Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Heb ik een 3-in-1 simkaart?


Hallo,
Op de website staat dat Simyo altijd de 3-in-1 simkaart levert (en vanaf 1 februari 2016 de nieuwe NFC sim). https://www.simyo.nl/simkaart
Ik heb een simkaart van vóór 1 februari 2016, maar dit is geen 3-in-1 sim. Nu heb ik voor mijn nieuwe telefoon een nano sim nodig, maar die zit dus niet op mijn simkaart. Ik zie dat ik dan een nieuwe simkaart aan kan vragen, maar hier 5 euro voor moet betalen. Dit is vreemd, omdat op de website staat dat iedereen een 3-in-1 sim heeft. Erg zonde als blijkt dat ik inderdaad extra kosten zou moeten maken. Hoe zit dit? Klopt de informatie op de website dan niet?
groeten Mirjam
icon

Beste antwoord door Caspar 29 maart 2017, 16:55

Hoi Meertje,



Welkom op 't forum.



Goed dat je contact met ons opneemt 🙂 Je hebt inderdaad nog een oudere simkaart. De 3-in-1 simkaart leveren we vanaf oktober 2014



Ik heb je gelijk een vervangende simkaart opgestuurd. Dit is een 3-in-1 NFC simkaart. Je zult deze binnen enkele dagen binnen hebben!



Heb je hier nog vragen over?



@Ray bedankt voor je hulp.



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
De info klopt gewoon. Jij hebt dan nog een simkaart van voor dat de 3in1 simkaarten in gebruik werden genomen. Dat het 5 euro kost om een nieuwe / vervangende simkaart te bestellen klopt ook. De productie en versturen kost immers ook geld en dan heb je nog de administratie die er bij komt kijken.

Er staat alleen dat nieuwe klanten, of klanten die reeds een nieuwe hebben aangevraagd, een 3in1 / NFC simkaart hebben. Nergens staat dat iedereen er één heeft.

Hoe krijg ik de NFC-simkaart?
Vanaf 1 februari 2016 krijgen nieuwe klanten van Simyo de NFC-simkaart. Als je al klant bent bij Simyo vraag je via Mijn Simyo een vervangende simkaart aan. Je ontvang dan binnen een paar werkdagen de NFC-simkaart.
Hallo Ray, Dank voor je reactie.
Ik lees op de site het volgende:
De 3-in-1 simkaart

Tot 1 februari 2016 leverde Simyo de normale 3-in-1 simkaart. Dit is een ouder model simkaart waarvan je zelf bepaalt of het een standaard simkaart, micro-simkaart of nano-simkaart is. Deze simkaart had geen NFC-functie.

Hier concludeerde ik uit dat iedereen een 3-in-1 sim heeft, er staat niet duidelijk dat er ook een andere dan de 3-in-1 sim in omloop is. Verwarrend dus.
Vanaf wanneer is de 3in1 sum geleverd?
Reputatie 7
Dat is sinds een jaar of 4..
https://forum.simyo.nl/simkaart-86/faq-vraag-vervangende-simkaart-aan-1952

Sinds wanneer heb jij je huidige simkaart?
Ik ben klant sinds december 2014, nog geen vier jaar dus....
Het lijkt me dat het kaartje kleiner maken van micro naar nano sim makkelijk moet gaan, net als van gewone naar micro?
Reputatie 7
Ja het nano gedeelte uitdrukken moet vrij simpel zijn. Is een smal wit randje rondom de chip. Mocht het niet lukken omdat het gewoon niet kan dan heb jij nog een 2in1.
Nee, gaat zeker niet makkelijk.maar als ik het goed begrijp had ik dus een 3-in-1 moeten krijgen eind 2014?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Meertje,

Welkom op 't forum.

Goed dat je contact met ons opneemt 🙂 Je hebt inderdaad nog een oudere simkaart. De 3-in-1 simkaart leveren we vanaf oktober 2014

Ik heb je gelijk een vervangende simkaart opgestuurd. Dit is een 3-in-1 NFC simkaart. Je zult deze binnen enkele dagen binnen hebben!

Heb je hier nog vragen over?

@Ray bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Caspar,

Als de 3in1 simkaart vanaf 2015 geleverd wordt waarom is er dan een topic, door Simyo zelf gestart, van 4 jaar oud die toen al omschreef dat er een 3in1 simkaart geleverd werd? Aangezien het nu 2017 is en dat topic dus 4 jaar oud, ga ik er vanuit dat de 3in1 al reeds in 2013 geleverd werd.

Mochten jullie tussentijds dat topic hebben aangepast was het wel zo handig en netjes geweest om erbij te zetten dat er een edit heeft plaats gevonden. Nu zit ik een beetje verkeerde info te geven.

Erg jammer en vervelend voor klanten, zoals Meertje, die juist hier komen voor juiste informatie.
Badge +7
Hoi Ray,

Heel erg bedankt voor je oplettendheid! We sturen de 3-in-1 simkaarten sinds 30 oktober 2014. Waarschijnlijk hebben we dat topic inderdaad in de tussentijd aangepast, maar dit hierbij niet duidelijk vermeld. Sorry voor deze slordigheid!

Ik begrijp dat dit erg vervelend is, omdat jullie nu ook niet over de juiste informatie beschikken. We gaan kijken wat we met dit topic gaan doen, zodat het wel duidelijk wordt voor jullie sinds wanneer we deze 3-in-1 simkaarten hebben. Vind je dat goed?

Nogmaals bedankt Ray!

Groetjes,
Samantha
Reputatie 7
Ik hou van duidelijkheid dus prima 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Haha 😃 Gelukkig maar! Houden we allemaal van.

Groetjes,
Jihane
Hoi Ray,

Heel erg bedankt voor je oplettendheid! We sturen de 3-in-1 simkaarten sinds 30 oktober 2014. Waarschijnlijk hebben we dat topic inderdaad in de tussentijd aangepast, maar dit hierbij niet duidelijk vermeld. Sorry voor deze slordigheid!

Ik begrijp dat dit erg vervelend is, omdat jullie nu ook niet over de juiste informatie beschikken. We gaan kijken wat we met dit topic gaan doen, zodat het wel duidelijk wordt voor jullie sinds wanneer we deze 3-in-1 simkaarten hebben. Vind je dat goed?

Nogmaals bedankt Ray!

Groetjes,
Samantha


Ik heb mijn huidige simkaart sinds november/december 2014, en ik kon ook geen nano-sim uitklikken. Heb nu een nieuwe aangevraagd, maar ook deze informatie is dus nog niet correct 😉
Reputatie 6
Badge +5
Hi Mirror,

Welkom op het Simyo Forum :)

Scherp! De informatie die hier staat klopt inderdaad niet helemaal. We leveren de 3-in-1 simkaart sinds februari 2016. Deze informatie is hier op de site terug te vinden. Fijn dat je in ieder geval een nieuw kaartje hebt aangevraagd. Bedankt voor het doorgeven, als je verder nog vragen hebt hoor ik die graag.

Groetjes,
Niels

Reageer