is onlangs gewijzigd. Klanten die voor het nieuwe proces een vervangende simkaart hadden aangevraagd bleken niet te kunnen activeren. Helaas bleek dit pas duidelijk bij navraag. Excuses voor de verwarrende communicatie dus.

Groetjes,

Alex
Ik zit natuurlijk met een zelfde probleem. Ik heb somyo aangevraagd en gelijk een nano-simkaart aangevraagd (vanwege iPhone 5). Deze procedure wordt nog niet ondersteund door de Simyo-site. Ik zal dus ook moeten bellen naar de bekende nr's...
Bedankt voor het bericht! Ik hoop op een mooie samenwerking met simyo... goedkoop dus tricky? Ik wacht lekker af! Voorlopig werkt zo'n forum wel...
Peter
Reputatie 7
Badge +9
Ik zit natuurlijk met een zelfde probleem. Ik heb somyo aangevraagd en gelijk een nano-simkaart aangevraagd (vanwege iPhone 5). Deze procedure wordt nog niet ondersteund door de Simyo-site. Ik zal dus ook moeten bellen naar de bekende nr's...
Bedankt voor het bericht! Ik hoop op een mooie samenwerking met simyo... goedkoop dus tricky? Ik wacht lekker af! Voorlopig werkt zo'n forum wel...
Peter


Helemaal niet tricky. In plaats van bellen kun je ook een moderator hier vragen je nano sim kaart te activeren, wel even het nummer van de nano sim vermelden. Ik zat onlangs in hetzelfde bootje maar binnen een uur was de boel door Natascha geregeld.
Badge
Ik zit met hetzelfde probleem. En kwam er pas vrijdagavond achter, dat ik niet kon activeren. Toen ik zojuist belde, bleek de klantenservice dicht, die is pas 2 januari weer open. Dus van de zin 'je kunt op elk gewenst moment je nano simkaart activeren via Mijn Simyo', zoals in de brief staat, klopt dus niks. Ik zal nog tot woensdag moeten wachten voor ik mijn kaart kan laten activeren, tenzij het, zoals hierboven gesuggereerd, door een moderator gedaan wordt.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Lisannedewaard,

Volgens onze gegevens heb je reeds gebruik van jouw aansluiting kunnen maken. Zou je dit even kunnen bevestigen?
Badge
Dit klopt!
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het doorgeven 🙂
Ik wil ook graag mijn nanosim activeren maar ook bij mij ontbreekt de link in de selfhelp pagina. Simkaartnummer is *. Kunt u deze activeren?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum alpo,

Ik zie dat je nano simkaart inmiddels geactiveerd is. Mocht je nog vragen hebben dan verneem ik het graag.

Groetjes,

Alex

Reageer