.

Beantwoord

Geblokkeerde simkaart activeren

  • 21 February 2013
  • 35 reacties
  • 3564 Bekeken

Ik was mijn telefoon in een winkel vergeten, en heb hem toen voor de zekerheid gelijk geblokkeerd.
Nu heb ik hem daar gisteren opgehaald en wil ik mijn simkaart weer de-blokkeren.
Is dit mogelijk of MOET ik perse een vervangende simkaart aanvragen? Kan hier namelijk nergen info over vinden...

Dank!

Groetjes Luna
icon

Beste antwoord door Alex 22 February 2013, 10:13

Bekijk originele reactie

35 reacties

Badge +8
Stay on topic, damn it ! :p

Doe dat dan ook, de leon 😉 😛 ;)

groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Wat staat hier in normaal Nederland?

Stay on topic, damn it ! :p
Badge +8
Hallo,

ik had een vervangende simkaart besteld en daarna m'n oude simkaart geblokkeerd.
Nu is mijn nieuwe simkaart ook geblokkeerd...

Groetjes,

Daniël


Hoi Daniëltje,

Dat klopt. Die instelling wordt dan overgenomen op je nieuwe simkaart. Die kunnen we bij de klantenservice voor je verwijderen.
Ik heb dat bij deze voor je gedaan. Als je je toestel even uitschakelt, en daarna weer aanzet, kun je weer bellen. :)

Laat je nog even weten of het gelukt is?

Groetjes,
Charlene
Hallo,

ik had een vervangende simkaart besteld en daarna m'n oude simkaart geblokkeerd.
Nu is mijn nieuwe simkaart ook geblokkeerd...

Groetjes,

Daniël
Badge +6
Hoi Natascha,

Je vergeet Duits :)

In de Oostkantons (Eupen, Malmedy en Sankt Vith) spreekt men Duits. Ze horen wel tot het Waals Gewest om het eenvoudig te houden 🆒, Malmedy is wel een Oostkanton, maar daar spreekt men Frans.

België is nogal gecompliceerd, maar ik hou van dit landje.


Hoi Franswon,

Spreken zo ook nog Duits daar?? Dat wist ik niet.
Badge +6
Alez zot, ik verwittig U da gij niet van den topic moogt geraken zunne :p

Wat staat hier in normaal Nederlands?
Reputatie 7
Badge +9
Alez zot, ik verwittig U da gij niet van den topic moogt geraken zunne :p
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Charlene,

Als je met een Spaanstalige vrouw getrouwd bent (al vele jaren) dan leer je de taal wel.
Badge +8
Hoi Natascha,

Je vergeet Duits :)

In de Oostkantons (Eupen, Malmedy en Sankt Vith) spreekt men Duits. Ze horen wel tot het Waals Gewest om het eenvoudig te houden 🆒, Malmedy is wel een Oostkanton, maar daar spreekt men Frans.

België is nogal gecompliceerd, maar ik hou van dit landje.

Hoi Natascha,

Dat ze geen Engels sprak, tot daar aan toe, maar in Vlaams-Brabant geen Nederlands is een schande. Volgens Wikipedia behoort Vlaams-Brabant tot Vlaanderen.
In het Waals Gewest zou ik er begrip voor hebben, maar in dit geval dus niet.


Maar franswon,

Dan was je ook in de beruchte BHV-hoek (Brussel-Halle-Vilvoorde). Het gebiedje waar het allemaal omgaat in de Belgische politiek..
Ach ja, zo heeft ieder land zijn eigen eigenaardigheden ;)

Dus je spreekt nog Spaans ook! Een man met vele talenten :D

Groetjes,

Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Natascha,

Je vergeet Duits :)

In de Oostkantons (Eupen, Malmedy en Sankt Vith) spreekt men Duits. Ze horen wel tot het Waals Gewest om het eenvoudig te houden 🆒, Malmedy is wel een Oostkanton, maar daar spreekt men Frans.

België is nogal gecompliceerd, maar ik hou van dit landje.
Badge +6
Hoi Natascha,

Dat ze geen Engels sprak, tot daar aan toe, maar in Vlaams-Brabant geen Nederlands is een schande. Volgens Wikipedia behoort Vlaams-Brabant tot Vlaanderen.
In het Waals Gewest zou ik er begrip voor hebben, maar in dit geval dus niet.


Hoi Frasnwon,

Ja ik heb dat altijd apart gevonden dat er in België 2 talen worden gesproken. Vlaams en Frans.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Natascha,

Dat ze geen Engels sprak, tot daar aan toe, maar in Vlaams-Brabant geen Nederlands is een schande. Volgens Wikipedia behoort Vlaams-Brabant tot Vlaanderen.
In het Waals Gewest zou ik er begrip voor hebben, maar in dit geval dus niet.
Badge +6
Heerlijk landje, ik ben er graag. Ik lees o.a. ook Belgische kranten (in de bieb)

Ik heb één keer 112 gebeld daar, melding zwaar ongeval vlakbij Brussel (Grimbergen), ik kreeg dus een dame van de meldkamer die GEEN NL sprak (VLAAMS-Brabant) Ze sprak ook geen Engels, gelukkig wel Spaans, dus ik heb mijn melding toch kunnen doen.


Hoi Franswon,

Gelukkig kon je wel communiceren met de dame van de meldlijn. Het is wel vervelend wanneer mensen geen Engels spreken. 😞
Reputatie 7
Badge +9
.

Ik heb er een tijdje gewoond ;)

Groetjes,

Charlene


Heerlijk landje, ik ben er graag. Ik lees o.a. ook Belgische kranten (in de bieb)

Ik heb één keer 112 gebeld daar, melding zwaar ongeval vlakbij Brussel (Grimbergen), ik kreeg dus een dame van de meldkamer die GEEN NL sprak (VLAAMS-Brabant) Ze sprak ook geen Engels, gelukkig wel Spaans, dus ik heb mijn melding toch kunnen doen.
Badge +8
Goed dat ik het weet Charlene, ik dacht alleen noodoproepen, dus 112 in NL, in België heeft de politie nog 101, het Europees 112 werkt wel maar de vraag is of je een NL-talig iemand aan de lijn krijgt :(

Hoi Franswon,

Tegenwoordig kun je inderdaad 112 bellen in Vlaanderen. Je wordt dan doorverbonden naar "de 100" zoals ze het noemen, van de provincie waar je je in bevindt, brandweer en medische hulpdiensten. 101 is het nummer als je rechtstreeks en dringend de politie moet hebben daar.

Ik heb er een tijdje gewoond ;)

Groetjes,

Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Goed dat ik het weet Charlene, ik dacht alleen noodoproepen, dus 112 in NL, in België heeft de politie nog 101, het Europees 112 werkt wel maar de vraag is of je een NL-talig iemand aan de lijn krijgt 😞
Badge +8
Beste Charlene,

1200 bellen terwijl je kaart geblokkeerd is???? In dat geval is het beter om (evt. vanaf vaste telefoon) 0800-0232300 te bellen.


Hoi franswon,

En toch kan het :)
Net als 112 bellen.

Groetjes,

Charlene
Badge +8
Volgens mij kan dat niet, ik vind dat middeleeuws. Echt aan verbetering toe, je moet toch je eigen nr. kunnen deblokkeren zonder daarvoor te moeten bellen

In de middeleeuwen kende men deze problemen nog niet 🙂 Ik ben het wel met je eens dat het systeem niet klantvriendelijk is, maar Simyo zal hier wel een reden voor hebben.

Zal wel iets te maken kunnen hebben met het voorkomen van frauduleuze handelingen. En ja, die bestonden wel in de middeleeuwen. ;)

Hoi Miriambee,

Zoals franswon en de leon al aangeven, heeft het inderdaad te maken met een identiteitscheck. Maar ik snap zeker je punt, dat inloggen toch ook eigenlijk al een check is, of jij wel jij bent.
Ik zal het hier intern eens voorleggen, of het mogelijk is die procedure aan te passen.

Hoi franswon en de leon,

Bedankt voor het meedenken en jullie kennis van de middeleeuwen. Heftige tijd is dat geweest, heb ik gehoord. ;)

Groetjes,

Charlene
Badge +8
:oHoe activeer of blokkeer ik mijn simkaart?Indien je een nieuw abonnement hebt afgesloten, activeer je je Simyo simkaart via simyo.nl/activeren. Na het invoeren van het simkaartnummer en het accepteren van de Algemene Voorwaarden wordt de simkaart geactiveerd.Heb je een vervangende simkaart besteld, log dan na ontvangst van de vervangende simkaart in op Mijn Simyo. Via tabblad 'Selfservice' kun je de simkaart activeren via 'Activeren vervangende simkaart'.
http://www.simyo.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/sim-only/simkaart_simlock_en_toestel


Hoi Martijn®,

Ik zie dat jij het antwoord op de website hebt gevonden:).
Ik zie ook dat ons antwoord nog naar de oude website verwijst:eek:.
Ik heb het meteen doorgestuurd naar de betreffende afdeling, zodat ze het kunnen aanpassen. Ik laat je nog even weten wanneer dit gebeurd is.

FYI: Activeren kan nog steeds via simyo.nl/activeren. Het tabblad heet alleen geen selfservice meer, maar Mijn instellingen en simkaart.

Groetjes,

Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Beste Charlene,

1200 bellen terwijl je kaart geblokkeerd is???? In dat geval is het beter om (evt. vanaf vaste telefoon) 0800-0232300 te bellen.
Badge +8
Ik heb mijn simkaart geblokkeerd en heb nu een nieuwe. Ik moet deze simkaart activeren. Waar kan ik op de side "vervangende simkaart activeren" vinden?

Hoi WilvdE, welkom op het forum,

Om je vervangende simkaart te activeren ga je naar Mijn Simyo.
Onder het tabblad: Mijn instellingen en simkaart, vind je onder het kopje Simkaart de optie vervangende simkaart activeren.
Als je je oude simkaart geblokkeerd hebt wegens verlies of diefstal, neem dan ook even telefonisch contact met ons op (1200), zodat we die blokkade voor je kunnen verwijderen.

Laat je hier nog even weten of het gelukt is?

Groetjes, Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Zal wel iets te maken kunnen hebben met het voorkomen van frauduleuze handelingen. En ja, die bestonden wel in de middeleeuwen. ;)
Badge
ha ha dat is waar. ik kan me geen redenen van simyo bedenken. je hebt toch echt je inlog gegevens nodig
Reputatie 7
Badge +9


Volgens mij kan dat niet, ik vind dat middeleeuws. Echt aan verbetering toe, je moet toch je eigen nr. kunnen deblokkeren zonder daarvoor te moeten bellen


In de middeleeuwen kende men deze problemen nog niet 🙂 Ik ben het wel met je eens dat het systeem niet klantvriendelijk is, maar Simyo zal hier wel een reden voor hebben.
Badge
Hallo,

Is er iemand die mijn simkaart via internet kan de-blokkeren? Al 10 keer heb ik gebeld met de telefoon van mijn huisgenoot naar de klantenservice, maar er is telkens een te lange wachttijd en dan wordt de verbinding verbroken. Ik heb geen tijd om hierop te wachten. Wat moet ik doen?

Groet, 
Rosa Kolkman


Volgens mij kan dat niet, ik vind dat middeleeuws. Echt aan verbetering toe, je moet toch je eigen nr. kunnen deblokkeren zonder daarvoor te moeten bellen

Reageer