.

Beantwoord

eSIM Sim Only overzetten naar eSIM Prepaid. Hoe werkt dit?


Badge

op dit moment heb ik een sim only abo met e-sim;

als ik dit nummer prepaid wil maken kan dit dan via de app zonder dat ik een nieuwe fysieke sim card hoef te ontvangen?

en als ik over bijvoorbeeld een jaar toch weer terug wil van prepaid naar sim only kan dit dan ook weer via de app zonder gedoe met fysieke cards?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 13 June 2022, 11:23

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

als ik dit nummer prepaid wil maken kan dit dan via de app zonder dat ik een nieuwe fysieke sim card hoef te ontvangen?

Overstappen van sim only naar prepaid gaat niet zo gemakkelijk als van prepaid naar sim only. In dit geval dient een nieuwe prepaid aansluiting (met nummerbehoud) besteld te worden. Gelukkig kun je prepaid gelijk al met eSim bestellen, dus een fysieke simkaart krijg je dan niet, maar wel een andere eSim!

en als ik over bijvoorbeeld een jaar toch weer terug wil van prepaid naar sim only kan dit dan ook weer via de app zonder gedoe met fysieke cards?

Overstappen van prepaid naar sim only kun je via de app doen. Daarbij ontvang je in alle gevallen geen nieuwe simkaart. De huidige simkaart wordt dan gebruikt.

 

Badge

dank voor het supersnelle antwoord! :-)

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ceezanne,

Bedankt voor je bericht. Ik lees dat @Groentjuh je heel goed heeft geïnformeerd over de mogelijkheden van Sim Only naar Prepaid (thank you @Groentjuh 😊).

Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen hoor ik dat graag!


Groetjes,
Seren

Badge

dank voor alle reacties, het lijkt gelukt, dat wil zeggen ik kreeg bericht dat mijn nummerbehoud was geaccepteerd;

vond het wel heel erg vreemd dat dit pas per 1 juli ingaat, overal lees je dat nummerbehoud met een dag of 5 rond moet zijn; bovendien oude en nieuwe provider zijn beide simyo, dus waarom moet dit meer dan 2 weken duren?

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ceezanne,

Fijn om te horen dat het is gelukt. Dit kan te maken hebben het opzeggingstermijn. Normaal gesproken is dit altijd bij een Sim Only één maand. Omdat het een interne migratie is is het in dit geval ongeveer twee weken 😊.

Groetjes,
Seren

Badge

mijn prepaid nummer werkt nu, dankzij nummerbehoud kan ik het nummer gebruiken waarvan ik het sim only abo had opgezegd per 1-7 (bevestiging van simyo ontvangen)

maar nu komt het gekke: zowel eind juni als eind juli wordt abo geld afgeschreven van mijn bankrekening, dus voor de maanden juli en augustus terwijl dat nummer waarvoor de afschrijving is dus per 1-7 een prepaid nummer is geworden;

dit klopt toch niet?

Reputatie 7
Badge +9

Het zou mogelijk kunnen zijn dat dat klopt. Dat weet ik niet precies, want als klant kan ik niet zien wat er natuurlijk gaande is.

Je hebt midden juni nummerbehoud aangevraagd en dit is 1 juli uitgevoerd. Helaas dus niet 30-06, want dat was het niet wat gemakkelijker gegaan. Nu heb je in principe 1 dag uit de maand juli de sim-only nog kunnen gebruiken, dus volgt eind augustus pas een laatste factuur.

Eind juli betaal je het factuur van juni! De factuur van juni wordt pas opgemaakt zodra juni voorbij is, want alle verbruiksgegevens binnen de maand juni moet daarop verrekend worden.

Op de factuur van juni (, die je betaald eind juli!) betaal je eventueel buiten de bundel verbruik van juni en de abonnementskosten van juli.

Op dit moment zijn er geen kosten in rekening gebracht voor augustus! Op de volgende factuur, daar zouden pas de abonnementskosten van augustus op staan. Die factuur moet je even in de gaten houden. Misschien wordt dat een creditfactuur en krijg je een gedeelte van de abonnementskosten van juli terug. Mogelijk is er tot nu toe dus niets echt fout gegaan. De volgende factuur wordt de laatste. Daar moet alles goed op komen.

Ik denk dat maandag een moderator wel even meekijkt (eventueel na het vragen van een privébericht) om er zeker van te zijn dat er niets fout gaat.

Badge

dank voor de reactie!

ik denk dat het niet goed is gegaan;
hieronder het laatste bericht van simyo (ik heb mijn prive-gegevens gewist):

Amsterdam, 21-7-2022

Beste x,

De factuur van de maand juni voor mobiel nummer x staat voor je klaar op Mijn Simyo. Het factuurbedrag van € 5,00 wordt volgende week automatisch geïncasseerd van je rekeningnummer.


het gaat dus om de maand juni, zo staat het daar; maar ik heb eind mei al het abonnement van juni betaald en er zijn in juni geen buiten-de-bundel kosten;

eind juni heb ik het abonnement over juli betaald, wat in feite niet nodig was want ik heb in de loop van juni het abo beëindigd dus na 30 juni is er geen abonnement meer;

naar mijn mening is de inhouding van eind juli sowieso fout (heb ik al laten storneren) maar heb ik bovendien recht op de 5 euro die ik eind juni heb betaald over de maand juli, omdat er in die maand geen abonnement meer is;

hopelijk lees een simyo moderator dit binnenkort en kan deze de zaak recht trekken;
 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @cezi / @ceezanne , 

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend is. Je prepaid aansluiting is inderdaad van start gegaan per 1 juli. Dit betekent dat de factuur van juni van jouw Sim Only aansluiting onterrecht is. Dit is dan ook opgemerkt door onze financiële afdeling. Hiervoor stond al een vergoeding van €5.00 klaar. Omdat je hebt gestorneerd zal de vergoeding komen te vervallen en is het voor nu in orde. De financiële afdeling heeft hier een notitie van gemaakt. Ik zal dit nog doorzetten naar de administratieve afdeling zodat dit op de juiste manier afgewikkeld kan worden. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag!

Overigens is de informatie over de facturen wat @Groentjuh heeft gegeven inderdaad juist. Thanks hiervoor. Het is bij jou in eerste instantie niet helemaal goed gegaan, maar zoals ik al aangaf zijn wij dit aan het oplossen 😊. 

Groetjes,
Amy

Badge

dank voor de reactie! de eind juli betaling is gestorneerd en nu verder in orde;

maar klopt het dan wel dat ik eind juni abo heb betaald voor de maand juli?

Reputatie 7
Badge +5

dank voor de reactie! de eind juli betaling is gestorneerd en nu verder in orde;

maar klopt het dan wel dat ik eind juni abo heb betaald voor de maand juli?

In juni betaal je de abonnementskosten van de maand juli. Deze heb je gestorneerd gezien de kosten onterecht waren! Het is dus nu in orde. 

Badge

misverstandje!

ik storneerde de betaling van eind juli (dus abo augustus),

de abo kosten van eind juni heb ik niet gestorneerd

Reputatie 7
Badge +9

misverstandje!

ik storneerde de betaling van eind juli (dus abo augustus),

de abo kosten van eind juni heb ik niet gestorneerd

Eind juli betaal je de factuur van juni! De factuur van juni wordt pas opgesteld NADAT juni voorbij is. Op factuur van juni staan de abonnementskosten van juli, die onterecht waren. @Seren heeft het over dezelfde factuur/betaling!

Badge

ik geef het op maar zal nog 1x uitleggen waarom ik denk dat het niet correct is;

het abonnement betaal je volgens simyo vooruit, dus eind juni heb ik het abonnement van juli betaald;

eind juli werd het abonnement augustus afgeschreven, dat heb ik laten storneren;

slot van het liedje blijft naar mijn mening dat ik over juli nog steeds abo betaald heb!

 

waarom is het ook niet correct wat je antwoordde: in je reactie zeg je dat je eind juli de juni factuur ontvangt en daarmee het abo voor juli betaalt, maar dat klopt niet want dan zou ik dus eind juli het abo juli betalen, terwijl het abo voor juli eind juni is betaald; de factuur die je eind juli ontvangt is voor de gebruikskosten juni en het abonnement augustus, wat immers bij vooruitbetaling moet worden voldaan, aldus de spelregels van simyo;

Reputatie 7
Badge +9

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden:

Dat is een gedeelte van de facturen op Mijn Simyo. Dit zijn mijn facturen en dit is wat de meeste klanten nu ook zien.

We zitten nu in Augustus. Volgens wat jij zegt, zou ik de factuur Juli 2022 al moeten hebben, want op de factuur Juli 2022 staan de abonnementskosten van Augustus. Volgens jouw stelling zouden klanten de abonnementskosten van Augustus al betaald moeten hebben.

Zoals je hierboven ziet komt de factuur "Juli 2022” pas rond 18 augustus 2022 op Mijn Simyo. Een week later betaal je die pas daadwerkelijk. Eind Augustus betaal je dus de factuur "Juli 2022”.

Als ik doorklik op de factuur “Juli 2022” dan krijg ik het volgende:

01-08-2022 tot 01-09-2022 zijn de bundels voor tijdens augustus.

Het maakt allemaal niet uit. Zoals @Seren aangeeft zou het na het storneren van de factuur "Juni 2022” (die je betaald hebt eind Juli 2022) goed moeten zijn.

Badge

dank voor de reactie en het geduld; je zult begrijpen dat die 5 euro me worst zijn maar dat ik wil begrijpen wat er gebeurt; helaas kan ik niet dezelfde iinformatie zichtbaar maken voor mijn ex abo nummer omdat dit nummer is omgezet naar een prepaid nummer;

maar ik begrijp jouw opstelling wel; cruciaal is dat er gesproken wordt over een juli-factuur die eind augustus moet worden betaald; in die juli factuur staan echter de abo kosten van augustus!!
met andere woorden het bedrag dat ik eind augustus aan simyo betaal omvat ook de abo kosten augustus dus de stelling dat je de abo kosten een maand vooruit betaalt wekt verwarring, je betaalt die kosten niet een maand vooruit (dus eind juli over augustus) maar aan het eind van de abo-maand, dat is toch geen maand vooruitbetalen!?!

anyway, nogmaals dank voor de reacties, ik sluit het hoofdstuk af en denk nu goed te begrijpen wat simyo bedoelt met een maand vooruit betalen van het abo :-)

tot slot: prima dat er zo inhoudelijk wordt gereageerd op klanten, ik denk dat andere providers daar een voorbeeld aan kunnen nemen!

Reputatie 7
Badge +5

maar ik begrijp jouw opstelling wel; cruciaal is dat er gesproken wordt over een juli-factuur die eind augustus moet worden betaald; in die juli factuur staan echter de abo kosten van augustus!!
met andere woorden het bedrag dat ik eind augustus aan simyo betaal omvat ook de abo kosten augustus dus de stelling dat je de abo kosten een maand vooruit betaalt wekt verwarring, je betaalt die kosten niet een maand vooruit (dus eind juli over augustus) maar aan het eind van de abo-maand, dat is toch geen maand vooruitbetalen!?!

anyway, nogmaals dank voor de reacties, ik sluit het hoofdstuk af en denk nu goed te begrijpen wat simyo bedoelt met een maand vooruit betalen van het abo :-)

tot slot: prima dat er zo inhoudelijk wordt gereageerd op klanten, ik denk dat andere providers daar een voorbeeld aan kunnen nemen!

Ik kan mij voorstellen dat het misschien enige verwarring wekt. Normaal gesproken kun je dit in Mijn Simyo allemaal terug vinden, zoals @Groentjuh heeft gedeeld in zijn screenshots. Ik snap dat je nu niet kunt inloggen gezien het feit dat je abonnement omgezet is. Het is in ieder geval fijn dat het nu wel duidelijk is 😊. Bedankt voor je compliment! 

En thanks @Groentjuh voor je goede en duidelijke uitleg!

Badge

wel weer erg jammer dat ik vandaag een herinnering krijg met incassokosten dreigement:

 

De betaling van je Simyo factuur van juni is vorige week mislukt. Je factuur is daardoor nog niet betaald. Dat kan gebeuren! Bij een volgende herinnering worden maximaal € 5,00 incassokosten in rekening gebracht.

 

hoe kan dit? moet ik nu weer een discussie starten met de financiële afdeling van simyo?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @cezi,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend voor je is. Ik heb de factuur voor je op pauze laten zetten totdat de factuur is kwijtgescholden. Je zult dus geen meldingen meer krijgn hierover! Excuses voor de verwarring. 

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag 😊!

Groetjes,
Amy

Reageer