.

Beantwoord

Foutje bij bestellen vervangende simkaart. Help


Ik heb vorige week een micro simkaart opgevraagd omdat ik een nieuwe telefoon heb.
Bij het aanvragen van de nieuwe had ik een bevestiging verwacht per e-mail, maar die kwam niet.

Daardoor heb ik nog een keer de micro simkaart aangevraagd waardoor ik er ondertussen 2 ontvangen heb.
Stomme fout van mezelf, dus die 5 euro extra is mijn eigen schuld.

Toen ik een van de 2 simkaarten wilde activeren gaf deze een foutmelding dat het nummer niet goed was.
Vreemd, maar goed ik had er toch 2 ontvangen, dus toen het nummer van de 2e ingevoerd en die werkte wel.
Pin en pukcode stonden op mijn simyo, dus alles werkte, alles prima.

Krijg ik even later een e-mail met de bevestiging van mijn nieuwe pin/pukcode. Die dus anders was dan ik net in mijn simyo gezien had.
Bleek dat de activatie van de 1e simkaart toch goed gegaan was.
Dus ik log weer opnieuw in op de site en zie dat de pin/pukcode gegevens veranderd zijn naar de gegevens zoals in het ontvangen mailtje.

Ondertussen wilde ik een mailtje sturen naar mijn nieuwe provider omdat ik aan het overstappen ben met mijn nieuwe simkaartnummer.
Aangezien ik dus ondertusesn 3 actieve simkaarten heb (normale simkaart + 2 microsimkaarten) wist ik niet goed welk nummer ik nu door moet geven.

Dus ik denk ik blokkeer 2 simkaarten en hou er een over. Dan kan ik dit nummer doorgeven aan mijn nieuwe provider.
Helaas bleek dat bij de optie blokkeer simkaart er geen keuze is welke simkaart  je blokkeert.
Waarschijnlijk heb ik dus per ongeluk de simkaart geblokkeerd die als 1e weigerde, maar uiteindelijk nu wel alsde goede simkaart op mijn simyo staat.
(Blokkade zou binnen enkele minuten volgen, maar tot nu werkt die nog.)

Flink rommeltje dus!

Kan iemand van de klantenservice contact met me opnemen om door te nemen wat nu te doen en welk micro simkaartnummer nu uiteindelijk de juiste is?

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Alex 8 May 2013, 16:08

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Aglarele,

Ik heb je aansluiting even bekeken. Ik zie inderdaad dat er 2x een vervangende simkaart is aangevraagd. Hierdoor is het helaas mogelijk dat informatie die per email ontvangt en op je persoonlijke pagina ziet, niet overeenkomt. Ik heb je daarom een privé bericht met je simkaartnummer gestuurd.

Groetjes,

Alex
Zou iemand het simkaart nr wat nu geregistreerd staat als de juiste ook meteen kunnen deblokkeren?
Bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Aglarele,

Je zal tot vrijdag moeten wachten 😞 de helpdesk is alleen op werkdagen geopend en morgen is een officiĂ«le feestdag).
Was er al bang voor :(
Mag hopen dat iemand van het forum kan helpen, want grote kans dat de helft van de werknemers van de klantenservice op vrijdag vrij is.
En bij gebrek aan werkende simyo simkaart zal bellen naar de klantenservice wel een duur geintje worden als ik een half uur in de wacht moet staan :(

Stomme is dat ik einde van de maand toch overstap naar een andere provider. Mja om dan toch nog 3 weken prepaid te gebruiken is toch ook weer zo wat als je toch gewoon betaald hebt.
Reputatie 7
Badge +9
Je kunt ook naar het 0800 nummer bellen (ook via vaste lijn)!

Bel gratis 1200
BEL 'S MIDDAGS VOOR KORTERE WACHTTIJDEN!
De Simyo klantenservice is telefonisch gratis beschikbaar vanaf je Simyo nummer.
Op werkdagen van 09:00 tot 17:30 uur.
Met een vaste lijn is Simyo bereikbaar op 0800-0232300
Maar weer goed dat ik nog een vaste telefoonaansluiting heb dan.
Zoals verzocht gewacht met bellen tot vanmiddag, maar helaas...

Bandje dat de klantenservice vandaag vrijdag 10 mei gesloten is en ik moet wachten tot maandag.
Nu ben ik echt niet zo telefoonverslaafd dat ik niet een paar dagen/week/maand zonder telefoon kan. (Alhoewel m'n collega's en familie het minder op prijs stellen dat ik niet direct bereikbaar ben.)

Het grote probleem is echter dat ik nu ook niet kan internetbankieren en dat begint wel problematisch te worden.

Dus ehm help please!
Reputatie 7
Badge +9
 Ik heb je daarom een privé bericht met je simkaartnummer gestuurd.



Heb je die al bekeken in je Mijn Simyo?
Die heb ik gezien en die simkaart zit nu in m'n telefoon.
Alleen die simkaart doet het ook niet. Alle 3 de simkaarten die ik heb zijn geblokkeerd.

Vandaar dat ik nu probeer om dat simkaartnr gedeblokkeerd te krijgen 😞
Reputatie 7
Badge +9
Die heb ik gezien en die simkaart zit nu in m'n telefoon.
Alleen die simkaart doet het ook niet. Alle 3 de simkaarten die ik heb zijn geblokkeerd.

Vandaar dat ik nu probeer om dat simkaartnr gedeblokkeerd te krijgen :-(


Probeer ze even een tweet te sturen. Zo zijn ze wel bereikbaar. 
Reputatie 5
Badge +10
Die heb ik gezien en die simkaart zit nu in m'n telefoon.
Alleen die simkaart doet het ook niet. Alle 3 de simkaarten die ik heb zijn geblokkeerd.

Vandaar dat ik nu probeer om dat simkaartnr gedeblokkeerd te krijgen :-(


Hoi Aglarele,

Excuses dat we je niet eerder hebben kunnen helpen. Ik heb je aansluiting hersteld op het netwerk. Zou je even kunnen laten weten of dit heeft geholpen?

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Ik kan inmiddels gelukkig weer bellen en smsen.
Mobiel internet lijkt het echter niet te doen.

Internet setting staat hier op de website nog steeds gewoon aan, telefoon setting voor mobile data in m'n telefoon staat aan.
Netwerk mode is LTE/GSM/WCDMA (auto connect).
Ben nog aan het zoeken geweest naar de available networks. Zag simyo niet staan, maar wel NL Kpn dus toen die maar aangeklikt.
Enig idee of ik ergens anders nog iets vergeten ben? Ik heb een Samsung Galaxy S4.

Groetjes,
Marije
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Aglarele, heb je al geprobeerd om een sms met "JA" naar 1300.

Ik heb zelf de Galaxy S3 (geen iPhone 😉 ) en dat werkte prima !!!
Net geprobeerd, kreeg een smsje terug dat het niet mogelijk is om mijn telefoon te configureren.
Dat ik voor assistentie contact op moet nemen met Customer Support.

Misschien dat de S4 1400 heeft?
Ok, heb een nieuw toegangspunt aangemaakt op m'n telefoon bij mobiele netwerken. Hier stonden voorheen alleen kpn dingen bij.
Telefoon gereboot, nu eens zien of het straks werkt.
So far so good, dus blijkbaar was dat het probleem.
Kan me dit probleem niet herinneren bij m'n HTC Sensation, dus nooit eerder aan gedacht 😮
Reputatie 3
Badge +9
Mooi dat het werkt.
P.s sms naar 1300 is het opvragen van instellingen. Dit is hetzelfde voor ieder toestel. Dus uw S4 heeft geen 1400 😉 haha

Het configureren met 1300 werkt alleen met sommige smarphones.....
Badge +8
Ik kan inmiddels gelukkig weer bellen en smsen.
Mobiel internet lijkt het echter niet te doen.

Internet setting staat hier op de website nog steeds gewoon aan, telefoon setting voor mobile data in m'n telefoon staat aan.
Netwerk mode is LTE/GSM/WCDMA (auto connect).
Ben nog aan het zoeken geweest naar de available networks. Zag simyo niet staan, maar wel NL Kpn dus toen die maar aangeklikt.
Enig idee of ik ergens anders nog iets vergeten ben? Ik heb een Samsung Galaxy S4.

Ok, heb een nieuw toegangspunt aangemaakt op m'n telefoon bij mobiele netwerken. Hier stonden voorheen alleen kpn dingen bij.
Telefoon gereboot, nu eens zien of het straks werkt.

So far so good, dus blijkbaar was dat het probleem.
Kan me dit probleem niet herinneren bij m'n HTC Sensation, dus nooit eerder aan gedacht :o


Hoi Aglarele,

Het waren dus de instellingen. Fijn om te lezen dat alles nu weer werkt.
Misschien hebben anderen op het forum er ook wat aan, hoe je het hebt opgelost :)

Groetjes,

Charlene

Reageer