.

Beantwoord

Foutief telefoonummer op simkaart. Hoe los ik dit op?

  • 3 December 2022
  • 31 reacties
  • 514 Bekeken

Bij de initiële installatie van de simkaart heb ik per ongeluk een foutief telefoonnummer ingetypt (de 0 van 06 vergeten). Dat ‘ingebrande’ nummer kan gebruikt worden voor bankieren via apps, dus dit kan problemen gaan opleveren. Er lijkt geen mogelijkheid te zijn om het nummer te herstellen. Of toch wel? 

icon

Beste antwoord door Semyorka 4 December 2022, 11:03

Bekijk originele reactie

31 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik gooi deze link er eens in. Misschien kom je daarmee verder! Mogelijk kom je dan op deze pagina uit en staat daar een foutief nummer?

Reputatie 5
Badge +3

Ja, ik had ook al het vermoeden dat het ging om het Google - account.

En ik denk ook dat het niet van invloed is op de werking van de bank-app. 

OPGELOST:   Toestel uitgeschakeld, simkaart eruit gehaald en in een 20-jaar oud GSM-mobieltje gestopt (Samsung E1150). Daar heb ik het nummer kunnen corrigeren via ‘Instellingen - Eigen nummer’

Wellicht zijn de huidige smartphone-fabrikanten huiverig voor illegale manipulaties bij bancaire apps, zodat ze de mogelijkheid tot het wijzigen van het eigen telefoonnummer op de simkaart hebben geschrapt.

Dank allen voor het meedenken! 

Reputatie 5
Badge +3

OPGELOST:   Toestel uitgeschakeld, simkaart eruit gehaald en in een 20-jaar oud GSM-mobieltje gestopt (Samsung E1150). Daar heb ik het nummer kunnen corrigeren via ‘Instellingen - Eigen nummer’

Wellicht zijn de huidige smartphone-fabrikanten huiverig voor illegale manipulaties bij bancaire apps, zodat ze de mogelijkheid tot het wijzigen van het eigen telefoonnummer op de simkaart hebben geschrapt.

Dank allen voor het meedenken! 

@Semyorka  Prima dat het probleem is opgelost. Maar zover ik weet is er nooit de mogelijkheid geweest dat je het eigen telefoonnummer op de simkaart kunt wijzigen. En dat is maar goed ook, want anders zou het een chaos worden.

Ik geloof dat na het inloggen op de persoonlijke omgeving van de telefoon je bij instellingen, mobiele netwerk, simkaart 1 en/of simkaart 2 de simkaart-naam en het telefoonnummer kunt wijzigen. Het telefoonnummer wordt geschreven op de simkaart.

@Semyorka heb je al gekeken naar de instellingen, mobiele netwerk? Ik ken de pixel 6a niet persoonlijk.

Verschillende telefoons hebben verschillende menu's.

Heb je bijvoorbeeld een dual sim telefoon met..…

2 fysieke simkaarten? Uitbreidbaar geheugen/opslag?

Of 1 fysieke simkaart en eSim?

Of de mogelijkheid van 2 eSim?

***

Wat betreft bancaire apps en de bank app.…Het kan bijvoorbeeld zijn dat je problemen ondervindt met tan codes ontvangen.…

Kunnen de updates van apps altijd gegarandeerd veilig geïnstalleerd worden?

Wordt de eSim door alle providers ondersteund? Hoe is de beveiliging tegen simswap?

Heb je bij Google bijvoorbeeld op play store gekeken/gecontroleerd op betaalmethoden?

Dit zijn enkele voorbeelden van vragen die fabrikanten van mobiele telefoons ook kunnen hebben.

Heb je gekeken/gecontroleerd op.,.…MijnSimyo.

Profielnaam en telefoonnummer? Klopt het getoonde telefoonnummer?

Instellingen, internet en bellen, simkaart, gegevens?

Instellingen simkaart? Status actief, simkaart nummer is al eerder benoemd.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Semyorka 

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je al veel reacties hebt gekregen en je probleem is opgelost, fijn!

Heel erg bedankt voor jullie reacties @Groentjuh, @RicoK, @Friesian, @Ray, en @Katana 😊. 

Groetjes,
Amy

Reageer