.

Beantwoord

eSIM werkt niet meer na reset, wat kan ik doen?


Ik heb vanavond mijn iPhone gereset, nu doet mijn eSIM het niet meer.

wat kan ik hieraan doen?

icon

Beste antwoord door Daisy 4 May 2021, 09:15

Bekijk originele reactie

33 reacties

Moet ik een nieuw mobiel abonnement toevoegen? (ik heb prepaid)

er wordt dan gevraagd om de volgende gegevens:

 

SM-DP+ adres

Activeringscode

Bevestigingscode

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Markch1,

 

Bij Simyo kun je alleen een eSIM activeren door middel van de Mijn Simyo app, ik denk dat je dit nu probeert door de instellingen van je toestel zelf?

Kun je mij anders een privébericht sturen met jouw adresgegevens, mailadres en geboortedatum? Dan kijk ik even met je mee!

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Hoi @Markch1 

 

@Daisy vroeg om het versturen van een Privébericht maar je zet al je persoonlijke gegevens in een openbaar bericht. Je hebt tot een uur na plaatsen de mogelijkheid door dit zelf te doen. Klik hiervoor op de drie … in het bewuste bericht klik vervolgens op bewerken.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Markch1,

 

Ik heb je persoonlijke gegevens uit je bericht gehaald, ik bedoelde namelijk een privébericht. 

 

Ik zie dat je geen eSIM hebt geïnstalleerd  uit je screenshot zie ik ook dat de optie er nog is "overstappen naar eSIM". Dit kan in de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Ik heb een soortgelijke vraag. Ik heb nooit een fysieke simkaart van Simyo gehad. Toen ik mijn eSim kreeg was dit onder een tijdelijk nummer in afwachting van nummerbehoud. De eerste keer was installatie heel makkelijk. App downloaden, inloggen en de stappen volgen.

Nu doet mijn eSim het niet meer (ik weet niet waarom, maar ik zie alleen nog maar mijn fysieke simkaart van een andere provider). In de app staat dat mijn simkaart actief is, maar de knop “overstappen naar eSim” staat er ook, ook al heb ik nog nooit iets anders gehad dan eSim. Ik heb geprobeerd hier op te klikken, maar dan krijg ik een SMS code die ik moet invoeren, maarja: SMS krijg ik dus niet meer binnen

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Rickokkersen,

 

Goed dat je contact opneemt! Kun je mij een privébericht sturen met jouw adresgegevens? Dan kijk ik met je mee en kan ik via deze weg de code naar je sturen!

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb hetzelfde probleem als rickokkersen zou ik ook via een privébericht een code mogen zodat het weer werkt ?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi T2W, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Ik stuur je een privéberichtje met de code! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Ik heb hetzelfde probleem als rickokkersen zou ik ook via een privébericht een code mogen zodat het weer werkt ?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi T2W,

 

Wat ontzettend balen dat het niet werkt! Je kunt mij een privéberichtje sturen en dan help ik je daar verder!

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb een soortgelijke probleem als T2W, rickkokkersen etc. Zouden jullie mij ook een via een privebericht een code kunnen sturen? 

Hetzelfde geld voor mij. De mobiele gegevens gewist op de telefoon. Vervolgens kan ik geen SMS meer ontvangen met de activatie code. Zouden jullie mij deze kunnen toesturen ?

Inmiddels ben ik door een collega geholpen en werkt alles weer naar behoren.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi MarkJ,

 

Goed om te lezen dat je al verder geholpen bent! :)

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb sinds vandaag een Simyo abonnement met esim maar de esim staat niet op mijn telefoon.

ik heb in de app ook geen optie om de esim toe te voegen of de activeren of om een nieuwe esim aan te vragen.

wat is nu de oplossing?

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Mv123,

Vervelend dat je nog niet bereikbaar bent op je nieuwe Simyo abonnement!

Wat heb je precies voor toestel? Als je toestel geschikt is voor eSIM, dan zou je deze optie namelijk terug moeten vinden onder Instellingen > Simkaart binnen de Mijn Simyo app. 

Overigens lijkt het me handig dat we één topic gebruiken om dit probleem voor je op te lossen, het is niet heel handig om in meerdere topics hetzelfde gesprek te voeren. Kun je je reacties beperken tot één topic?

Groetjes,
Bas

Ik heb een iPhone SE 2020. (Model A2296)

die is geschikt voor esim. 

 

maar die betreffende optie zie ik dus niet in de app….

beperken tot 1 topic is prima, maar ik ben een beetje gefrustreerd omdat het niet werkt al de gehele dag en ik het gevoel heb van het kastje naar de muur gestuurd te worden. 

 

 

Ik heb nu een paar maanden (bijna een jaar) esim van simyo.. En nu werkt hij dus niet meer.. Ik kan hem niet resetten want de hele functie is weg.. 

Er staat bij esim wel dat hij geactiveerd is maar hij is dus van mijn telefoon af verdwenen :(.. 

 

Sms kan ik ook niet krijgen want ik heb nooit een simkaart gehad.. Help hoe fix ik dit? 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @MandyMariposaa,

 

Bedankt voor je bericht. Oei, wat vervelend om te horen dat je nu niet bereikbaar bent met je eSIM. Als je opnieuw de eSIM activeert dan ontvang je inderdaad een code. De code kan ik gelukkig wel terug zien :). Als je mij een privé bericht kan sturen met daarin jouw telefoonnummer, naam, adres, en email adres dan stuur ik de code op per mail.

 

Groetjes,

 

Nihad

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Bij het overzetten van de eSim van oude naar nieuwe iPhone, heb ik eerst oude nummer verwijderd. Nu kan ik geen SMS ontvangen om op nieuwe iPhone te activeren.

Ik stuur alvast een prive bericht via bovenstaande link.

bvd, 

groeten

Simon

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb vanavond mijn iPhone gereset, nu doet mijn eSIM het niet meer.

wat kan ik hieraan doen?

@Markch1 Goed dat je contact opneemt en welkom om het forum!

Ik kan je hier gelukkig bij helpen. Je mag de eSIM even verwijderen tussen de instellingen van je toestel. Bij het opnieuw installeren van de eSIM, moet je een code invoeren die jij dan niet kunt ontvangen. Zou je mij een privé bericht willen sturen via deze chat? Aan de hand van wat persoonlijke informatie kan ik de code gewoon naar je toe mailen namelijk.

Zou jij kunnen kijken of je de eSIM goed hebt verwijderd voordat je de nieuwe aanvraagt?  Dit doe je op de app via instellingen > simkaart > overstappen op eSIM.

Als je naast de eSIM ook een fysieke kaart gebruikt, mag je deze er alvast even uithalen. Die kan voor blokkade zorgen tijdens het downloaden.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

Hallo,

ik heb geen bereik met mijn esim. Hij heeft het vd week wel gedaan.  Gisteren heb ik al contact gehad met jullie maar er wordt niet meer door jullie gereageerd…. ??Graag zou ik willen dat hier naar gekeken wordt zodat ik  weer bereikbaar ben….

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben een klant net als jij, in het weekend wordt er niet meer gereageerd door medewerkers op dit forum.

morgen pakt een moderator jouw probleem op.

om het overzichtelijk te houden kun je beter niet meerdere topics gebruiken voor je probleem.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @HilWaa,

Bedankt voor je bericht. Ik wil je graag helpen om je eSIM werkend te krijgen.

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw gegevens? Dan help ik je daar verder.

Groetjes,

Seren 

Reageer