Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Geblokkeerde simkaart activeren

  • 21 February 2013
  • 35 reacties
  • 3400 Bekeken

Ik was mijn telefoon in een winkel vergeten, en heb hem toen voor de zekerheid gelijk geblokkeerd.
Nu heb ik hem daar gisteren opgehaald en wil ik mijn simkaart weer de-blokkeren.
Is dit mogelijk of MOET ik perse een vervangende simkaart aanvragen? Kan hier namelijk nergen info over vinden...

Dank!

Groetjes Luna
icon

Beste antwoord door Alex 22 February 2013, 10:13

Welkom op het forum Lunasimyo,



Je kan de simkaart laten deblokkeren door te bellen naar de klantenservice. Nu je een bericht op het forum hebt geplaatst, heb ik de simkaart voor je gedeblokkeerd, maar normaal gesproken is het handiger om hiervoor contact op te nemen met de klantenservice.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

35 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Lunasimyo,

Je kan de simkaart laten deblokkeren door te bellen naar de klantenservice. Nu je een bericht op het forum hebt geplaatst, heb ik de simkaart voor je gedeblokkeerd, maar normaal gesproken is het handiger om hiervoor contact op te nemen met de klantenservice.

Groetjes,

Alex
Hartstikke bedankt!!
Omdat mijn simkaart geblokkeerd was, had ik niet de mogelijkheid om de klantenservice te bellen.. En deze reactie was ook hartstikke snel!

Toch heb ik nog een vraagje als jij mij misschien kunt helpen... Ik heb nummerbehoud aangevraagd, alleen was mijn andere abonnement nog niet afgelopen. Toen werd er gezegd dat mijn abonnement pas inging op de dag dat mijn oude nummer overgezet zou worden.
Nu staat er alleen bij Mijn SImyo dat ik wel al kan bellen en smsen. Betaal ik buiten mijn bundel als ik nu bel? Of is het gewoon normaal tarief?
Het zou super zijn als jij mij hier ook mee kon helpen, dan weet ik of ik gerust smsjes kan versturen.

Groetjes!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lunasimyo,

Als je gebruik maakt van nummerbehoud en de aanvraag loopt nog, valt je verbruik buiten de bundel. Ik raad je daarom aan pas gebruik te maken van Simyo simkaart vanaf het moment dat het telefoonnummer is over gezet.

Groetjes,

Alex
Hallo,

In verband met diefstal van mijn telefoon heb ik mijn simkaart laten blokkeren, nu heb ik een vervangende simkaart thuis gestuurd gekregen. Hoe de-blokkeer ik mijn simkaart nu?

Groetjes!
Vorige week is mijn telefoon gestolen. Ik heb direct de simkaart laten blokkeren. Nu heb ik een vervangende simkaart aangevraagd met een nieuwe pin en puk code en deze ook via de site geactiveerd. mijn telefoon geeft ook aan verbindinge te hebben met het netwerk, ik kan alleen niet bellen.
Wat kan ik hier aan doen?
Gr. Eric
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Erikmeester, welkom op het forum,

De helpdesk is in het weekend gesloten, maandag zullen ze je kaart pas kunnen deblokkeren.
Hallo,

Is er iemand die mijn simkaart via internet kan de-blokkeren? Al 10 keer heb ik gebeld met de telefoon van mijn huisgenoot naar de klantenservice, maar er is telkens een te lange wachttijd en dan wordt de verbinding verbroken. Ik heb geen tijd om hierop te wachten. Wat moet ik doen?

Groet, 
Rosa Kolkman
Badge +8
Hallo,

In verband met diefstal van mijn telefoon heb ik mijn simkaart laten blokkeren, nu heb ik een vervangende simkaart thuis gestuurd gekregen. Hoe de-blokkeer ik mijn simkaart nu?

Groetjes!


Hoi Maud,

Ik zie dat je je vraag ook hier hebt gesteld. Om het forum overzichtelijk te houden, zullen we hem daar voor je beantwoorden.

Vorige week is mijn telefoon gestolen. Ik heb direct de simkaart laten blokkeren. Nu heb ik een vervangende simkaart aangevraagd met een nieuwe pin en puk code en deze ook via de site geactiveerd. mijn telefoon geeft ook aan verbindinge te hebben met het netwerk, ik kan alleen niet bellen.
Wat kan ik hier aan doen?
Gr. Eric


Welkom op het forum, Eric!

Dit had inderdaad te maken met de blokkade wegens verlies/diefstal die op je oude simkaart stond.
Die moeten ze bij de Klantenservice dan nog even voor je verwijderen van de nieuwe simkaart.
Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact hebt gehad en dat mijn collega je nieuwe simkaart heeft gedeblokkeerd.

Hallo,

Is er iemand die mijn simkaart via internet kan de-blokkeren? Al 10 keer heb ik gebeld met de telefoon van mijn huisgenoot naar de klantenservice, maar er is telkens een te lange wachttijd en dan wordt de verbinding verbroken. Ik heb geen tijd om hierop te wachten. Wat moet ik doen?

Groet, 
Rosa Kolkman


Hoi Rosa,

Welkom op het forum!
Een blokkade wegens verlies/diefstal kun je helaas alleen via de telefoon laten verwijderen.
Erg vervelend dat het zo druk was, toen jij dat wilde regelen. Ik zie dat je ons inmiddels wel hebt kunnen bereiken, en dat je simkaart is geactiveerd.

Groetjes,

Charlene
Ik heb mijn simkaart geblokkeerd en heb nu een nieuwe. Ik moet deze simkaart activeren. Waar kan ik op de side "vervangende simkaart activeren" vinden?
Reputatie 3
Badge +9
Hoe activeer of blokkeer ik mijn simkaart?Indien je een nieuw abonnement hebt afgesloten, activeer je je Simyo simkaart via simyo.nl/activeren. Na het invoeren van het simkaartnummer en het accepteren van de Algemene Voorwaarden wordt de simkaart geactiveerd.Heb je een vervangende simkaart besteld, log dan na ontvangst van de vervangende simkaart in op Mijn Simyo. Via tabblad 'Selfservice' kun je de simkaart activeren via 'Activeren vervangende simkaart'.

http://www.simyo.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/sim-only/simkaart_simlock_en_toestel
Badge
Hallo,

Is er iemand die mijn simkaart via internet kan de-blokkeren? Al 10 keer heb ik gebeld met de telefoon van mijn huisgenoot naar de klantenservice, maar er is telkens een te lange wachttijd en dan wordt de verbinding verbroken. Ik heb geen tijd om hierop te wachten. Wat moet ik doen?

Groet, 
Rosa Kolkman


Volgens mij kan dat niet, ik vind dat middeleeuws. Echt aan verbetering toe, je moet toch je eigen nr. kunnen deblokkeren zonder daarvoor te moeten bellen
Reputatie 7
Badge +9


Volgens mij kan dat niet, ik vind dat middeleeuws. Echt aan verbetering toe, je moet toch je eigen nr. kunnen deblokkeren zonder daarvoor te moeten bellen


In de middeleeuwen kende men deze problemen nog niet 🙂 Ik ben het wel met je eens dat het systeem niet klantvriendelijk is, maar Simyo zal hier wel een reden voor hebben.
Badge
ha ha dat is waar. ik kan me geen redenen van simyo bedenken. je hebt toch echt je inlog gegevens nodig
Reputatie 6
Badge +9
Zal wel iets te maken kunnen hebben met het voorkomen van frauduleuze handelingen. En ja, die bestonden wel in de middeleeuwen. ;)
Badge +8
Ik heb mijn simkaart geblokkeerd en heb nu een nieuwe. Ik moet deze simkaart activeren. Waar kan ik op de side "vervangende simkaart activeren" vinden?

Hoi WilvdE, welkom op het forum,

Om je vervangende simkaart te activeren ga je naar Mijn Simyo.
Onder het tabblad: Mijn instellingen en simkaart, vind je onder het kopje Simkaart de optie vervangende simkaart activeren.
Als je je oude simkaart geblokkeerd hebt wegens verlies of diefstal, neem dan ook even telefonisch contact met ons op (1200), zodat we die blokkade voor je kunnen verwijderen.

Laat je hier nog even weten of het gelukt is?

Groetjes, Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Beste Charlene,

1200 bellen terwijl je kaart geblokkeerd is???? In dat geval is het beter om (evt. vanaf vaste telefoon) 0800-0232300 te bellen.
Badge +8
:oHoe activeer of blokkeer ik mijn simkaart?Indien je een nieuw abonnement hebt afgesloten, activeer je je Simyo simkaart via simyo.nl/activeren. Na het invoeren van het simkaartnummer en het accepteren van de Algemene Voorwaarden wordt de simkaart geactiveerd.Heb je een vervangende simkaart besteld, log dan na ontvangst van de vervangende simkaart in op Mijn Simyo. Via tabblad 'Selfservice' kun je de simkaart activeren via 'Activeren vervangende simkaart'.
http://www.simyo.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/sim-only/simkaart_simlock_en_toestel


Hoi Martijn®,

Ik zie dat jij het antwoord op de website hebt gevonden:).
Ik zie ook dat ons antwoord nog naar de oude website verwijst:eek:.
Ik heb het meteen doorgestuurd naar de betreffende afdeling, zodat ze het kunnen aanpassen. Ik laat je nog even weten wanneer dit gebeurd is.

FYI: Activeren kan nog steeds via simyo.nl/activeren. Het tabblad heet alleen geen selfservice meer, maar Mijn instellingen en simkaart.

Groetjes,

Charlene
Badge +8
Volgens mij kan dat niet, ik vind dat middeleeuws. Echt aan verbetering toe, je moet toch je eigen nr. kunnen deblokkeren zonder daarvoor te moeten bellen

In de middeleeuwen kende men deze problemen nog niet 🙂 Ik ben het wel met je eens dat het systeem niet klantvriendelijk is, maar Simyo zal hier wel een reden voor hebben.

Zal wel iets te maken kunnen hebben met het voorkomen van frauduleuze handelingen. En ja, die bestonden wel in de middeleeuwen. ;)

Hoi Miriambee,

Zoals franswon en de leon al aangeven, heeft het inderdaad te maken met een identiteitscheck. Maar ik snap zeker je punt, dat inloggen toch ook eigenlijk al een check is, of jij wel jij bent.
Ik zal het hier intern eens voorleggen, of het mogelijk is die procedure aan te passen.

Hoi franswon en de leon,

Bedankt voor het meedenken en jullie kennis van de middeleeuwen. Heftige tijd is dat geweest, heb ik gehoord. ;)

Groetjes,

Charlene
Badge +8
Beste Charlene,

1200 bellen terwijl je kaart geblokkeerd is???? In dat geval is het beter om (evt. vanaf vaste telefoon) 0800-0232300 te bellen.


Hoi franswon,

En toch kan het :)
Net als 112 bellen.

Groetjes,

Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Goed dat ik het weet Charlene, ik dacht alleen noodoproepen, dus 112 in NL, in België heeft de politie nog 101, het Europees 112 werkt wel maar de vraag is of je een NL-talig iemand aan de lijn krijgt 😞
Badge +8
Goed dat ik het weet Charlene, ik dacht alleen noodoproepen, dus 112 in NL, in België heeft de politie nog 101, het Europees 112 werkt wel maar de vraag is of je een NL-talig iemand aan de lijn krijgt :(

Hoi Franswon,

Tegenwoordig kun je inderdaad 112 bellen in Vlaanderen. Je wordt dan doorverbonden naar "de 100" zoals ze het noemen, van de provincie waar je je in bevindt, brandweer en medische hulpdiensten. 101 is het nummer als je rechtstreeks en dringend de politie moet hebben daar.

Ik heb er een tijdje gewoond ;)

Groetjes,

Charlene
Reputatie 7
Badge +9
.

Ik heb er een tijdje gewoond ;)

Groetjes,

Charlene


Heerlijk landje, ik ben er graag. Ik lees o.a. ook Belgische kranten (in de bieb)

Ik heb één keer 112 gebeld daar, melding zwaar ongeval vlakbij Brussel (Grimbergen), ik kreeg dus een dame van de meldkamer die GEEN NL sprak (VLAAMS-Brabant) Ze sprak ook geen Engels, gelukkig wel Spaans, dus ik heb mijn melding toch kunnen doen.
Badge +6
Heerlijk landje, ik ben er graag. Ik lees o.a. ook Belgische kranten (in de bieb)

Ik heb één keer 112 gebeld daar, melding zwaar ongeval vlakbij Brussel (Grimbergen), ik kreeg dus een dame van de meldkamer die GEEN NL sprak (VLAAMS-Brabant) Ze sprak ook geen Engels, gelukkig wel Spaans, dus ik heb mijn melding toch kunnen doen.


Hoi Franswon,

Gelukkig kon je wel communiceren met de dame van de meldlijn. Het is wel vervelend wanneer mensen geen Engels spreken. 😞
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Natascha,

Dat ze geen Engels sprak, tot daar aan toe, maar in Vlaams-Brabant geen Nederlands is een schande. Volgens Wikipedia behoort Vlaams-Brabant tot Vlaanderen.
In het Waals Gewest zou ik er begrip voor hebben, maar in dit geval dus niet.
Badge +6
Hoi Natascha,

Dat ze geen Engels sprak, tot daar aan toe, maar in Vlaams-Brabant geen Nederlands is een schande. Volgens Wikipedia behoort Vlaams-Brabant tot Vlaanderen.
In het Waals Gewest zou ik er begrip voor hebben, maar in dit geval dus niet.


Hoi Frasnwon,

Ja ik heb dat altijd apart gevonden dat er in België 2 talen worden gesproken. Vlaams en Frans.

Reageer