.

Beantwoord

Heb ik een 3-in-1 simkaart?


Hallo,
Op de website staat dat Simyo altijd de 3-in-1 simkaart levert (en vanaf 1 februari 2016 de nieuwe NFC sim). https://www.simyo.nl/simkaart
Ik heb een simkaart van vóór 1 februari 2016, maar dit is geen 3-in-1 sim. Nu heb ik voor mijn nieuwe telefoon een nano sim nodig, maar die zit dus niet op mijn simkaart. Ik zie dat ik dan een nieuwe simkaart aan kan vragen, maar hier 5 euro voor moet betalen. Dit is vreemd, omdat op de website staat dat iedereen een 3-in-1 sim heeft. Erg zonde als blijkt dat ik inderdaad extra kosten zou moeten maken. Hoe zit dit? Klopt de informatie op de website dan niet?
groeten Mirjam
icon

Beste antwoord door Caspar 29 March 2017, 16:55

Bekijk originele reactie

13 reacties

De info klopt gewoon. Jij hebt dan nog een simkaart van voor dat de 3in1 simkaarten in gebruik werden genomen. Dat het 5 euro kost om een nieuwe / vervangende simkaart te bestellen klopt ook. De productie en versturen kost immers ook geld en dan heb je nog de administratie die er bij komt kijken.

Er staat alleen dat nieuwe klanten, of klanten die reeds een nieuwe hebben aangevraagd, een 3in1 / NFC simkaart hebben. Nergens staat dat iedereen er één heeft.

Hoe krijg ik de NFC-simkaart?
Vanaf 1 februari 2016 krijgen nieuwe klanten van Simyo de NFC-simkaart. Als je al klant bent bij Simyo vraag je via Mijn Simyo een vervangende simkaart aan. Je ontvang dan binnen een paar werkdagen de NFC-simkaart.
Hallo Ray, Dank voor je reactie.
Ik lees op de site het volgende:
De 3-in-1 simkaart

Tot 1 februari 2016 leverde Simyo de normale 3-in-1 simkaart. Dit is een ouder model simkaart waarvan je zelf bepaalt of het een standaard simkaart, micro-simkaart of nano-simkaart is. Deze simkaart had geen NFC-functie.

Hier concludeerde ik uit dat iedereen een 3-in-1 sim heeft, er staat niet duidelijk dat er ook een andere dan de 3-in-1 sim in omloop is. Verwarrend dus.
Vanaf wanneer is de 3in1 sum geleverd?
Dat is sinds een jaar of 4..
https://forum.simyo.nl/simkaart-86/faq-vraag-vervangende-simkaart-aan-1952

Sinds wanneer heb jij je huidige simkaart?
Ik ben klant sinds december 2014, nog geen vier jaar dus....
Het lijkt me dat het kaartje kleiner maken van micro naar nano sim makkelijk moet gaan, net als van gewone naar micro?
Ja het nano gedeelte uitdrukken moet vrij simpel zijn. Is een smal wit randje rondom de chip. Mocht het niet lukken omdat het gewoon niet kan dan heb jij nog een 2in1.
Nee, gaat zeker niet makkelijk.maar als ik het goed begrijp had ik dus een 3-in-1 moeten krijgen eind 2014?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Meertje,

Welkom op 't forum.

Goed dat je contact met ons opneemt 🙂 Je hebt inderdaad nog een oudere simkaart. De 3-in-1 simkaart leveren we vanaf oktober 2014

Ik heb je gelijk een vervangende simkaart opgestuurd. Dit is een 3-in-1 NFC simkaart. Je zult deze binnen enkele dagen binnen hebben!

Heb je hier nog vragen over?

@Ray bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Caspar
Caspar,

Als de 3in1 simkaart vanaf 2015 geleverd wordt waarom is er dan een topic, door Simyo zelf gestart, van 4 jaar oud die toen al omschreef dat er een 3in1 simkaart geleverd werd? Aangezien het nu 2017 is en dat topic dus 4 jaar oud, ga ik er vanuit dat de 3in1 al reeds in 2013 geleverd werd.

Mochten jullie tussentijds dat topic hebben aangepast was het wel zo handig en netjes geweest om erbij te zetten dat er een edit heeft plaats gevonden. Nu zit ik een beetje verkeerde info te geven.

Erg jammer en vervelend voor klanten, zoals Meertje, die juist hier komen voor juiste informatie.
Badge +7
Hoi Ray,

Heel erg bedankt voor je oplettendheid! We sturen de 3-in-1 simkaarten sinds 30 oktober 2014. Waarschijnlijk hebben we dat topic inderdaad in de tussentijd aangepast, maar dit hierbij niet duidelijk vermeld. Sorry voor deze slordigheid!

Ik begrijp dat dit erg vervelend is, omdat jullie nu ook niet over de juiste informatie beschikken. We gaan kijken wat we met dit topic gaan doen, zodat het wel duidelijk wordt voor jullie sinds wanneer we deze 3-in-1 simkaarten hebben. Vind je dat goed?

Nogmaals bedankt Ray!

Groetjes,
Samantha
Ik hou van duidelijkheid dus prima 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Haha 😃 Gelukkig maar! Houden we allemaal van.

Groetjes,
Jihane
Hoi Ray,

Heel erg bedankt voor je oplettendheid! We sturen de 3-in-1 simkaarten sinds 30 oktober 2014. Waarschijnlijk hebben we dat topic inderdaad in de tussentijd aangepast, maar dit hierbij niet duidelijk vermeld. Sorry voor deze slordigheid!

Ik begrijp dat dit erg vervelend is, omdat jullie nu ook niet over de juiste informatie beschikken. We gaan kijken wat we met dit topic gaan doen, zodat het wel duidelijk wordt voor jullie sinds wanneer we deze 3-in-1 simkaarten hebben. Vind je dat goed?

Nogmaals bedankt Ray!

Groetjes,
Samantha


Ik heb mijn huidige simkaart sinds november/december 2014, en ik kon ook geen nano-sim uitklikken. Heb nu een nieuwe aangevraagd, maar ook deze informatie is dus nog niet correct 😉
Reputatie 6
Badge +5
Hi Mirror,

Welkom op het Simyo Forum :)

Scherp! De informatie die hier staat klopt inderdaad niet helemaal. We leveren de 3-in-1 simkaart sinds februari 2016. Deze informatie is hier op de site terug te vinden. Fijn dat je in ieder geval een nieuw kaartje hebt aangevraagd. Bedankt voor het doorgeven, als je verder nog vragen hebt hoor ik die graag.

Groetjes,
Niels

Reageer