.

Beantwoord

eSIM op nieuwe telefoon, hoe werkt dat?

  • 6 July 2020
  • 7 reacties
  • 1182 Bekeken

Badge

Ik heb even jullie hulp nodig, want ik snap gewoon nog niet hoe het activatie proces werkt, sorry.

  • Ik heb nu een Samsung S7 met gewone Simyo sim-kaart, werkt prima.
  • Besteld is een nieuwe Samsung S20 , die komt deze week binnen (hoop ik)​​​​​​

Ik moet eSIM activeren in de Simyo App lees ik overal, maar als ik de S20 uitpak zit daar geen internet of 4G op. Hoe krijg ik daar dan de Simyo App op? Moet ik mijn oude SIM-kaart uit S7 halen en die tijdelijk in S20 stoppen of kan ik gewoon op mijn S7 in de Simyo App e-sim activeren?

De oplossing zal vast eenvoudig zijn, ik weet 'm alleen nog niet. Dus please help!

 

icon

Beste antwoord door Ray 6 July 2020, 22:22

Bekijk originele reactie

7 reacties

Beste Simyo, ik krijg binnenkort ook een nieuwe smartphone. Daar wil ik mijn esim dan ook naar overzetten, maar ik heb geen fysieke simkaart. Hoe kan ik dit dan het beste doen? Alvast bedankt!

@Zoebie 

In > dit topic < geeft @Ray het antwoord.

Mijn Simyo app downloaden op de nieuwe telefoon . Dan naar instellingen - simkaart - overstappen naar Esim. Daar volg je de stappen die je ziet op je scherm. De code ontvang je op je oude toestel. Na het invoeren van die code word eSim geïnstalleerd en die op je oude toestel automatisch verwijderd. 

Het beste is de simkaart in de s20 plaatsen. Dan esim activeren via de MijnSimyo App. Die dus eerst even installeren etc. 

Na activatie kun je de simkaart verwijderen. Je bent direct via esim verbonden. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Wilco,

 

Wat Ray aangeeft is inderdaad het handigst. Je kan ook eventueel de simkaart in het oude toestel houden, het gaat er alleen om dat je nog de activatie sms kan ontvangen.

 

Kom je er zo uit?

 

Thanks Ray!

 

Groetjes,

Daisy

Hallo,

 

hoe kan ik mijn esim overzetten naar mijn nieuwe telefoon?

Reputatie 7
Badge +5

Hallo,

 

hoe kan ik mijn esim overzetten naar mijn nieuwe telefoon?

Hoi Sandra, 

Bedankt voor je bericht. In dit topic heb ik stap voor stap uitgelegd hoe dit precies moet. Ik adviseer je om dit goed door te lezen 😊. Succes!

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Zoebie,

 

Volgensmij ben je al helemaal verder goed geholpen door Friesian. Mocht je verder nog vragen hebben, helpen we je graag verder!

 

Thanks Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer