.

Vraag

Esim opnieuw activeren, hoe doe ik dit?

  • 14 July 2022
  • 6 reacties
  • 257 Bekeken

Hoi! Ik ben in het buitenland en mijn iPhone is plots gerest. Ik moet opnieuw mijn e-Sim activeren, voordat ik kan inloggen op mijn iCloud. Hoe kan ik dat doen? Ik kan dus geen apps nog downloaden en dus ook nog niet de Simyo app. 

groet,

Roos


6 reacties

@RoosKirsten 

Ik zou met een andere telefoon (als dat kan) bellen met 0800-8007. Dit is het nummer van de klantenservice als je geen 1200 kan bellen vanaf je eigen aansluiting. 

 

Succes.. 

Reputatie 3
Badge

Vanuit het buitenland is dat nummer +31202003007

 

Maar het instellen / inloggen op je Apple ID zou ook mogelijk moeten zijn zonder SIM, via WiFI.

Reputatie 7
Badge +9

@RoosKirsten

Ik zou met een andere telefoon (als dat kan) bellen met 0800-8007. Dit is het nummer van de klantenservice als je geen 1200 kan bellen vanaf je eigen aansluiting. 

 

Succes.. 

In het buitenland is dat +31 20 2003007.

Bedankt allen. Ik kan niet inloggen op iCloud aangezien je daar two factor autorisatie voor nodig hebt en er dus een sms naar je mobiele nr wordt gestuurd, wat dus het nr is van mijn Sim. Dus daar zit het probleem. Maar ik zal even de klantenservice bellen, of wellicht dat iemand van Simyo mij even kan berichten. 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt allen. Ik kan niet inloggen op iCloud aangezien je daar two factor autorisatie voor nodig hebt en er dus een sms naar je mobiele nr wordt gestuurd, wat dus het nr is van mijn Sim. Dus daar zit het probleem. Maar ik zal even de klantenservice bellen, of wellicht dat iemand van Simyo mij even kan berichten. 

Ja, maar je hebt nu sowieso een onmogelijke situatie. Je kunt niet inloggen in iCloud, want daarvoor heb je een SMS nodig. Echter zelfs als je de app kunt installeren, kun je alsnog jouw eSim niet vervangen, want daarvoor ontvang je ook een SMS op je oude (verdwenen) simkaart.

Een mogelijke oplossing:

Als je een ander toestel met eSim tot je beschikking hebt/kunt lenen, dan kun je daarop de mijn Simyo app zetten en de eSim installeren. Dan kun je op je eigen toestel met iCloud inloggen en de SMS op het geleende toestel ontvangen. Vervolgens kun je dan op je eigen toestel de Simyo App installeren en daarmee de eSim daarop installeren. De bevestigings-SMS ontvang je dan op het geleende toestel. Nadat de eSim weer werkt op je eigen toestel verwijder je de eSim van het geleende toestel en verwijder je de Simyo app van het geleende toestel.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @RoosKirsten,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je telefoon opeens is gereset. Zoals @Groentjuh aangeeft is dit (bijna) een onmogelijke situatie.

Het enige wat ik je kan aanraden is dat je in Mijn Simyo jouw e-mail adres wijzigt naar een ander e-mail adres (dus niet iCloud). Op die manier kan ik de validatiecode sturen naar het opgegeven e-mail adres. Je kunt de eSIM dan installeren en de SMS ontvangen om in te kunnen loggen op jouw iCloud e-mail. Als je dit allemaal hebt gedaan kun je mij een privé bericht sturen met jouw 06-nummer en jouw persoonlijke gegevens. Dan help ik je daar verder.

Thanks voor jullie hulp en suggesties @Ray @Hsd @Groentjuh!

Groetjes,
Seren

Reageer