.

Beantwoord

Geblokkeerde simkaart activeren

  • 21 February 2013
  • 35 reacties
  • 3731 Bekeken

Ik was mijn telefoon in een winkel vergeten, en heb hem toen voor de zekerheid gelijk geblokkeerd.
Nu heb ik hem daar gisteren opgehaald en wil ik mijn simkaart weer de-blokkeren.
Is dit mogelijk of MOET ik perse een vervangende simkaart aanvragen? Kan hier namelijk nergen info over vinden...

Dank!

Groetjes Luna
icon

Beste antwoord door Alex 22 February 2013, 10:13

Bekijk originele reactie

35 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Lunasimyo,

Je kan de simkaart laten deblokkeren door te bellen naar de klantenservice. Nu je een bericht op het forum hebt geplaatst, heb ik de simkaart voor je gedeblokkeerd, maar normaal gesproken is het handiger om hiervoor contact op te nemen met de klantenservice.

Groetjes,

Alex
Hartstikke bedankt!!
Omdat mijn simkaart geblokkeerd was, had ik niet de mogelijkheid om de klantenservice te bellen.. En deze reactie was ook hartstikke snel!

Toch heb ik nog een vraagje als jij mij misschien kunt helpen... Ik heb nummerbehoud aangevraagd, alleen was mijn andere abonnement nog niet afgelopen. Toen werd er gezegd dat mijn abonnement pas inging op de dag dat mijn oude nummer overgezet zou worden.
Nu staat er alleen bij Mijn SImyo dat ik wel al kan bellen en smsen. Betaal ik buiten mijn bundel als ik nu bel? Of is het gewoon normaal tarief?
Het zou super zijn als jij mij hier ook mee kon helpen, dan weet ik of ik gerust smsjes kan versturen.

Groetjes!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lunasimyo,

Als je gebruik maakt van nummerbehoud en de aanvraag loopt nog, valt je verbruik buiten de bundel. Ik raad je daarom aan pas gebruik te maken van Simyo simkaart vanaf het moment dat het telefoonnummer is over gezet.

Groetjes,

Alex
Hallo,

In verband met diefstal van mijn telefoon heb ik mijn simkaart laten blokkeren, nu heb ik een vervangende simkaart thuis gestuurd gekregen. Hoe de-blokkeer ik mijn simkaart nu?

Groetjes!
Vorige week is mijn telefoon gestolen. Ik heb direct de simkaart laten blokkeren. Nu heb ik een vervangende simkaart aangevraagd met een nieuwe pin en puk code en deze ook via de site geactiveerd. mijn telefoon geeft ook aan verbindinge te hebben met het netwerk, ik kan alleen niet bellen.
Wat kan ik hier aan doen?
Gr. Eric
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Erikmeester, welkom op het forum,

De helpdesk is in het weekend gesloten, maandag zullen ze je kaart pas kunnen deblokkeren.
Hallo,

Is er iemand die mijn simkaart via internet kan de-blokkeren? Al 10 keer heb ik gebeld met de telefoon van mijn huisgenoot naar de klantenservice, maar er is telkens een te lange wachttijd en dan wordt de verbinding verbroken. Ik heb geen tijd om hierop te wachten. Wat moet ik doen?

Groet, 
Rosa Kolkman
Badge +8
Hallo,

In verband met diefstal van mijn telefoon heb ik mijn simkaart laten blokkeren, nu heb ik een vervangende simkaart thuis gestuurd gekregen. Hoe de-blokkeer ik mijn simkaart nu?

Groetjes!


Hoi Maud,

Ik zie dat je je vraag ook hier hebt gesteld. Om het forum overzichtelijk te houden, zullen we hem daar voor je beantwoorden.

Vorige week is mijn telefoon gestolen. Ik heb direct de simkaart laten blokkeren. Nu heb ik een vervangende simkaart aangevraagd met een nieuwe pin en puk code en deze ook via de site geactiveerd. mijn telefoon geeft ook aan verbindinge te hebben met het netwerk, ik kan alleen niet bellen.
Wat kan ik hier aan doen?
Gr. Eric


Welkom op het forum, Eric!

Dit had inderdaad te maken met de blokkade wegens verlies/diefstal die op je oude simkaart stond.
Die moeten ze bij de Klantenservice dan nog even voor je verwijderen van de nieuwe simkaart.
Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact hebt gehad en dat mijn collega je nieuwe simkaart heeft gedeblokkeerd.

Hallo,

Is er iemand die mijn simkaart via internet kan de-blokkeren? Al 10 keer heb ik gebeld met de telefoon van mijn huisgenoot naar de klantenservice, maar er is telkens een te lange wachttijd en dan wordt de verbinding verbroken. Ik heb geen tijd om hierop te wachten. Wat moet ik doen?

Groet, 
Rosa Kolkman


Hoi Rosa,

Welkom op het forum!
Een blokkade wegens verlies/diefstal kun je helaas alleen via de telefoon laten verwijderen.
Erg vervelend dat het zo druk was, toen jij dat wilde regelen. Ik zie dat je ons inmiddels wel hebt kunnen bereiken, en dat je simkaart is geactiveerd.

Groetjes,

Charlene
Ik heb mijn simkaart geblokkeerd en heb nu een nieuwe. Ik moet deze simkaart activeren. Waar kan ik op de side "vervangende simkaart activeren" vinden?
Reputatie 3
Badge +9
Hoe activeer of blokkeer ik mijn simkaart?Indien je een nieuw abonnement hebt afgesloten, activeer je je Simyo simkaart via simyo.nl/activeren. Na het invoeren van het simkaartnummer en het accepteren van de Algemene Voorwaarden wordt de simkaart geactiveerd.Heb je een vervangende simkaart besteld, log dan na ontvangst van de vervangende simkaart in op Mijn Simyo. Via tabblad 'Selfservice' kun je de simkaart activeren via 'Activeren vervangende simkaart'.

http://www.simyo.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/sim-only/simkaart_simlock_en_toestel
Badge
Hallo,

Is er iemand die mijn simkaart via internet kan de-blokkeren? Al 10 keer heb ik gebeld met de telefoon van mijn huisgenoot naar de klantenservice, maar er is telkens een te lange wachttijd en dan wordt de verbinding verbroken. Ik heb geen tijd om hierop te wachten. Wat moet ik doen?

Groet, 
Rosa Kolkman


Volgens mij kan dat niet, ik vind dat middeleeuws. Echt aan verbetering toe, je moet toch je eigen nr. kunnen deblokkeren zonder daarvoor te moeten bellen
Reputatie 7
Badge +9


Volgens mij kan dat niet, ik vind dat middeleeuws. Echt aan verbetering toe, je moet toch je eigen nr. kunnen deblokkeren zonder daarvoor te moeten bellen


In de middeleeuwen kende men deze problemen nog niet 🙂 Ik ben het wel met je eens dat het systeem niet klantvriendelijk is, maar Simyo zal hier wel een reden voor hebben.
Badge
ha ha dat is waar. ik kan me geen redenen van simyo bedenken. je hebt toch echt je inlog gegevens nodig
Reputatie 7
Badge +9
Zal wel iets te maken kunnen hebben met het voorkomen van frauduleuze handelingen. En ja, die bestonden wel in de middeleeuwen. ;)
Badge +8
Ik heb mijn simkaart geblokkeerd en heb nu een nieuwe. Ik moet deze simkaart activeren. Waar kan ik op de side "vervangende simkaart activeren" vinden?

Hoi WilvdE, welkom op het forum,

Om je vervangende simkaart te activeren ga je naar Mijn Simyo.
Onder het tabblad: Mijn instellingen en simkaart, vind je onder het kopje Simkaart de optie vervangende simkaart activeren.
Als je je oude simkaart geblokkeerd hebt wegens verlies of diefstal, neem dan ook even telefonisch contact met ons op (1200), zodat we die blokkade voor je kunnen verwijderen.

Laat je hier nog even weten of het gelukt is?

Groetjes, Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Beste Charlene,

1200 bellen terwijl je kaart geblokkeerd is???? In dat geval is het beter om (evt. vanaf vaste telefoon) 0800-0232300 te bellen.
Badge +8
:oHoe activeer of blokkeer ik mijn simkaart?Indien je een nieuw abonnement hebt afgesloten, activeer je je Simyo simkaart via simyo.nl/activeren. Na het invoeren van het simkaartnummer en het accepteren van de Algemene Voorwaarden wordt de simkaart geactiveerd.Heb je een vervangende simkaart besteld, log dan na ontvangst van de vervangende simkaart in op Mijn Simyo. Via tabblad 'Selfservice' kun je de simkaart activeren via 'Activeren vervangende simkaart'.
http://www.simyo.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/sim-only/simkaart_simlock_en_toestel


Hoi Martijn®,

Ik zie dat jij het antwoord op de website hebt gevonden:).
Ik zie ook dat ons antwoord nog naar de oude website verwijst:eek:.
Ik heb het meteen doorgestuurd naar de betreffende afdeling, zodat ze het kunnen aanpassen. Ik laat je nog even weten wanneer dit gebeurd is.

FYI: Activeren kan nog steeds via simyo.nl/activeren. Het tabblad heet alleen geen selfservice meer, maar Mijn instellingen en simkaart.

Groetjes,

Charlene
Badge +8
Volgens mij kan dat niet, ik vind dat middeleeuws. Echt aan verbetering toe, je moet toch je eigen nr. kunnen deblokkeren zonder daarvoor te moeten bellen

In de middeleeuwen kende men deze problemen nog niet 🙂 Ik ben het wel met je eens dat het systeem niet klantvriendelijk is, maar Simyo zal hier wel een reden voor hebben.

Zal wel iets te maken kunnen hebben met het voorkomen van frauduleuze handelingen. En ja, die bestonden wel in de middeleeuwen. ;)

Hoi Miriambee,

Zoals franswon en de leon al aangeven, heeft het inderdaad te maken met een identiteitscheck. Maar ik snap zeker je punt, dat inloggen toch ook eigenlijk al een check is, of jij wel jij bent.
Ik zal het hier intern eens voorleggen, of het mogelijk is die procedure aan te passen.

Hoi franswon en de leon,

Bedankt voor het meedenken en jullie kennis van de middeleeuwen. Heftige tijd is dat geweest, heb ik gehoord. ;)

Groetjes,

Charlene
Badge +8
Beste Charlene,

1200 bellen terwijl je kaart geblokkeerd is???? In dat geval is het beter om (evt. vanaf vaste telefoon) 0800-0232300 te bellen.


Hoi franswon,

En toch kan het :)
Net als 112 bellen.

Groetjes,

Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Goed dat ik het weet Charlene, ik dacht alleen noodoproepen, dus 112 in NL, in België heeft de politie nog 101, het Europees 112 werkt wel maar de vraag is of je een NL-talig iemand aan de lijn krijgt 😞
Badge +8
Goed dat ik het weet Charlene, ik dacht alleen noodoproepen, dus 112 in NL, in België heeft de politie nog 101, het Europees 112 werkt wel maar de vraag is of je een NL-talig iemand aan de lijn krijgt :(

Hoi Franswon,

Tegenwoordig kun je inderdaad 112 bellen in Vlaanderen. Je wordt dan doorverbonden naar "de 100" zoals ze het noemen, van de provincie waar je je in bevindt, brandweer en medische hulpdiensten. 101 is het nummer als je rechtstreeks en dringend de politie moet hebben daar.

Ik heb er een tijdje gewoond ;)

Groetjes,

Charlene
Reputatie 7
Badge +9
.

Ik heb er een tijdje gewoond ;)

Groetjes,

Charlene


Heerlijk landje, ik ben er graag. Ik lees o.a. ook Belgische kranten (in de bieb)

Ik heb één keer 112 gebeld daar, melding zwaar ongeval vlakbij Brussel (Grimbergen), ik kreeg dus een dame van de meldkamer die GEEN NL sprak (VLAAMS-Brabant) Ze sprak ook geen Engels, gelukkig wel Spaans, dus ik heb mijn melding toch kunnen doen.
Badge +6
Heerlijk landje, ik ben er graag. Ik lees o.a. ook Belgische kranten (in de bieb)

Ik heb één keer 112 gebeld daar, melding zwaar ongeval vlakbij Brussel (Grimbergen), ik kreeg dus een dame van de meldkamer die GEEN NL sprak (VLAAMS-Brabant) Ze sprak ook geen Engels, gelukkig wel Spaans, dus ik heb mijn melding toch kunnen doen.


Hoi Franswon,

Gelukkig kon je wel communiceren met de dame van de meldlijn. Het is wel vervelend wanneer mensen geen Engels spreken. 😞
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Natascha,

Dat ze geen Engels sprak, tot daar aan toe, maar in Vlaams-Brabant geen Nederlands is een schande. Volgens Wikipedia behoort Vlaams-Brabant tot Vlaanderen.
In het Waals Gewest zou ik er begrip voor hebben, maar in dit geval dus niet.
Badge +6
Hoi Natascha,

Dat ze geen Engels sprak, tot daar aan toe, maar in Vlaams-Brabant geen Nederlands is een schande. Volgens Wikipedia behoort Vlaams-Brabant tot Vlaanderen.
In het Waals Gewest zou ik er begrip voor hebben, maar in dit geval dus niet.


Hoi Frasnwon,

Ja ik heb dat altijd apart gevonden dat er in België 2 talen worden gesproken. Vlaams en Frans.

Reageer