.

Beantwoord

Geblokkeerde simkaart activeren

  • 21 February 2013
  • 35 reacties
  • 3734 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Badge
ha ha dat is waar. ik kan me geen redenen van simyo bedenken. je hebt toch echt je inlog gegevens nodig
Reputatie 7
Badge +9
Zal wel iets te maken kunnen hebben met het voorkomen van frauduleuze handelingen. En ja, die bestonden wel in de middeleeuwen. ;)
Badge +8
Ik heb mijn simkaart geblokkeerd en heb nu een nieuwe. Ik moet deze simkaart activeren. Waar kan ik op de side "vervangende simkaart activeren" vinden?

Hoi WilvdE, welkom op het forum,

Om je vervangende simkaart te activeren ga je naar Mijn Simyo.
Onder het tabblad: Mijn instellingen en simkaart, vind je onder het kopje Simkaart de optie vervangende simkaart activeren.
Als je je oude simkaart geblokkeerd hebt wegens verlies of diefstal, neem dan ook even telefonisch contact met ons op (1200), zodat we die blokkade voor je kunnen verwijderen.

Laat je hier nog even weten of het gelukt is?

Groetjes, Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Beste Charlene,

1200 bellen terwijl je kaart geblokkeerd is???? In dat geval is het beter om (evt. vanaf vaste telefoon) 0800-0232300 te bellen.
Badge +8
:oHoe activeer of blokkeer ik mijn simkaart?Indien je een nieuw abonnement hebt afgesloten, activeer je je Simyo simkaart via simyo.nl/activeren. Na het invoeren van het simkaartnummer en het accepteren van de Algemene Voorwaarden wordt de simkaart geactiveerd.Heb je een vervangende simkaart besteld, log dan na ontvangst van de vervangende simkaart in op Mijn Simyo. Via tabblad 'Selfservice' kun je de simkaart activeren via 'Activeren vervangende simkaart'.
http://www.simyo.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/sim-only/simkaart_simlock_en_toestel


Hoi Martijn®,

Ik zie dat jij het antwoord op de website hebt gevonden:).
Ik zie ook dat ons antwoord nog naar de oude website verwijst:eek:.
Ik heb het meteen doorgestuurd naar de betreffende afdeling, zodat ze het kunnen aanpassen. Ik laat je nog even weten wanneer dit gebeurd is.

FYI: Activeren kan nog steeds via simyo.nl/activeren. Het tabblad heet alleen geen selfservice meer, maar Mijn instellingen en simkaart.

Groetjes,

Charlene
Badge +8
Volgens mij kan dat niet, ik vind dat middeleeuws. Echt aan verbetering toe, je moet toch je eigen nr. kunnen deblokkeren zonder daarvoor te moeten bellen

In de middeleeuwen kende men deze problemen nog niet 🙂 Ik ben het wel met je eens dat het systeem niet klantvriendelijk is, maar Simyo zal hier wel een reden voor hebben.

Zal wel iets te maken kunnen hebben met het voorkomen van frauduleuze handelingen. En ja, die bestonden wel in de middeleeuwen. ;)

Hoi Miriambee,

Zoals franswon en de leon al aangeven, heeft het inderdaad te maken met een identiteitscheck. Maar ik snap zeker je punt, dat inloggen toch ook eigenlijk al een check is, of jij wel jij bent.
Ik zal het hier intern eens voorleggen, of het mogelijk is die procedure aan te passen.

Hoi franswon en de leon,

Bedankt voor het meedenken en jullie kennis van de middeleeuwen. Heftige tijd is dat geweest, heb ik gehoord. ;)

Groetjes,

Charlene
Badge +8
Beste Charlene,

1200 bellen terwijl je kaart geblokkeerd is???? In dat geval is het beter om (evt. vanaf vaste telefoon) 0800-0232300 te bellen.


Hoi franswon,

En toch kan het :)
Net als 112 bellen.

Groetjes,

Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Goed dat ik het weet Charlene, ik dacht alleen noodoproepen, dus 112 in NL, in België heeft de politie nog 101, het Europees 112 werkt wel maar de vraag is of je een NL-talig iemand aan de lijn krijgt 😞
Badge +8
Goed dat ik het weet Charlene, ik dacht alleen noodoproepen, dus 112 in NL, in België heeft de politie nog 101, het Europees 112 werkt wel maar de vraag is of je een NL-talig iemand aan de lijn krijgt :(

Hoi Franswon,

Tegenwoordig kun je inderdaad 112 bellen in Vlaanderen. Je wordt dan doorverbonden naar "de 100" zoals ze het noemen, van de provincie waar je je in bevindt, brandweer en medische hulpdiensten. 101 is het nummer als je rechtstreeks en dringend de politie moet hebben daar.

Ik heb er een tijdje gewoond ;)

Groetjes,

Charlene
Reputatie 7
Badge +9
.

Ik heb er een tijdje gewoond ;)

Groetjes,

Charlene


Heerlijk landje, ik ben er graag. Ik lees o.a. ook Belgische kranten (in de bieb)

Ik heb één keer 112 gebeld daar, melding zwaar ongeval vlakbij Brussel (Grimbergen), ik kreeg dus een dame van de meldkamer die GEEN NL sprak (VLAAMS-Brabant) Ze sprak ook geen Engels, gelukkig wel Spaans, dus ik heb mijn melding toch kunnen doen.

Reageer