.

Vraag

Hoe activeer ik mijn vervangende simkaart?

  • 16 October 2021
  • 7 reacties
  • 166 Bekeken

Badge

Ik heb afgelopen week een vervangende simkaart aangevraagd omdat ik mijn telefoon verloren heb. Deze is vanochtend bezorgd, maar ik kan niet vinden waar ik de simkaart moet activeren.

Van wat ik online lees moet ik bij mijn simyo onder “instellingen - simkaart” het kaartnummer invullen, maar hier vind ik slechts de gegevens van de oude simkaart. Hier staat wel een kopje “Vervangende simkaart doet het niet” met daar de instructie om “hier te klikken” om de simkaart te activeren, maar de hyperlink lijkt te missen.

Ik zou erg graag weer gewoon van mijn telefoonnummer gebruik kunnen maken, maar heb geen idee wat ik hier over het hoofd zie


7 reacties

Hi @lukasraap 

Om je verder te kunnen helpen, dus zou je mij een privé bericht willen sturen via deze link?

Groetjes,

Veerle 

Hoi @Veerle 

Jouw link werkt niet.

@lukasraap  via dit privébericht  aan Veerle zal het wel werken. 

Badge

Heb bij een andere vraag op het forum deze link (https://mijn.simyo.nl/simkaart-activeren) voorbij zien komen, maar het lijkt er op dat mijn nieuwe simkaart niet geregistreerd is bij Simyo. Ik krijg de volgende melding:

Ik heb op vrijdag avond contact gehad met de klantendienst omdat de simkaart lang op zich liet wachten, er zou mij een nieuwe simworden verstuurd. Wellicht dat dit net voor het weekend niet meer kon, en dat de eerste simkaart (die dus vandaag arriveerde) uit het systeem is gehaald? In dat geval, zou deze simkaart weer in het systeem gezet kunnen worden? Ik zit nu al een week zonder telefoonnummer, en zou niet graag nog minstens 3 dagen willen afwachten tot de volgende simkaart arriveert

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lukasraap,

 

Goed dat je contact opneemt! Ik zie inderdaad dat er een nieuwe vervangende simkaart is opgestuurd, deze is onderweg. Dit staat inderdaad in de weg voor het activeren van de andere vervangende simkaart. Ik gok dat deze dinsdag binnenkomt, je kunt tot dan wachten met het opnieuw proberen van het activeren met die simkaart. Mocht je het eerder geregeld willen hebben kun je dat even laten weten. Dan kan ik of een van mijn collega's kijken wat we voor je kunnen betekenen!

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Ah, dat geeft in ieder geval duidelijkheid. De medewerker die mij vrijdag te woord stond had mij namelijk verzekerd dat het bestellen van een nieuwe simkaart niet zou betekenen dat de eerste niet meer geactiveerd kon worden.

Zou de oude simkaart dan alsnog hersteld kunnen worden? Voordat de volgende weer op zich laat wachten. Het nummer achterop is als volgt:

8931081321

06647881 9

v3

Reputatie 5
Badge +2

Hi @lukasraap 

Om je verder te kunnen helpen, moet ik je even om wat persoonsgegevens vragen. Het is beter om dit niet in het openbaar te doen, dus zou je mij een privé bericht willen sturen via deze link?

Groetjes,

Veerle 

Badge

Ja, die had ik ook door, dubbele punt vergeten. Er wordt echter niet op het privé bericht gereageerd, dus misschien dat een andere simyo medewerker dit zou kunnen oppakken? Bij de telefonische klantenservice werdt mij verteld dat ik maar op een nieuwe sim moest wachten

Reputatie 7
Badge +6

Inmiddels kun je beter op de postbode wachten 😆

Reageer