.

Vraag

Hoe activeer ik mijn nieuwe eSim?

  • 5 December 2022
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik heb eergisteren een mail gehad dat gisteren mijn nummer zou worden overgezet naar mijn nieuwe Simyo abonnement met eSim, en tegelijk dus ook mijn oude abonnement zou worden opgezegd.
Nu heb ik gisteren dus de eSim geïnstalleerd op mijn iPhone XR, welke de eSim succesvol had opgepakt.

Nu had ik alleen het probleem dat ik er verder niets mee kon; Niet bellen, SMSen of datagebruiken.
Toen zag ik dus in de Mijn Simyo app dat de simkaart geblokkeerd is. Na het proberen in te loggen op Mijn Simyo via het internet en het zoeken op het forum heb ben ik erachter gekomen dat de eSim dus nog geactiveerd moet worden, maar naar mijn weten hoort dat al zijn gebeurd? Ik heb namelijk ook geen optie in de instellingen om de eSim alsnog te activeren, dus vandaar deze topic in de hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb trouwens wel de eSim weer van mijn telefoon afgegooid en de app opnieuw gedownload, in de hoop dat ik het activatieproces opnieuw kon doorlopen, maar helaas was dat niet het geval. Hierdoor heb ik alleen dus ook niet meer de mogelijkheid om de eSim te downloaden en weer op mijn telefoon te zetten.. Hier iemand toevallig ook ervaring mee?

Alvast bedankt!


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jenoah,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je de eSIM niet goed geïnstalleerd krijgt! Je activeert de eSIM via  de Mijn Simyo App > Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM. Het is belangrijk dat je na het activeren van de eSIM je toestel even opnieuw opstart zodat je eSIM goed kan verbinden met het netwerk. Ook dient er geen fysieke simkaart aanwezig te zijn in het toestel tijdens het installeren en heeft het toestel een stabiele verbinding nodig! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik je graag de validatie code per e-mail op zodat we de eSIM succesvol kunnen installeren 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer